baby 5maand wilt geen avond fles meer

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kimii, May 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimii

kimii Niet meer actief

Hallo iedereen onze baby is bijna 5maanden sinds kort wilt hij geen avond fles meer:

Zijn schema

8-9uur fles 210ml/7
    12uur groentepap
    14uur fles 180/6
    6uur fruitpap
    Proberen om 22uur savonds fles te geven maar wil gewoon niet.

Probleem is ook hij slaapt overdag nooit, maar savonds slaapt hij zeker van 22uur savonds tot 8-9u smorgens

Kan dit kwaad voor de baby dat hij zijn avond flesje niet krijgt?

2. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

Apr 2, 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Misschien lees ik het verkeerd, maar krijgt hij maar 2 flessen per dag (3 dan als de avondfles lukt)? Dat lijkt mij sowieso veel te weinig! Op deze leeftijd is 4 echt het minimum. Hoeveel groente en fruit krijgt hij? Want ook daarvoor geldt dat op deze leeftijd groente en fruit nog geen enkele fles vervangt, het is puur bijvoeding. Voorlopig groeien ze nog op de melk.

Dus als hij echt maar 2 flessen krijgt, ja, dan zou ik zeker de avondfles er toch echt bij gaan doen. Misschien dan wat minder groente en fruit mocht het daaraan liggen?

3. kimii

kimii Niet meer actief

Is niet te weinig 3 is normaal het minimum.. ik heb ervoor speciaal gebeld naar kind en gezin en ze hebben op deze leeftijd 3 flesjes nodig hij eet zeker meer dan 200gram groentepap en gisteren heeft hij een hele mango gegete. En geloof mij kind en gezin is heel streng en heb het gevraagd om groente en fruitpap te verminderen maar moet niet . ik push hem maar wil echt geen fles dus in nederland is het helemaal anders tov in belgie en in belgie hebben ze gezegt begin mei fruitpap geve op 6maand gaan ze naar 2 flessen.

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wat een verschil met NL dan, hier blijft melk de hoofdvoeding tot 6 maanden en is fruit en groente gewoon bijvoeding.
    Hier geldt dus wel minimaal 4 flessen tot 6 maanden, precies wat daantjedubbel zegt.

Als de regels zo verschillend zijn dan kunnen de meesten van ons (grootste deel woont in NL tenslotte ) je ook geen advies geven en kun je misschien beter aan 'kind en gezin' vragen of het kwaad kan dat hij de avondfles weigert. Als ze zo streng zijn dan zullen ze je vast wel goed advies kunnen geven over hoe je het kan aanpakken.

5. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien je schema iets aanpassen? Zodat je de fles van 22.00 voor het slapen gaan geeft.

Wij deden toen;

7.00 fles
    10.00 fruit
    12.00 fles
    15.00 tussendoortje en fles
    17.00 groenten
    19.00 fles met rijstebloem

Maar mn dochter dronk nog lang de fles om 15
    00, mee gestopt toen ze dat zelf niet meer wilde.

6. kimii

kimii Niet meer actief

Ik hou het bij 3 mijn arts,kind en gezin, ziekenhuis zeggen allemaal minimum 3 flessen dus wrm naar 4 gaan als ze zeggen dat 3 flessen op een dag voldoende is..

7. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Voor een 5 mnd oude baby vind ikzelf 2 flesjes echt te weinig.
    Dat ze in België 3 flesjes adviseren oké dat zal.
    Ik zou zijn schema omgooien en proberen om alles een uurtje eerder te geven zodat hij genoeg melk binnen krijgt.

8. bsmits

bsmits Actief lid

Apr 29, 2014
    127
    2
    18
    NULL
    NULL
    Je zou de fles wat eerder kunnen geven, bv rond 20.00 uur.
    En als hij geen behoefte heeft aan de fles, dan misschien iets van yoghurt of kwark zodat hij wel zijn melkproducten krijgt.

9. Belle1984

Belle1984 Actief lid

Jan 14, 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ons dochtertje wilde rond die leeftijd ook geen flessen meer (ook de ochtendfles niet). Ze kreeg toen nog drie melkvoedingen: 's ochtends melk ingedikt tot een papje (rijstvlokken of 7granen) met de lepel en 's avonds ook. 's Middags groenten en na de middag fruit. In haar slaap lukte het wel om haar te laten drinken, dus dan kreeg ze nog om 23u of middernacht nog een fles in haar slaap. Rond zeven maanden ging die fles eraf en sliep ze door. Ik begrijp dat de meeste mama's hier de Nederlandse adviezen volgen, ik ben zelf Belgische en volg dus ook wat hier in België de gewoonte is. En ook Belgische kindjes worden groot en flink, lief, stout, ondeugend, vrolijk, verdrietig, ziek en gezond. Dus ik wil graag aan alle mee-lees mama's zeggen dat we allemaal doen wat we denken dat het beste is voor onze kindjes, dat maakt ons goede mama's. Ik heb mezelf maanden ongelukkig gevoeld omdat mijn kindje minder eet en drinkt dan wat de voorschriften zijn. Ik heb me verschillende keren een slechte moeder gevoeld omdat ik haar niet zoveel melk kon laten drinken. Maar ze is een schat van een kind en ze is ondertussen 10.5 maanden geworden met de helft minder melk dan wat in Nederland de richtlijn is... Ze is een heerlijk vrolijk kind en ontwikkelt zich prima. Dus elk kind is anders.

