18 feb volle maan

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lennylenn, 17 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ja hoe denken ze bij jullie allemaal over inleiden?
    Hier is het vanaf 42 weken en geen dag eerder, tenzij er een goede reden voor is...

2. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Nee, hebben we het nog niet over gehad hoor. Maar als hij niet vanzelf komt moet er op den duur toch wat gebeuren natuurlijk. Maar dat is nog niet aan de orde gelukkig.

3. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik sta onder behandeling van de gyn en bij ons is het afhankelijk van de situatie van moeder en kind (is eigenlijk ook wel zo logisch ;)). Gisteren zei de gyn toevallig tegen mij dat ze me niet tot 42 weken laten doorlopen (weet niet tot hoe lang dan wel) aangezien ik wat klachten heb die voor mij absoluut niet fijn zijn, maar voor de baby niet heel veel kwaad kan. Maar net wat ik schreef, ze kijken hier ook naar de situatie van moeders.
    Maar eerst zien dan geloven hoor...

4. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ja echt belachelijk toch?! Zal hééél graag nog zo één willen namelijk!! :D

@inleiden
    Bij onze vk.praktijk bekijken ze het per geval, volgens mij..
    Toen ik er vd week was, vroeg ze mij of ik al hulp wou. Omdat ze wel zien dat ik er helemaal doorheen zit en echt op ben. Maar ik moet van mezelf nog ff doorzetten. (Nog) geen polonaise aan mijn lichaam, mijn meissie moet er zelf ook aan toe zijn.

edit: ze zullen me niet gelijk willen inleiden, eerst strippen lijkt mij.

5. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Dat is hier ook zo. Bij mij is er ook geen enkele reden om het eerder te doen. Maar wil absoluut niet naar het ziekenhuis, dus ik hoop toch echt dat het gewoon spontaan begint.

6. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    @Speentje; Ik ben ook onder controle in het ZH, maar hier zeggen ze dat ze voornamelijk kijken naar wat goed is voor de baby en dat de moeder wat dat betreft op de tweede plaats komt.
    Ergens snap ik dat wel, maar toch...

7. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ja ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen, dus of ik ingeleid moet worden of niet, maakt mij weinig uit wat betreft.
    Al hoop ik natuurlijk wel dat het spontaan begint.
    Snap dat je niet ingeleid wilt worden idd als je zo graag thuis wilt bevallen.

8. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Hebben jullie eigenlijk allemaal een goede zwangerschap gehad? Of hebben jullie het lichamelijk helemaal gehad met het zwanger zijn?

Ik heb echt een zwangerschap volgens het boekje gehad. Sinds een week of 2 heb ik wat last van mn bekken als ik te ver heb gelopen of te veel in huis gedaan heb ofzo. Maar loop nog steeds 3 a 4 keer per dag met de hond

9. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Hebben jullie eigenlijk allemaal een goede zwangerschap gehad? Of hebben jullie het lichamelijk helemaal gehad met het zwanger zijn?

Ik heb echt een zwangerschap volgens het boekje gehad. Sinds een week of 2 heb ik wat last van mn bekken als ik te ver heb gelopen of te veel in huis gedaan heb ofzo. Maar loop nog steeds 3 a 4 keer per dag met de hond en kan eigenlijk gewoon alles nog doen.

10. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    @anja89, het is zeker logisch dat de baby op de eerste plaats komt en weet zeker dat dat bij ons ook zo is, maar ze nemen de (medische) situatie van moeders wel mee. Daarom schreef ik als laatste zin ook dat ik het eerst moet zien en dan geloven. Heb zo het gevoel zolang baby het goed blijft doen (en daar hopen we natuurlijk op) ze het zolang mogelijk willen uitstellen en moeders vragen om toch nog even door te zetten.

11. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    @Roosenzo; Lekker dat je zo weinig last van je lichaam hebt. :) Mja denk dat het zo op het einde wel normaal is om af en toe wat last te hebben idd.

