170 honden gedood met donateursgeld hartstichting

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Booey, 9 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Terwijl mensen niks anders zijn dan dieren....

Er zijn ook nog mensen die foute kip eten...prijsknallers kopern et cetera... :(

Ik kwam dit tegen...

Ik hoop dat dit is toegepast...misschien valt het dan nog mee ( ;) )

Alternatieven voor dierproeven - Wikipedia

2. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ja... ook hierin kan ik me vinden.

Ik denk dat het ´goed´ is dat de doorsnee donateur niet weet waar het geld voor gebruikt wordt (ook idd voor een heleboel dingen die echt niet noodzakelijk zijn), want dat kon wel eens een heleboel donateurs kosten. En het is natuurlijk altijd beter de schijn op te houden dat er altijd geld nodig is voor meer onderzoeken dan om te beweren dan niet, want dan loop je als organisatie een boel geld mis.

3. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    een beter woord in deze is ´beesten´ ..:D

4. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Bah wat egoistisch
    Juist jij zou dan wat meer dankbaarheid mogen tonen. Die gesmeuvelde homden hebben er wel voor gezorgd dat jij je nichtje heb mogen zien opgroeien.

5. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Laten we het trouwens een beetje beschaafd houden hè. Discussieren is ok, maar we hoeven elkaar niet dood te wensen. Dat is net een beetje té.:D

Het gaat mij eigenlijk alleen om de manier waarop dingen gebeuren. Volgens mij moet dat anders kunnen, helemaal in 2015.
    Ik begrijp dat dingen getest moeten worden voordat het in een mensenlijf gaat. Maar nogmaals, de manier waarop moet toch anders kunnen?

Plofkippen laat ik me vandaag niet over uit. Dat is een hele andere discussie. :)

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

En de mensen die hiertegen zijn, zijn dus neem ik aan ook allemaal vegetariër en gebruiken geen medicijnen? ;)

7. Dana1989

Dana1989 Bekend lid

1 apr 2014
    754
    404
    63

Umm ooit gehoord van mensen die zelf kippen los houden in de tuin en eieren leggen...er zijn ook mensen die biologisch verantwoord leven. Beetje dom voorbeeld met je eieren.

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja was ook mijn gedachten... Mijn schoonouders eten ook eieren van hun eigen kippen. En die kunnen zich geen beter leven wensen..

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dat vraag ik me inderdaad ook af ;)

10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Iedereen heeft er een mening over en meestal is het dan vooral negatief.. Maar er zijn maar weinig mensen die met eigen ogen hebben gezien hoe proefdieren daadwerkelijk gehouden worden.

Heb het met eigen ogen gezien en Het is echt niet zo rampzalig als dat iedereen beweerd! De media zorgt ervoor dat we er een slecht beeld bij vormen.
    Dieren mogen absoluut niet onnodig pijn hebben! Denk dat de gemiddelde kip er slechter bij zit 😉

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Toch raar dan dat de hond van mijn schoonouders zo verschrikkelijk bang is, voor alles en iedereen. Dat is ook een ex laboratorium hond.

Andere hond in de familie zit onder de littekens, mist een nier. Ook vreselijk bang.

En jij denkt dat het door snijden van zenuwen geen pijn doen? De meesten hond zijn al dood voor het einde van een onderzoek, mede door angst en pijn!!

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Maar de meiden die zo anti zijn, wat zijn jullie ideeen dan om het te gaan testen?
    Ik neem aan dat jullie je ook niet aanmelden als proefpersoon?

Wat ik ook apart vind is dat er eigenlijk altijd over honden wel een topic gestart wordt maar als het om muizen gaat hoor je niemand.

13. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik heb nergens gezegd dat ik anti ben... laat dat duidelijk zijn. Ik zeg alleen, ik denk dat het anno 2015 anders kan. Lijkt me stug dat het niet zo is.

14. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ideeen om te testen weet ik zo niet maar net zoals Booey zegt er lijken me wel andere middelen.

En ik vind testen op elk dier walgelijk!

15. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Als jij wilt dat we muizen e.d. er ook bij betrekken, dan is dat prima. Net zo zielig als het pulken van mascara in de ogen van een konijn.

Heel toevallig ging dit artikel alleen over honden en dat in combi met de hartstichting.

Mij gaat het erom dat (jeetje ik val in herhaling...) het anno 2015 raar is dat dit soort barbaarse praktijken nog überhaupt plaatsvinden en dat het testen niet op een andere manier kan gebeuren. Dat was mijn hele insteek van dit topic.
    Jullie maken er meteen wereldoorlog III van :D

16. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Ethisch dilemma dit...

Wat ik me afvraag is of er wel genoeg gedaan wordt door de wetenschappers om zoveel mogelijk dierproeven te voorkomen, andere manieren verzinnen enzo..

17. Ellen291982

Ik bedoel jou ook niet speciaal hoor, maar bij sommige is het heel duidelijk dat ze anti zijn.
    En dat mag ook hoor, laat ik daarin duidelijk zijn. Maar als er andere middelen waren zou dat vast wel ingezet worden. Of het is gewoon veel te duur om dat in te zetten denk ik dan.

@jada het valt me gewoon op , hier is eerder een topic over geweest en ook over honden. Muizen worden ook altijd ingezet maar daar wordt niks over geopend en eigenlijk ook niet benoemd vandaar.

Als er andere middelen zijn ben ik daar 100% voor zeker weten.

18. Ellen291982

Haha het is gewoon een lastig dilemma :D
    Ik begrijp dat de dierenliefhebbers er veel meer moeite mee hebben. Ik heb zeker geen hekel aan dieren hoor.

Dierproeven voor cosmetische dingen vind ik ook te ver gaan.
    Weet je wat het is of het mag ws niet op mensen getest worden of mensen melden zich niet aan hiervoor.
    Wat getest mag worden op mensen wordt volgens mij al wel gedaan.

Weet je we weten er ook weinig over.

19. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik denk dat er wel degelijk manieren zijn, maar dit is net zoals goedkopere medicijnen... die bestaat zogenaamd niet. We worden heel erg dom gehouden. Politiek en geld zijn heel erg gevaarlijk in deze.

20. Ellen291982

Dat geloof ik zeker. Maar dat is met veel dingen die in ons land gebeuren. We weten maar ongeveer de helft denk ik.

Deel Deze Pagina