Hey meiden, Afgelopen woensdag weer ongesteld geworden na de 5e IUI behandeling met puregon en pregnyl. Nu dus in de 6e ronde. Volgende week staat weer een echo gepland en een gesprek met de gynaecoloog. In dit gesprek gaan we het zeker hebben over "wat te doen hierna"? Gaan we nog 3 ronde's zo door of maken we de overgang naar IVF/ICSI? Ik vind de overgang naar een van deze twee een grote stap waar ik goed over na moet denken. De kansen worden wel een stuk groter maar het is wel meteen het einde als het op die manier ook niet lukt. Nu dus aan jullie de vraag of hier meiden zijn die na meer dan 6x IUI behandelingen zwanger zijn geraakt? Of misschien ervaringen van meiden die wel de overgang hebben gemaakt van 6x IUI naar IVF/ICSI? Liefs Sanza 💋
Ik lees even mee. Ga nu voor IUI 3 maar ook wij zijn echt bezig met wat als.... Stel je gaat voor ivf of icsi dan is het na 3 keer wel heel definitief. Vind het een stomme regel, waarom mag je niet na een ivf of icsi weer terug na IUI. Je mag namelijk onbeperkt IUI (mits zhuis erin geloofd) maar de stap na ivf is meteen zo groot. Pfff lastig. Ik ga meelezen en hoop dat er wat reageren. Iig succes het laatste gesprek en de laatste IUI.
Hey Kimmie1990, Dank je wel voor je reactie! Vooral dat wat als....? Om gek van te worden! Bij ons in het ziekenhuis is de overstap van IVF/ICSI terug naar IUI wel mogelijk, maar wordt niet veel voor gekozen. Wellicht ook wel bij jullie mogelijk, gewoon eens een keer vragen.
Hi! Wat is de aanleiding voor iui? Bij ons kunnen ze niets vinden. Alles is goed. Wij hebben gisteren iui 4 gehad en dat is ook meteen onze laatste. Als we 5 en 6 willen mag dat. Ze zeiden gisteren dat tussen de 4e en 6e keer iui meeste kans van slagen heeft. Wat ik je wil mee geven is dat "wat als" proberen weg te zetten. Je mag nog 1x of meer!!!! Dit heb ik van de week geleerd. Focus je op de volgende keer en niet op ivf en het gepieker wat als wat als... heeft het " wat als" gezorgd voor wat je wilt? Probeer je enegerie in de volgende iui te stoppen en er positief over te denken.. Ik weet niet wat jullie verleden is maar misschien heeft geen 1 arts gezegd; het gaat niet lukken. Heel veel succes en ik duim voor je.
Ik denk dat het belangrijk is wat de reden is dat jullie IUI doen. Is het zaad goed en gaat bij jou voor zover je weet alles goed en ben je zelfs na maanden zelf proberen en 6 IUI's nog niet zwanger dan zou ik wel naar IVF gaan. Een kennis van mij had een te harde eischil, waardoor zelfs ook de eerste IVF is mislukt, geen bevruchtingen. Dan kun je nog zoveel rondes zelf proberen en IUI doen, maar dan gaat het op die manier niet lukken. Is het zaad van je partner echter te slecht om op de normale manier zwanger te raken, maar wel goed voor IUI dan zou ik toch nog met IUI doorgaan. Want er zijn genoeg stellen die pas na 6 rondes zwanger zijn, zonder dat er een probleem verder is want het is natuurlijk ook geluk hebben. En met zaad dat wel goed genoeg is voor IUI maar niet op de normale manier zou je kunnen stellen dat IUI 1 eigenlijk ook je eerste echte ronde was.
Ja wat doe je dan.. Wij hebben nooit iui gehad.. maar ik denk wel dat bij mij 6 keer wel genoeg zou zijn om door te gaan met ivf.. Ik zou er dan zelf ook om gaan vragen. Als je nu door iui nog niet zwanger bent zou ik voor ivf gaan kiezen.
Thanks voor de tip Harlene2014.. ik kan een enorme piekeraar zijn! Niet doen dus! Geen wat als maar een boost positieve energie erin Dank je wel catmommy voor je reactie. Wij zitten in dit IUI traject vanwege slecht zaadkwaliteit van mijn man (ong. 1 tot 2 milj zaadcellen na bewerking). HSG was in orde.. verder geen onderzoeken gedaan. Je hebt ook helemaal gelijk, het is ook pas de 6e poging. Een 'half jaar' voor een stel dat zonder problemen zwanger kan worden. Maar het duurt allemaal gewoon zo lang omdat je er in je hoofd al bijna 2,5 jaar mee bezig bent. Maar vind het zo moeilijk om er niet mee bezig te zijn. Liefs
Hey, Ik heb Pcos en we zijn daardoor verminderd vruchtbaar. We zitten al bijna 2 jaar in de MMM. Eerst Clomid gebruikt, daarna 8 rondes Gonal F met Pregnyl en daarna 5 IUI pogingen met hormonen. Helaas alles mislukt. Wij beginnen over 2 weken met onze eerste ivf poging. Wij zijn nog relatief jong 27 en 29 en daardoor dachten wij aan het begin van de MMM ook nog niet aan IVf. Maar inmiddels zijn wij er echt aan toe. Je groeit er ook in is mijn ervaring. We hebben het vertrouwen in IUI verloren. Jullie moeten echt kijken of je nog in IUI gelooft en het nog een kans wil geven. Als dat niet het geval is kun je volgens mij beter de overstap naar ivf maken. Ik ben ook een doemdenker en denk ook van als dit nou ook niet lukt. Maar het zijn weer 3 pogingen. Vooral positief blijven denken, al is dat soms zo moeilijk. Veel succes met het maken van de keuze!!
