Kan ik nu zwanger zijn?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door vica, 27 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vica

vica Lid

27 nov 2008
    10
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben een maand of 2,5 geleden met de pil gestopt omdat ik telkens bloedde (de laatste tijd zelfs 3 weken achter elkaar dan 1 week niet en dan weer 2 weken wel).
    Advies van de dokter was even wachten tot alles weer 'normaal' was en dan een nieuwe pil..
    Nu ben ik 2 en halve week geleden voor het eerst weer ongesteld geweest en wilde wachten met de pil tot mijn volgende menstruatie..
    Omdat ik erg onregelmatig ben weet ik niet waneer ik het weer word, kan deze week al weer zijn maar ook volgende week of over 2 weken.

Nu ben ik, ondanks dat ik de pil niet meer slikte, wel gewoon met mijn vriend naar bed geweest.
    In het begin gebruikte we wel gewoon een condoom maar had ik na de seks altijd erg last 'down under'
    We hebben het de laatste tijd dus een aantal keer zonder condoom gedaan, wel 'voor het zingen de kerk uit' maarja dat zegt ook niet alles ;)

Nu voel ik me sinds 1,5 week niet zo lekker..
    Ben konstant moe, en vooral 's ochtends erg misselijk ook heb ik een raar gevoel in mijn buik en rommelt hij telkens..
    Gisteren tijdens mijn auto rijles merkte ik dat mijn buik telkens samentrok/verkrampte :(

Zou het kunnen zijn dat ik zwanger ben?
    En waneer kan ik het best testen aangezien ik erg onregelmatig ben?

Alvast bedankt! :)

2. Bianca18

Bianca18 Actief lid

20 sep 2007
    380
    0
    0
    Huis mama
    Swifterbant (Flevoland)
    Hey meis,

Je zou idd zwanger kunnen zijn, voor het zingen de kerk uit is namelijk ook heel erg onveilig. In het voor vocht van de man zitten al zaatjes.
    Om te testen, weet je hoelang je vorige cyclus was ongeveer? Ik zou daar dan van uit gaan...
    Je zou ook morgen ochtend een testje kunnen doen....

Succes!

Liefs

3. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Ja, je kunt zwanger zijn van het voorvocht en als je een beetje hebt opgelet bij biologie weet je dat ook :). Dat geef je ook aan met: "maar dat zegt ook niet alles".

Als je 2,5 week geleden ongesteld bent geweest, is het nog wat vroeg voor de symptomen die je beschrijft. Helemaal als je dit al 1,5 week hebt, dus van net na je menstruatie. Dan denk ik eerder aan een griep ofzo.
    Testen kan denk ik over ongeveer 1,5 week, dan is het 4 weken sinds je laatste menstruatie.

Succes.

4. Bianca18

Bianca18 Actief lid

20 sep 2007
    380
    0
    0
    Huis mama
    Swifterbant (Flevoland)
    Hihi zo had ik het nog niet berekend! ;)
    Maar idd wat je zegt is waar...

Liefs

5. vica

vica Lid

27 nov 2008
    10
    0
    0
    Bedankt voor jullie reactie's :)
    Ik weet niet of ik het helemaal duidelijk had getypt maar 2,5 week geleden was de laatste dag van mijn menstruatie..

6. vica

vica Lid

27 nov 2008
    10
    0
    0
    Om nog even terug te komen op 'de berekening' :)
    2,5 week geleden was dus de laatste dag van mijn menstruatie, dat zou betekenen dat ik begin volgende week zou kunnen testen?

Ik zit echt helemaal in de stress, ik heb mijn vriend nog niks gezegd maar vind het toch wel lastig om hem niet te vertellen dat ik denk dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn..

Ook erg lastig dat ik zo onregelmatig ben :rolleyes:
    Kan het gevoel wat je eerst had als je ongesteld moest worden ook veranderen na pil gebruik?
    Voor en tijdens mijn pil wist ik altijd precies waneer ik ongesteld zou worden..
    Dan kreeg ik een week van te voren erg last van puistjes in mijn gezicht en een dag of 2 van te voren kreeg ik hevige buik krampen, af en toe zo erg dat ik alleen maar met een kruik in bedkon liggen van de pijn..
    Maar nu voelt het anders, niet echt pijnlijk maar ik heb meer een zeurderig gevoel in mijn buik..
    Wel heb ik nu ook last van krampen maar niet zo hevig en het lijkt meer naar beneden te zitten, eerst was het echt heel mijn buik.

Heb ook meer zin in eten, op de gekste tijden heb ik zin in de meest rare dingen..
    Zo zat ik gisterochtend om half 10 een pizza punt naar binnen te werken en heb ik 2 dagen geleden 's avonds 'nog even snel' een kwarktaart gemaakt terwijl ik die normaal nooit eet :oops:

Ik ben ook best emotioneel, zat gister achter de pc wat muziek te luisteren en bij sommige liedjes sprongen ineens de tranen in mijn ogen..

*zucht* ik weet het niet, misschien wil ik het gewoon te graag? :(

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zou je zorgen nog niet vertellen aan je vriend. Dan maken jullie je straks voor 'niks' zorgen zeg maar. Hou het nog even voor je tot je kunt testen. Succes!

8. vica

vica Lid

27 nov 2008
    10
    0
    0
    Daarom heb ik hem ook nog niks verteld, hihi ;)

9. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    succes!

10. vica

vica Lid

27 nov 2008
    10
    0
    0
    Helaas, het waren gewoon voortekenen van een (flink pijnlijke) ongesteldheid :(

11. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    jammer voor je meid. hopelijk word je snel zwanger. als je niet ongesteld was geweest, kon het ook klachten zijn van stoppen met de pil enz. dat heb ik wel. Het lijkt soms op zwangerschapssymptomen.
    ik duim voor je

Deel Deze Pagina