Goedemorgen dames, Ik moet 1 spuitje vullen met vloeistof. Dan blijft de helft over in het potje. Maar als ik dat vloeistof bij de menopur spuit en weer terug in de spuit zuig dan wil niet alles meer terug. Omdat het spuitje vol zit. Komt waarschijnlijk door de poeder dat oplost dat er meer in zit. Maar kan het kwaad?. Want om nu steeds de laatste beetje bij te vullen en 2x te prikken. Geloof dat ik gister niet zoveel overhield in t potje. Hoe hadden jullie dit? Liefs Sascha
He meis, hmmm goede vraag, volgens mij is het niet de bedoeling dat er vloeistof achter blijft, daar zit immers nog een (klein) deel vd hormonen in. Ik kan me dat ook niet herinneren bij mezelf. Ik zou het even aan het ziekenhuis vragen. Zij kunnen je er een 100% zeker antwoord op geven! Succes!
Goedemorgen, Ik had dit probleem ook. Ik heb nu 2ml spuitjes van de apotheker gehaald en dat werkt prima! ( die spuitjes kosten geen drol) Groetjes
Het lijkt erop dat je spuitje te klein is. Bij mij konden er 2 potjes vloeistof met 2x het middel in 1 spuit (150) en dit was gewoon 1 spuit.
Als ik het me goed herinner, kun je tot vier ampullen poeder in één ampul vloeistof oplossen. Als je meerdere ampullen moet spuiten, is het dus niet nodig om voor elke ampul poeder één ampul vloeistof te gebruiken. Eén ampul opgeloste vloeistof moet met gemak in een normaal spuitje passen. Als ik 1,5 ampul Menopur (112,5 IE) moest spuiten, maakte ik twee spuitjes klaar. De een spoot ik helemaal, de andere voor de helft. De overgebleven helft liet ik in het spuitje zitten, deze legde ik in de koelkast. De volgende dag maakte ik dan één nieuwe spuit klaar, zodat ik weer 1,5 kon zetten. Ik zou om een groter spuitje vragen. Die kun je gewoon bij je apotheek halen. Je moet geen vloeistof in het potje laten en dat niet spuiten, want dan krijg je natuurlijk niet de juiste dosis binnen. Waarschijnlijk spuit je nu veel minder eenheden, dan zou moeten.
Ooohh jee dat meen je niet, Ik ga het morgen nog een keer proberen wil het weer niet dat er een laagje inblijft dat bel ik het ziekenhuis. Ik heb 2 flesjes gekregen 1 met poeder en 1 met vloeistof. In het flesje zit ongeveer 50 % vloeistof waar ik 25% van moet opspuiten en in het flesje met poeder.moet doen. Het gekke is waarom past het niet terug in het spuitje???
Heb je gewoon van die kant en klaar pakketjes zeg maar met spuiten en naalden er bij? Want 1 vloeistof zou inderdaad makkelijk in zo een spuitje moeten passen. En vooral als je maar de helft van het vloeistof bij de poeder doet. Blijft er soms lucht in je spuit zitten waardoor je niet alles er in krijgt? Ik had altijd een 1ml spuit en 2 kleine glazen potjes met aan de bovenkant rubber waar je je naald doorheen kan steken. 1 met vloeistof en 1 met poeder. Nooit problemen mee gehad.
Wat voor spuitje heb je er dan bij? Dat zijn toch gewone standaard-spuitjes, waar een normale hoeveelheid vloeistof in past? Ik heb hier toevallig nog één liggen en daarop gaan de streepjes tot 2,5 ml. Drie ml zou waarschijnlijk ook nog wel passen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat de vloeistof na het mengen niet weer in de spuit past... Los je het poeder wel goed op? Duw je hem wel helemaal naar beneden, als je de vloeistof voor het mengen in het potje doet? Begin je met optrekken als het rubberen gedeelte helemaal onderin zit? Als hij niet helemaal onderin zit, dan heb je inderdaad kans dat je meteen lucht mee naar binnen zuigt, waardoor er minder vloeistof in past.
Je hoeft maar 1 ml vloeistof op te trekken. Er zit 2 ml in het potje met vloeistof. Het spuitje is niet geschikt voor 2 ml. Het is wel van belang dat je alle vloeistof die gemengd is met de poeder, allemaal opgetrokken word! Succes.
Je kunt 3 poeder met 1 vloeistof mengen. Ik moest altijd 4 ampullen spuiten dus ik spoot 2 keer per dag. TS ik zou ook grotere spuiten vragen bij apotheek
Zoiets heb ik ook! Weet het probleem al Ik deed hem helemaal vol tot het spuitje niet verder kon. Maar het hoeft maar tot het bovenste streepje. Vandaar dat niet alles meer terug kon ivm dat de poeder er ook nog bij kwam. Snappen jullie en nog haha
Ik heb 2 potjes. 1 met poeder 1 met tot de helft vloeistof van die helft moet ik weer de helft nemen. De rest gooi je weg. Ik moet 1x per dag spuiten.
Je kunt evt ook 0.8 ml water optrekken en het poeder daarmee oplossen. Dat gaat prima en dan heb je iets meer ruimte in je spuiten
Ja gelukkig, Alleen moest ik gister pregnyl spuiten zat er geen goede naald bij pfff. Had gelukkig nog 2 naalden van de menopur. Maar wat een gekluns zeg haha. Vooral die potjes open breken. Tijdens prikles ging t in 1 x goed en nu wist ik niet meer hoe. Brak in allemaal stukjes.
Je moet hem op de plek van de stip door breken. Niet te hard knijpen, maar hem als het ware naar de zijkant knikken. Als je heel hard knijpt, heb je inderdaad allemaal scherven. En tijdens het breken een zakdoek of een stukje wc/keukenpapier in je hand houden, dan snij je je niet, mocht het wel verkeerd gaan. De dikke naald gebruik je om te mengen, een dun naaldje om te spuiten. Het maakt niet uit in wat voor spuitje het doet. En ook het priknaaldje komt niet zo precies. Als je maar niet met de dikke mengnaald injecteert. Ik gebruikte gewone standaard spuitjes en standaard naaldjes, die je bij de apotheek kunt halen. Als je de Pregnyl bij de apotheek haalt, moet je er dus even voor zorgen dat ze er apart nog de juiste naaldjes bij doen: lange dikke om te mengen en korte dunne om te spuiten. Die zitten niet in het doosje, die moeten er nog los bij. En dat geldt ook voor het spuitje, die zit ook niet inbegrepen. Succes met de wachtweken alvast!
Ik heb een rubber dingentje gekregenndie ik om het flesje doe en moet em dan breken. Indd bij t stipje maar deed het verkeerd. Denk ook door de zenuwen haha. Klopt zo moet het indd alleen had ik 2 korte naalden waarmee je injecteerd. Haha nee niet die grote hoor dat gaat flink pijn doen als je die in je buik doet haha. Dankjewel! Ben benieuwd hoe deze werste iui uitpakt🤗