Goed zo sanza!!!! Ik ben ook piekeraar #1! Maar heb geleerd dat alle positieve engerie die we hebben moeten gebruiken! Al t negatieve kan stressvol zijn op je doen en laten en op je lichaam. Zet um op!
Wij zijn toen doorverwezen voor IVF/ICSI. Tot we daar aan de beurt waren, mochten we gewoon doorgaan met IUI. In totaal hadden we 11 mislukte IUI's en 1 mislukte IVF achter de rug. Daarna een geslaagde ICSI-behandeling.
Dank je wel voor je reactie! Ik besef mij nu dat er toch een lichte twijfel is bij mij.. anders had ik dit onderwerp niet aangekaart op het forum. Jullie hebben idd ook al een lange weg achter de rug.. wij hebben nu 2,5 jaar een kinderwens en zitten daarvan ong. 8 maanden in de MMM. Vanuit al die pogingen bij jullie begrijp ik dat jullie het vertrouwen hebben verloren. Wij zijn ook nog een jong stel 28 en 29, vandaar dat ik verwacht dat de gynaecoloog ook het advies gaat geven om nog 3 ronde's IUI te proberen. Nu jullie met IVF beginnen ga je dan ook iets aan je levensstijl veranderen of aan het doemdenken? Lees veel over acupunctuur? Nogmaals bedankt en ik wens jullie heel veel succes in jullie eerste IVF ronde!
Dank je 😉 Erg he! Heb je tips? Hoe kan ik het negatieve omzetten naar positieve? Of hoe krijg je het voor elkaar om gewoon helemaal niet meer negatief te denken?
Dank je wel voor je bericht. 😊 Jeetje, jullie hebben ook het nodige achter de rug! Maar wel twee wondertje op de wereld gezet! Begrijp ik het goed dat jullie twee kindjes hebben uit de tweede ICSI poging?
Spannend, heel veel succes! 🙏🏼 Valt het je zwaar? Hormonen? Punctie? IUI valt allemaal nog wel mee, maar denk dat IVF/ICSI een ander verhaal is.
Hoi Sanza, Heel herkenbaar je gevoel. Ik heb dat ook gehad, maar had na 6x IUI echt zoiets van: kom maar op met IVF. Ook omdat we daarvoor al 2,5 jaar zelf geprobeerd hadden (onverklaarbaar verminderd vruchtbaar). Ik had er geen vertrouwen meer in dat het met IUI nog zou lukken, al vond ik de stap naar IVF ook wel eng (het is toch een soort van eindstation). Maar het geeft weer meer kans... Belangrijk is, zoals eerder gezegd, vooral positief te blijven, ook al is dat soms moeilijk. En overleg met het ziekenhuis, zien zij nog mogelijkheden met IUI of is hun advies de overstap te maken naar IVF/ICSI. Maar het allerbelangrijkste: doe vooral waar jullie jezelf het meest prettig bij voelen!
Het protocol bij ons was 6x iui en dan over naar, in ons geval, ivf. De derde ivf poging is een blijvende zwangerschap geweest. Wij hadden niet zoveel vertrouwen in iui maar moesten dat eerst 6x proberen.
Ja wqt is zwaar? Ik vond de maanden dat we niet zwanger werden vaak nog wel erger... nu hebben we tenminste een soort van eerlijke kans.. De hormonen vallen mij reuze mee.. geestelijk gezien dan. Lichamelijk heb ik wel last. Door de lucrin krijg ik onwijze spierspanning, hopelijk dit keer niet. En door de gonal blaas ik compleet op. Hele dikke buik en opgezette enkels en gezicht. Maar dat is zodra je stopt met de hormonen weer weg. Punctie was hier een ramp. Maar dat lag aan het feit dat ze mij onvoldoende verdoofd hadden en ik dus alles voelde. Dat gaat dit keer anders.. Tuurlijk is zo'n behandeling zwaar.. je pompt jezelf elke dag vol hormonen voor dat ene doel.. en de ene dag kan ik het goed hebben en de andere dag voel ik mij zo akelig dat wij dit moeten doen voor een baby.. Maar. Het moet niet te negatief zijn. Het is echt te doen. Echt. Als je die drempel over moet dan doe je het. Omdat dit een kans is die je wilt nemen. En alles wat je daarin moet doen onderga je om je doel te bereiken. Succes meis! En als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel.
Ik begrijp dat je het moeilijk als 6de kans kunt zien. Ik zie in je handtekening dat we in dezelfde maand met de pil gestopt zijn. 2,5 jaar is inderdaad erg lang en heftig. Negativiteit begint te overheersen en de angst om kinderloos te blijven wordt steeds groter. Dit wordt de derde kerst voor ons al dat we graag zwanger zouden willen zijn. Ik zie er als een berg tegenop om weer met oud en nieuw met mijn handen op mijn buik te staan en vurig te hopen dat dit nu echt ons jaar gaat worden. Ik zou er alles voor over hebben om nu zwanger te worden.. En je kunt er niet niet mee bezig zijn. Vooral de laatste wachtdagen vind ik altijd slopend. Ik probeer het toch altijd zo vol mogelijk te plannen. Afleiding.. Ik hoop dat je ivf niet nodig zult hebben, deze ronde wordt m gewoon!