18,5 week en harde buik?!

Discussion in 'Zwangerschap' started by flowersoflove, Nov 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

Nov 15, 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Gisteren ben ik de hele dag in Bremen geweest met mijn vriend. We hebben echt veel rondgelopen en op dat moment zelf voelde ik mij prima, 's avonds in de auto op de terugweg was ik letterlijk kapot. Ik kon geen boe of bah meer zeggen. Ik ging rond 12 uur naar bed en was om half 12 pas wakker. Later heb ik nog een half uurtje geslapen en net vlak voor het eten iets van drie kwartier. Echt apart, normaal kan ik alleen overdag slapen als ik ziek ben.

Nou heb ik sinds dat ik wakker ben last van een gespannen buik, ik voel ons meisje nog wel schoppen etc, dus daar maak ik mij geen zorgen over. Rond mijn navel doet het met vlagen ook pijn. Wat is dit en kan dit kwaad? Moet ik de verloskundige bellen of het aankijken? Het is al de hele dag gaande..

2. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Kunnen harde buiken zijn..die heb je vaak bij inspanning. .maar als je het niet vertrouwd gewoon even de vk bellen..daar zijn ze voor ;)

Zie dat je een april mama bent. .wat leuk ik ben april mama 2014 ;)

3. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

Jun 17, 2014
    1,316
    0
    0
    Ik zou het wat rustiger aan doen en minder fysieke inspanning. Ik had dit ook met jouw termijn en uiteindelijk doorgelopen tot 2 weken geleden en zit nu volledig thuis omdat ik niks meer kon of m'n buik deed super pijn. Gaat nu weer wat beter. Als je gespannen buik blijft houden kun je ook ff op blaasontsteking testen. Heb ik tijdens zw al 3x gehad terwijl daarvoor nooit! En m'n enige klacht was pijnlijke gespannen buik... Sterkte!

4. ester77

ester77 Actief lid

Sep 6, 2009
    127
    0
    0
    Ik zelf ben bijna 23 weken zwanger en had gisteren tijdens opstaan van de bank steeds last van een vervelend gevoel in mijn buik. Daarna nog een stukje gelopen en tijdens het lopen een soort van gespannen gevoel in mijn buik gekregen . Voelde heel onprettig en ken het ook niet van mijn eerste zwangerschap. Voor mij was het wel duidelijk een signaal om even rustig aan te doen. Vandaag hele dagvrustig gehouden en toch nu in bed ook een bepaalde spanning op buik en voel kleine iets minder goed. Zijn dit nu al harde buiken en moet ik dit ook eerder hij de gynaecoloog melden?

5. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

Aug 1, 2013
    1,735
    10
    38
    Harde buik is een waarschuwing van je lichaam dat je rustiger aan moet doen. Kan geen kwaad zolang ze niet regelmatig komen. Gewoon even rustig aan doen!

6. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    Ik had het twee weken geleden ook voor het eerst. Heb een kuur voor blaasontsteking gehad en het gaat nu stukken beter. Merk wel dat ik bij inspanning -ook psychische inspanning!- last heb.

7. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Ik heb er helaas ook al last van sinds 17 weken.. stuk of 15 per dag en soms meer.
    Bij inspanning of bewegingen van de beeb,maar ook gewoon zomaar.

Volgens de vk heb ik een hele gevoelige baarmoeder daarvoor..
    zolang ze niet om de zoveel minuten komen (met regelmaat) en zeer gaan doen kan het geen kwaad.

8. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Jep, kan heel goed al met deze termijn. Ik heb ze al een paar weken (ik dacht dus hetzelfde met 15 weken: kan dit al? Maar VK zei dat het kon). Klinkt alsof je zelf wel weet hoe het kwam, zo'n dag trek ik ook niet meer. Ik probeer die dingen nu op te delen, dus s middags even ergens een uurtje pauze of een kortere dag er van maken.

Rustig an!

Share This Page