18/08 mirena eruit

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Starry, 13 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Zoals de titel al zegt gaat a.s. woensdag m'n spiraal eruit maar ik ben zo bang voor de pijn want het plaatsen was oh zo pijnlijk..
    Nu heb ik wel gehoord dat het eruit halen minder pijnlijk is dan het plaatsen maar is dat echt zo ?? Ik heb gewoon allerlei rare gedachtes wat als die nou vast zit? of wat als ha hem niet ziet ??
    Ik neem in ieder geval van te voren al 2 finimals in.
    En hoe is je cyclus na het verwijderen van de mirena?
    Want door dat ik nu vaker ongi ben dan niet moet ik dus gaan kijken van de gyn hoe het is na het verwijderen ervan dus hij gaat er niet uit om zwanger te worden al wil ik het wel heel graag maar dat is weer een ander verhaal ;)

Liefs Starry

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoi, bij mij was het even zoeken eer de draadjes gevonden waren. Maar dat ding was er zo uit hoor.

3. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Is er zo uit hoor!!

4. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    jahoor, je voelt het wel even maar dat is een peuleschil ivm het inbrengen.
    Sterkte evengoed, want ik was ook zoooo zenuwachtig ;)

5. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Hoi Starry,

Hoe was het verwijderen? Bij mij gaat hij er vrijdag uit. Niet vanwege het feit dat ik weer zwanger wil raken maar omdat ik veel klachten heb.

Deed het verwijderen pijn?

6. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Laat het je straks weten, heb om 11:10 een afspraak en ben nu al zenuwachtig :) Ook ik laat hem er niet uit halen om zwanger te worden.

7. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hij is er uit en ik heb er geen last van gehad :) helemaal happy !! Hij moest wel even zoeken naar de touwtjes want die lagen opgerold. Maar inderdaad het plaatsen is veel pijnlijker dan het verwijderen wat een opluchting zeg.

8. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Goed nieuws. Fijn om te weten. :D

Thanks!

9. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Goed te weten, die van mij gaat er morgen uit!!!

10. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik had met plaatsen pijn van de eendebek, gebruiken ze die met verwijderen ook??? daar zie ik tegen op, hier wil ik hem erook uit, ook best wel last ervan (en na aanleiding van ander topic waar ik toch ook symptonen van heb)

11. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Starry: helemaal goed, veel plezier met klussen :D

Denemarkw: er wordt wel een eendenbek gebruikt maar niet zo'n grote als bij de plaatsing.

12. schaapie123

auw auw, die stomme eendebek heeft een wondje gemaakt met plaatsen, dus met sex vaak bij het inkomen nog veel pijn, dus zie er wel tegen op, maar goed ga liever weer aan de pil dan zon ding in mijn lijf (of man laten helpen haketakie weg is zakie :D)

13. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Nou, vandaag dus bij de dokter om mijn mirena te verwijderen. Kan hij de draadjes niet vinden.:x

Maandag dus naar de gynaecoloog. Hopelijk lukt het daar wel.

14. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hoi Starry,

Ik zou na het verwijderen van je Mirena wel even wachten met proberen om zwanger te worden totdat je weer ongesteld bent geweest. Ik ben zelf ná mijn mirena gelijk zwanger geworden, en dat is in een miskraam geëindigd. Het zit zo, die mirena werkt doordat het je baarmoederslijm zó maakt dat er geen vruchtjes kunnen innestelen. als je dan gelijk zwanger wordt, heeft het slijm nog geen kans gehad om te herstellen.

Ik ben overigens in de derde ronde weer zwanger geworden, zie banner, dus alsnog vrij vlotjes. Maar gelijk zwanger worden zou ik dus écht niet aanraden, ook al zeggen ze van Mirena zelf dat het geen kwaad kan.

Liefs,
    Mrs Hair

15. morgain

morgain Lid

20 aug 2010
    6
    0
    0
    administratief medewerkster
    Emmen
    gewapend met allerlei pijnstillers, eruit ziende als een vrouwelijke rambo inclusief legerboots, kwam ik bij mijn huisarts want de Mirena ging eruit. Ik had zoveel spooky dingen gelezen op het internet dat ik dacht dat het ging om een scheepsanker wat eruit getrokken zou worden inclusief het touw. Met het zweet op mijn bovenlip moest ik gaan liggen. Mijn HA deed iets van onderen waardoor ik het gevoel kreeg alsof ik een scheet moest laten. 'Dat was het en dit is 'm'....
    Nah, is dat het? Was ik voor dat ding bang? Enfin, ik vond het meevallen en to be honest...het was mijn beste beslissing ooit...

16. morgain

morgain Lid

20 aug 2010
    6
    0
    0
    administratief medewerkster
    Emmen
    Eens met miss Hair, bij Mirena zeggen ze dat het kan maar het wordt inderdaad afgeraden. Lekker de boel laten rusten en 'aansterken'. Dat is trouwens best vlot in de derde ronde, ik zit in 6 inmiddels...

17. schaapie123

ik heb de mijne in het zh bij de gyneacoloog laten zetten/inbrengen, nu wil ik hem dus ook kwijt moet ik dan eerst een verwijzing aan vragen of kan ik direct afspraak maken bij de gyneacoloog maken?

18. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Verwijderen was inderdaad appeltje eitje!!
    en nu maar rustig afwachten, al gaan we hier geen condoom of iets gebruiken om de eerste maanden door te komen. We merken het wel!

@Denemarkw, gewoon even bellen naar de HA,dan weet je alles!

19. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Denemarkw; je ha kan hem ook verwijderen hoor. Die doet het niet anders dan de gyn. (de manier van verwijderen dan he)

20. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Bij mij kon de ha hem eerst ook niet zien maar hij ging met een tangetje naar binnen en met zn vergroot glas op had hij na 5 minuten de touwtjes, ik was ook al bang dat ik naar de gyn moest maar gelukkig is ie er uit.

Deel Deze Pagina