18/08 mirena eruit

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Starry, 13 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    We zijn ook nog niet van plan om voor een beeb te gaan, ik wil gewoon weten hoe mijn cyclus is zonder mirena want met dat ding was het echt een drama!! Woensdag is ie er uit gehaald en vrijdag ongie geworden, ben benieuwd hoe lang het nu gaat duren en wanneer ik weer ongie gaat worden.

2. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    He dames,

Bij mij was ie er zo uit. Was na 5 dg ongie geworden en de 1ste ronde zwanger zoals jullie zien. Dat was echt niet verwacht maar wel zeer welkom.

jullie veel succes met klussen

3. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Gefeliciteerd Snelly met je zwangerschap :)

4. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Snelly, wat goed zeg!! En zoals je naam al aangeeft, lekker snel

@All, ben wel benieuwd wanneer iedereen de eerste keer ongesteld werd. Ik heb hem donderdag laten verwijderen en nog geen teken van ongesteldheid. Ligt er natuurlijk helemaal aan hoever je in de cyclus zit, daar heb ik geen idee van.Zal mij benieuwen....

5. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland
    He meiden,

vorige week is mijn mirena eruit gehaald bij de assistente van de HA. Appeltje eitje en binnen 5 minuten stond ik weer buiten. Niets aan de hand en weinig krampen nadien. Iets wat bloedverlies nadien. Toen een dag niet en toen weer een streepje. Echt ongesteld ben ik nog niet geworden... ben benieuwd hoe lang het duurt.

Wij zijn wel gelijk aan de klus gegaan aangezien het kan. Heb assistente nog gevraagd en zij gaf niet aan nog even te wachten ivm herstel van lichaam oid. We zullen zien hoe het verlopen gaat in elk geval!

Zelf had ik ook een topic geopend over verwijderen mirena. Hier is het al lekker op gang en heb besloten het hier verder te volgen ;) Ik zal de meiden deze kant op sturen hihi

6. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    @ Blue eyes veel succes met klussen en hoop dat je gauw zwanger mag raken.

7. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland
    #27 Blue Eyes, 26 aug 2010
    Laatst bewerkt: 26 aug 2010

Hoe is het met jou? En je cyclus? Ook al aan de klus?

8. Konijn87

Konijn87 Actief lid

Hey!

Leuk, dit topic!

Mijn mirena is er sinds 16 augustus uit, geen schijntje pijn gehad (tegenover de plaatsing..).

Twee dagen later heb ik wat (donker/oud) bloedverlies gehad dat drie dagen duurde, maar amper een ongi te noemen. Ik ben heel benieuwd of ik dat als begin van mijn cyclus mocht rekenen maar blijkbaar is het dus wel mogelijk om die eerste maand al zwanger te worden.

Ik slik trouwens tarwekiemolie om het baarmoederslijmvlies dikker en beter doorbloed te maken. De HA zei dat het echt geen kwaad kon om al meteen zonder bescherming te vrijen, dus we zien wel. Wel heel jammer dat het bij jou in een MK is uitgelopen, mrs hair!

Wat spannend! Veel succes allemaal!

9. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Konijn, tarewekiemolie nog niet van gehoord. Waar haal je dat? Ik zit nog te wachten op mijn eerste menstruatie!

10. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

20 spetember gaat die van mij eruit, ik had deze week zon pijn weer en ik voel hem geregeld. vanmiddag gebeld, hij kon de 7de eral uit, maar dan ben ik net op vakantie(die week juist veel tijd) maar goed 20ste is over 3 weekjes. ik hoop dat de pijn daarna weg is.

bij ons niet vanwege een kindje, maar echt vanwege last van de mirena

11. Konijn87

Konijn87 Actief lid

@ lique80: Ik heb ze gewoon bij Kruidvat gehaald, helemaal niet duur. Het zorgt voor een beter zuurstoftransport en blijkbaar zou dat ook bijdragen tot een betere doorbloeding van de baarmoeder. Voor veel vrouwen maakt het de cyclus regelmatiger, korter en zou het innesteling bevorderen. Dus ik dacht het maar meteen even te proberen :).

@ denemarkw: wat vervelend! Hoe lang heb je de mirena al? Hopelijk ben je snel van de pijn af!

Ik voel me echt bevrijd zonder die mirena. Twee jaar geleden heb ik, net na de plaatsing een paniekstoornis gekregen, steeds maar angstig en somber. De dokter zei dat het niet met de mirena te maken kon hebben, maar ik voel me zoveel beter zonder! Ik heb plots weer een libido en ben veel opgewekter.

12. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik heb hem nu 1,5jr,

13. Konijn87

Konijn87 Actief lid

Hoe gaat het ondertussen Lique80? Al enig teken van ongesteldheid?

En hoe gaat het met de anderen? Ik duim voor jullie allemaal!

14. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Konijn, ga het ook maar een halen denk ik. Heb werkelijk geen idee wanneer ik mijn ongi kan verwachten. Maar soms denk ik, ja, het komt.. maar nee. Beetje raar gevoel, maar kan ook tussen de oren zitten. Voor de eerste was ik aan de pil (10 jaar). Toen ik daar mee stopte werd ik ook niet gelijk ongesteld, had een hele lange cyclus en bleek uiteindelijk zwanger. Na bevalling vrij regelmatig ongesteld en na 4 maanden bleek ik weer zwanger. Nu afwachten.. Gaan jullie voor de eerste?