Lichamelijk ben ik er helemaal klaar mee, loop al vanaf 16 weken met bekkeninstabiliteit en rugklachten.
    Vind het nog steeds gezellig hoor dat getrappel in mijn buik (baby is druk!!!) maar verder... Geef mij m'n lijf maar terug. ;)

12. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik heb eigenlijk een hele goede zwangerschap gehad. Al vind ik deze zwangerschap lichamelijk wel een stuk zwaarder dan mijn vorige zwangerschap, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog een kleintje heb rondlopen die zo zijn aandacht vraagt. Nu ik op het einde loop ben ik er wel ver klaar mee. Mede omdat ik nu al 32 weken bloedverdunners moet spuiten (heb het daarmee wel gezien) en omdat ik volgens de gyn voor mijn zwangerschapsduur een te lage bloeddruk heb. Daardoor heb ik de sinds afgelopen week meerdere malen per dag het gevoel flauw te gaan vallen inclusief hardkloppingen en benauwdheid. Dit is wel een heel vervelend kwaaltje...

@Roosenzo, wel fijn dat je zo'n fijne zwangerschap hebt en het is echt niet gek dat je op deze termijn wat last hebt van je bekken!

13. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    @anja89, vervelend zeg dat je al zolang bekkenklachten hebt! Dat lijkt mij zo vervelend en je bent dan volgens mij zo beperkt met alles! Nog even doorbijten!

14. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Vervelend Speentje! Wat was je bloeddruk bij de controle? Waarom moet je bloedverdunners spuiten?

Ik had 100/50 de laatste keer... Onderdruk leek me zo laag? Maar heb er niet veel verstand van hoor.

15. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Bij mijn eerste meisje had ik ook een zwangerschap volgens het boekje. Ik had nergens last van! Kon me ook niks voorstellen bij bekkenpijn. Ook de bevalling ging heel goed.
    Ik was er eigenlijk een beetje vanuit gegaan dat het weer zo makkelijk zou gaan. Maar kreeg behoorlijk last van mijn bekken waardoor ik halve dagen moest werken. En verder zijn alle kwaaltjes sterker aanwezig en meer last van mijn hormonen.
    Onze lieve hond komt behoorlijk wat te kort, ik houd het vol om 1x per dag met hem te lopen en dan niet een uur zoals normaal maar max een half uurtje...
    Ik ben echt moe en er klaar mee, ik ga mijn buik missen en de gezelligheid in mijn buik maar oh, ik wil ook zo graag weer mezelf worden!

16. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Kan me voorstellen dat je het dan wel gehad hebt inderdaad.

17. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Jij hebt ook een lage bloeddruk hoor, maar als je er geen last van hebt is er natuurlijk niets aan de hand. Ik zit gemiddeld altijd op 90/60 en is dus laag, zeker voor de zwangerschapsduur. Bij mijn vorige zwangerschap was ie ook altijd zo laag, maar nooit ergens last van gehad. Het kan dus verschillen per zwangerschap...
    Ik heb in het verleden trombose gehad en na onderzoeken bleek dat ik een afwijking heb die tot uiting komt als ik bijvoorbeeld de pil slik of zwanger ben (in de pil zitten dezelfde hormonen die ook tijdens een zwangerschap naar voren komen). Nu moet ik dus vanaf 6 weken zwangerschap tot 6 weken na de bevalling bloedverdunners spuiten :(.

18. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Lisszy - ik ga mn buik ook wel missen denk ik, maar heb ook wel zin om mijn gewone kleding weer aan te kunnen. Al zal dat wel een paar weekjes duren. Die hormonen kunnen echt vervelend zijn he! Wat voor hond hebben jullie? Mijn hond is wel blij met me geloof ik, normaal gesproken was hij regelmatig alleen en nu ben ik bijna altijd thuis, volgens mij vindt hij dat erg prettig.

19. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Dat is vroeg!! Supervervelend voor je!

@Speentje
    ja, laat beebje maar komen, dan hoef je "nog maar" 6 weekjes te spuiten! En ik doe gewoon gezellig met je mee! ;)

20. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Apart eigenlijk he?! Dat een tweede zwangerschap zo anders kan zijn dan een eerste. Mijn eerste is ook vlekkeloos verlopen en deze toch net iets minder.
    Hopelijk beval je snel en kan je van het voorjaar ook weer lekker met de hond gaan lopen (en natuurlijk met je twee meisjes :D).

Deel Deze Pagina