TS: als je kindje goed van de lepel eet, zou ik haar zeker melk ingedikt als pap geven en proberen haar in haar slaap te laten drinken, maar je kan het er niet ingieten, hé... Ik ken je frustratie en bezorgdheid.

10. kimii

kimii Niet meer actief

ik vind ook 2 flessen weinig maar vroeger was het rond 10u/11u 's avonds geven en was geen probleem.
    we hadden hem rond 7 a 8uur aangeboden zijn melk, niet willen
    om 23 uur ook steeds niet, hebben naar ziekenhuis gebeld en zeide ze dat we dan maar gewoon flesje geven tot hij wakker word, hij was wakker rond 6u30 's morgens

heb een nieuw schema:

7-8u fles 240/8
    10u fruitpap
    12u fles 210/7
    16u fles 180/6
    18u groentepap
    en indien het mogelijk is : 19-20u fles 210/7

als hij de laatste fles niet wil dan is het geen probleem dan heeft
    hij nog steeds 3 flesvoedingen binnen. Hopelijk is dit goed soms kan ik het schema ook niet volgen hij slaapt bijna nooit, enkel eens een paar hazenslaapjes van een half uurtje op mijn armen, als ik hem neerleg is hij klaar wakker.

11. Skyangel

Skyangel Bekend lid

Nov 20, 2013
    782
    99
    28
    Die van mij krijgt nog 5 flessen.
    Is nu 5,5 maand en probeer ik juist naar 4 flessen te krijgen. :p
    Wat een verschil.
    Hoe zwaar weegt je kindje?

12. kimii

kimii Niet meer actief

mijn kindje woog 2 weken geleden 6kilo740 hij komt heel goed bij

13. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Geen fles meer om 22/23 uur oké maar vind dit ook wel erg weinig en een fles van 240/8 :$ ...zie dat je nu van 2 naar 3/4 flessen bent gegaan, waarom dan niet gewoon 3/4 flessen van 180/6?!?

14. bsmits

bsmits Actief lid

Apr 29, 2014
    127
    2
    18
    NULL
    NULL
    240/8 is veels te veel.
    Je bent van plan om EN meerdere eetmomenten aan te bieden EN grotere flessen. Dat gaat je kleine niet leuk vinden. Wees niet gelijk zo rigoreus, dat hoeft echt niet hoor. Je nieuwe eetschema ziet er goed uit, maar houd het op flessen van 180/6.

15. kimii

kimii Niet meer actief

deze topic gaat over een avond fles, NIET over de hoeveelheid, aantal flessen?

En so what jullie kenne mijn baby niet eens vroeger met de bv wou hij OM DE 2UUR bv ik kolfde fulltime af zeker 125ml tot 150ml om de 2 uurtoen was hij zelfs 2 maand oud hij drinkt met gemak smorgens deze fles van 210/7 op en is dan nog onrustig omdat hij nog HONGER heeft.

EINDE TOPIC

16. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    240/8 is veels te veel voor zo een klein maagje!
    Jij vraagt advies en dat krijg je.
    Als het je niet aanstaat maak dan geen topic aan als je het zo goed zelf weet!
    Borstvoeding heeft een totaal andere samenstelling dan kunstvoeding vandaar dat borstvoeding geen aantallen heeft.

17. blokzijl08

blokzijl08 Actief lid

Nov 6, 2013
    236
    0
    16
    Ik heb hier volgende schema:
    07:30 180 cm fles
    10:00 fruithapjes
    12:00 180 cc fles
    15:00 180 cc fles
    17:00 groentenhap
    19:15 180 cc fles

Is het idee om overdag 2 flessen van 180 cc te geven? Verdeel je het iets meer en dan drinkt hij misschien savonds beter ? Maar jij kent je kind het best als hij goed groeit en actief en vrolijk is zou ik me niet te druk maken; )

18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,815
    5,951
    113
    Female
    Jemig!Wat ben jij een bozerik zeg...:$

Die onrust na zo een grote fles..de vraag is of dat honger is of dat het een andere oorzaak heeft
    Maar goed, ik geloof niet dat je nog wil dat mensen meedenken..:(

19. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi

Ik snap jou eigenlijk niet helemaal, je vraagt of het kwaad kan dat je kindje van 5 maanden 2 flessen krijgt. Vervolgens staan de antwoorden je niet aan en zeg je dat je het ziekenhuis gebeld had waar ze zeiden dat het niet uitmaakte. Waarom plaats je je vraag hier dan?

Share This Page