15. Konijn87

Konijn87 Actief lid

@ lique80: Hopelijk werkt het voor jou ook om je cyclus weer regelmatig te krijgen! Of het geholpen heeft voor mij weet ik niet, maar aan mijn temperatuur te zien heb ik vandaag mijn ei... ;). Het is inderdaad voor ons eerste, dus alles is heel erg spannend! We proberen er niet te veel mee bezig te zijn maar hopen natuurlijk wel dat het niet te lang duurt.

16. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Met mij gaat alles wel goed...en me cyclus ik heb werkelijk waar geen idee ben inmiddels al 9 dagen ongi :(:(:(:( gisteren gevreeën met me man jeetje leek wel slachtveld achteraf :x:x:x de ene dag is het een stuk minder en is het een beetje bruin achtig maar gisteren was het gewoon helderrood :$
    Wij klussen wel maar nog niet echt voor een baby ;)

17. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Starry, oei 9 dagen al... Das ook niet de bedoeling lijkt me. Hopelijk stopt het snel!

@Konijn, ohhh, spannend! Leuk hoor!! Klusze! Is dit ook de eerste ronde?

18. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik sluit me hier ook aan, heb 10 augustus mijn Mirena eruit laten halen en nu snap ik helemaal niks meer van mijn cyclus!

Mij mijn vorige Mirena was ik nooit meer ongesteld, wat ik toen heerlijk vond. Toen ik hem eruit liet halen, kwam mijn cycus meteen weer terug zoals ´ie mijn hele leven al was, keurig 26/28 dagen. We hebben toen een paar maanden gewacht, en toen we echt met een kindje maken waren begonnen, was ik in de eerste ronde zwanger. En nu hebben we een prachtige dochter van bijna 14 maanden :D

Na Julie´s geboorte heb ik na 10 weken weer een nieuwe Mirena laten plaatsen. Ik dacht dat het nog wel een paar jaar zou duren voor we aan een brusje voor Juul wilden beginnen. Niet dus, we hebben nu weer ontzettend de kriebels, dus heb ik de Mirena er op 10 augustus uit laten halen. Mijn cyclus met deze Mirena was een beetje vreemd, niet echt regelmatig. Ik heb het eigenlijk tijdens de Mirena niet zo goed bijgehouden ook, was er niet zo mee bezig.

Nu snap ik er niks meer van :(.
    1 augustus was ik ongesteld (dus nog met Mirena).
    10 augustus Mirena eruit
    15 augustus weer een bloeding

Nu ben ik bezig met ovulatietesten, ben nou eenmaal een controlfreak ;). Eergisteren en vandaag waren de testen negatief, niet eens een ienimini streepje, geen LH te bekennen dus. Ik ben uitgegaan van de laatste bloeding op 15-08 als ongesteldheid. Maar nu zit ik te denken... misschien was die bloeding wel helemaal geen ongesteldheid, maar een reactie op het verwijderen van de Mirena? Bloedvaatje beschadigd, mss zat ie een beetje in het baarmoederslijmvlies en is er wat gescheurd bij het verwijderen? Maar dan had ik meteen na het verwijderen een bloeding moeten hebben toch?

Konijn, jij veel plezier vandaag met klussen ;)

19. Konijn87

Konijn87 Actief lid

@ Starry: Inderdaad vervelend! Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid over je cyclus! Heb je ook menstruatiepijn of zou het eerder een bloeding zijn door het verwijderen van de mirena?

@ lique80: yup, de eerste ronde! :D Er is allemaal nog veel nieuw en ik ben nog aan het opzoeken wat ik eigenlijk allemaal wel en niet mag eten. In ieder geval neem ik al een maand foliumzuur dus dat zit al goed.

@ Miffy77: Leuk dat jullie voor een Brusje gaan! Heb je gewoon altijd je menstruatie gehad met het spiraaltje? Het is inderdaad erg vervelend als je geen idee hebt waar je in je cyclus zit. DIe bloeding van 15 augustus zou zowel een kleine beschadiging, als misschien een onttrekkingsbloeding van de (kleine hoeveelheid) hormonen kunnen zijn? Maar 'k zit met hetzelfde probleem: een korte en minieme bloeding na het verwijderen, was dat nu ongi of niet? Ik ben bovendien nooit ongesteld geweest met de mirena. Maar 'k hou mijn temperatuur bij en deze ochtend had ik plots een enorme zakker in mijn temperatuur. Hopelijk was het een eisprong want we hebben deze ochtend al goed geklust ;). Jij ook heel veel plezier met klussen en hopelijk heb je gewoon helemaal geen bloeding meer de komende 9 maand ;)

20. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    @Konijn, het niet eten is pas van toepassing als je zwanger bent hoor ;)!!Leuk he, alles info verzamelen!

@Miffy, oei geen idee. hopelijk kom je eruit met je ovulatietesten.

Deel Deze Pagina