Meerdere cystes en eierstokken vastgeplakt??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Vlinder84, 16 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Helaas is mijn vorige draadje al gesloten (moet man echt mee?) dus ga hier even verder, ook omdat ik weer met vragen zit. Man's zaad is inmiddels getest en zoals verwacht: super zaad!! :D Ik heb inmiddels 3 echo's gehad, waarop 3 grote cystes te zien waren. Twee flinke links (5,5 cm en 3,5 cm) en een rechts (4 cm), vandaag de laatste echo gehad. Er is twee keer bloed afgenomen bij mij en donderdag ga ik weer terug voor een echo. Maar mijn punt is dat ik gewoon helemaal geen steek wijzer wordt van de echo's. Zo werd vorige week gezegd dat mijn eierstokken aan elkaar vastgeplakt zaten of in elk geval te dicht op elkaar :$:( en links werd helemaal verdrukt door de cystes. Rechts leek nog wel normaal te functioneren. Maar wat nu dan verder?

Elke keer wordt het een week opgeschoven, dan gaan we weer kijken naar de cystes. Ja, ze zitten er nog steeds en we zien geen eisprong, ok kom volgende week maar terug ;) Dat had ik ook wel kunnen vertellen want ik heb pijn! En totaal geen tekenen van eisprong meer (geen vruchtbaar slijm, geen positieve ov testen, lange cyclussen). Ik voel me totaal niet serieus genomen. Ik snap heus wel dat ze eerst alle onderzoeken willen doen, maar voor nu gebeurt er dus niets met die cystes. Mogelijk worden ze verwijderd, maar volgens mij laten ze me rustig nog maanden doorsukkelen. Bovendien vond ik laatst een onderzoek waarin de conclusie was dat de medicatie die ik slik (NSAIDs), cystes kunnen veroorzaken waardoor de eisprong niet plaats kan vinden. Volgens de arts was dit niet zo, maar verder geen verklaring waarom ze er dan wel zitten. Het zijn zwarte cystes, dus neem aan dat het dan of vocht of bloed is wat erin zit? Ik heb voor volgende week een belafspraak met de reumatoloog om de medicatie te bespreken. Maar nu dus die pijn, alsof het maar een kleinigheidje is dat we amper intiem kunnen zijn en ik soms niet meer op of neer kan van de pijn. Ja, we wachten het wel weer af... Iemand hier ervaring mee?

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Heb je al een menstruatie opgewekt met de pil?
    Cystes kunnen zonder menstruatie lang blijven zitten, maar met de pil lossen ze sneller op na een onttrekkingsbloeding!

Ik heb ook al eens tegelijkertijd 2 cystes gehad (idd zwart) van rond de 5/6cm. Deze gingen uiteindelijk ook met pilgebruik weg.

Wel de pil 3 weken slikken, als je m maar 10 dagen slikt gaat het waarschijnlijk niet genoeg zijn.

De formaten van de cystes zijn nog klein genoeg om zelf weg te gaan, dus daar zullen ze inderdaad op gaan wachten denk ik en helaas heeft dat tijd nodig.

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik ben tussendoor idd ongesteld geweest, maar de grootste cyste is zelfs groter geworden helaas. Voor de pil heb ik een contra-indicatie, sowieso alle hormonale ac zijn niet mogelijk vanwege longembolie verleden. Ik verwacht dat ze vanzelf weer weg gaan, maar dan zal er weer een nieuwe in de plaats komen... En ben erg benieuwd waarom ze er steeds zijn, maar vraag me af of we daar uberhaubt achter gaan komen.

4. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Cystes ontstaan inderdaad onder andere uit follikels die niet springen. Dus dat zou wel goed kunnen wat je zegt.

Een hormoon (pregnyl/ovitrelle) zou dan misschien ervoor kunnen zorgen dat ze wel springen. Maar dat is natuurlijk alleen van toepassing tijdens kinderwens.

Deel Deze Pagina