wij kregen hier nadat we al 2 weken de sleutel hadden ingeleverd een telefoontje of we die AVOND!! het laminaat eruit wilde slopen! die woningbouw zijn echt een stelletje mafkezen!
Ik kan me van ons gedoe met de verhuurder herinneren dat het zo moet en als ik het goed heb kan je dat ook op de site van de huurcommissie terugvinden, kijk zo ff of ik het kan vinden. maar iig: Ze moeten een voorinspectie doen ongeveer 2 weken voordat je het huis verlaat. Hiervan wordt ter pleke een verslag gemaakt met punten die je moet herstellen etc. Dit verslag wordt door de opzichter en de huurder ondertekend. Na deze voorinspectie mogen ze geen nieuwe dingen aan het licht brengen, tenzij dit zaken waren die bijv door een grote kast aan het zicht ontrokken waren.
Ja, wat ik zeg klopt (heb het even nagevraagd bij een kennis die opzichter was bij een woningbouw). Als die deur dus niet genoemd is op het inspectierapport kunnen ze je niks maken en moet je je borg dus terug zien te krijgen... Als de deur wel op het rapport staat dan had bij de eindinspectie de inspecteur hier je nog op moeten wijzen en je de gevolgen moeten meedelen dat de deur niet vervangen is.
In principe is het zo dat je zelf die deur had moeten vervangen. Echter, als het niet specifiek op de eindinspectie vermeldt staat, is het een overname door de woningbouw. Het is tenslotte al die tijd al zichtbaar geweest en niet pas achteraf aan het licht gekomen. Als je het eindinspectierapport niet meer kunt vinden, vraag het dan op bij de woningbouw. Of als je zelf een beetje coulant wilt zijn, biedt bijvoorbeeld aan de helft te betalen. Of het bedrag wat jij in gedachte had. Misschien dat ze hier ook mee akkoord gaan.
@Anica: Nou, ik heb het rapport opgezocht en daar staat op dat we het ter overname doen. Helaas hebben we er niet aan gedacht het op de overname-lijst te zetten en hebben het ook niet zelf vervangen dus we kunnen fluiten naar die 170 euro. Voel me echt zo dom haha! Dacht echt dat het niet in het keuringsrapport stond. Misschien als ik er zelf toen niet over begonnen was, had ie het niet eens gezien (in het rapport van de voorinspectie wordt er namelijk met geen woord over gerept). Heb me er inmiddels bij neergelegd en schaam me een beetje dat ik me er zo druk over heb gemaakt, terwijl het dus toch onze eigen fout blijkt te zijn (al vind ik 170 euro nog steeds belachelijk veel geld hoor). Zonde, maar helaas....