Mijn meisje van 14 mnd wil sinds vanmorgen helemaal niet meer eten en drinken. Kijk ik in haar mondje zie ik dat haar tong flink wit is en allemaal gevulde blaasjes op de tong. Ook heeft ze vuurrode met vocht gevulde vlekken op haar tut en kontje en in haar liezen :'( Ze loopt al de hele morgen te huilen. Heb de ha al gebeld maar die zit pas na 2 uur dus dan pas nemen ze op. Heb het zo te doen met haar
denk dat hier toch de arts naar moet kijken. misschien wel alvast wat pijnstilling geven. ijsje of roomijs geven, is lekker koud en verdooft dan
Schimmelinfectie. (Candida) Spruw? Beter de huisarts even na laten kijken. Zorg dat je vandaag nog terrecht kunt als je kleintje slecht drinkt en of veel pijn heeft.
Heb gebeld,ze dachten gelijk aan spruw. Omdat ze al vaker spruw heeft gehad maar dan zonder blaasjes. Moet over half uurtje komen. Dank jullie wel voor de antwoorden.
Mijn dochter heeft twee keer flinke rode blaasjes op haar tong en verhemelte gehad. Zij at en dronk toen ook niet of nauwelijks. Volgens de huisarts was het herpes simplex, een virus dat vanzelf weer weggaat en veel voorkomt op kdv en peuterspeelzalen etc. Met een dag of 2,3 was het inderdaad ook weg. Ze had er ook een beetje koorts bij trouwens en kwijlde zich een ongeluk.
Het is idd spruw heb nu voor de spruw Nystatine gekregen en voor haar bibs een zalfje. Waterpokken heeft ze met 3 mnd al gehad en kan het nu nog een keer krijgen. Dat was het gelukkig niet.