Heeft iemand ervaring met t volgende... Ik heb een meisje dt heel snel drint, ong 10per voeding...daardoor dacht ik eerst dat ze niet genoeg binnen kreeg...echter groeit ze perfect! Nu probeer ik af en toe wat te kolven om haar aan de fles te laten wennen en om te zorgen dat ik een beetje weet hoeveel ze binnen krijgt per keer... Maar met kolven krijg ik er nog geen 100cc uit...terwijl ze dat eig per keer wel zou moetn drinken... Als ik na t kolven in m'n tepels knijp komt er toch nog druppels melk uit...dus dan zijn ze nog niet leeg toch? Heb het idee dat m'n meisje er zelf el meer uitkrijgt, maar hoe zorg ik nou dat ik met kolven ook per keer een hele voeding eruit krijg...?
Hoi vlinder 13, Ik heb dat ook. Mijn kleine man drinkt juist heel langzaam, maar groeit wel goed. Maar ik kolf maar 40 cc per keer af, van twee borsten. Ik heb als tip gekregen om een neusspray aan de huisarts te vragen met het toeschietreflex hormoon. Ik heb het nog niet geprobeerd maar ga dit wel doen. Misschien heb je er iets aan. Succes!!!
In de meeste gevallen krijgt je kindje inderdaad meer melk uit de borst dan een kolf. Dus dat is helemaal niet zo gek. Verder weet ik niet hoe vaak je kolft? Ik weet dat ik me echt wel zorgen heb gemaakt of ik wel genoeg zou kolven op het werk, want als ik gewoon eens een keertje een voeding kolfde was dat ook altijd minder dan wat hij volgend de "regeltjes" zou moeten drinken. Maar nu ik regelmatig kolf is dat geen enkel probleem meer. Naast borstvoeding geven is ook kolven iets wat je moet leren!
Mijn dochter drinkt 80-100cc uit de fles en groeit als kool. Dus het kan prima. 100cc kolven is prima hoor!
100cc is meer dan een keurige kolfopbrengst! En zeker niet weinig. Helemaal niet als je bedenkt dat je kindje pas 1 maand is. Je zult vanzelf meer gaan kolven. Baby's krijgen inderdaad meer uit de borst dan dat je zelf kolft, maar los van dat vind ik 100cc juist veel. Hoeveel voedingen krijgt ze nog? Het oefenen met de fles is prima, maar dat hoeft niet persé met een volledige voeding. Een halve voeding uit de fles + borst erna is voldoende voor de oefening.
Ik krijg nu zo'n 80ml als ik kolf, maar dat is, net als bij jou denk ik, tussen de voedingen door. Toen ik aan het werk was bij mijn middelste kolfde ik zo 200ml per kolfbeurt. Ik vind 100ml echt niet weinig hoor. En ja, het is wel zo dat je kindje meer uit je borst krijgt dan een kolf. Ik oefen trouwens met flesjes van zo'n 30ml en de rest wat ik kolf gaat in de vriezer om een voorraadje op te bouwen voor wanneer ik aan het werk ga.
Ik kolf een stuk minder per keer dan dat Liam per voeding drinkt. Ik moet 3 keer kolven om genoeg te hebben voor 2 voedingen. Helaas is het bij mij niet anders. Dat heb ik inmiddels wel geaccepteerd.
Hey meiden, Dat is t m nou juist, ze zou ong 100cc moeten drinken nu, maar dat krijg ik dus niet gekolft Meestal maar tussen de 50 en 100 maar daar red ze het toch niet mee? Tenminste ik weer nu ook niet wat ze drinkt natuurlijk maar als je dat sommetje wat ze altijd zeggen gebruikt 150 x t aantal kilo's dat ze wegen gedeeld over t aantal voedingen dan zit ik rond de 100cc Dus neem aan de ze dit zelf ook wel drinkt dan toch? Moet wel zeggen dat ik vanmorgen een hele goeie kolf opbrengst had maar mede door dat mijn meisje altijd maar 1borst pakt, en vannacht dus links had gedronken en vanmorgen rechts en de voeding daarna heb ik met flesje gedaan en daarna gekolft dus 1borst was al ff niet aan de beurt geweest...daar kreeg ik dan ook aardig wat uit... Moet wel zeggen dat ze uit het flesje uiteindelijk met móeite 60cc heeft gedronken, en vervolgens idd weer eerder kwam... Vind t wel echt heel erg zoeken allemaal hoor! Hebben jullie een vast ritme met jullie kindjes dat ze op vaste tijden drinken en vaste tijden slapen? Zo ja HOE hebben jullie dat gedaan?
Gewoon doorgaan zoals je het nu doet, dat ritme qua drinken en slapen komt wel. Onze oudste kwam wat betreft voedingen al vrij (met een week of 7) snel in een herkenbaar patroon en onze jongste met een week of 10. Wat betreft slapen: ja, dat deden ze tussen de voedingen Nu al een tijdje merk ik dat onze jongste nu eigenlijk altijd 3 slaapjes doet en dat daar dus ook een regelmaat in is gekomen. Met andere woorden: ritme komt met de tijd!