Vind ik ook miracle... Sommige meiden van 20 jaar gedragen zich nog al een puber van 16 jaar. Ik ken genoeg vriendinnen die nog LANG niet klaar zijn voor het huisje boompje beestje gevoel.. Die zijn elk weekend in de discotheek te vinden, komen elke zondag door in hun bed omdat ze te brak zijn om eruit te komen. Nou ik niet. Natuurlijk vind ik het leuk om uit te gaan, en was ik afgelopen weekend naar de Powerzone in Amsterdam geweest, maar ik moest rijden, dus kon niks drinken, dat maakt me dan ook echt niet uit! En dat meen ik serieus. Ik voel me alleen maar sterker als ik weet dat ik op de zondag nog mijn paard kan rijden en dingen kan doen in plaats van in mijn bed te liggen rotten. 18 jaar is natuurlijk jong om moeder te worden.. dat is ook gewoon zo.
Jeetje daya, wat een nare ervaring lijkt me dat. Je staat toch ook gewoon ingeschreven? Of belde j eniet dezelfde verloskundige? Ik weet ook niet precies hoe dat allemaal gaat, maar kan me zo goed vorostellen dat dit niet helemaal het antwoord was wat je verwachtte.. Die verloskundige zal in ieder geval goed op haar nummer gezet zijn ja..
Tuurlijk is 18 jaar jong, maar het leven bestaat uit keuzes maken..! Ik hoefde dat niet meer zo, stappen en drinken enzo, ik vond andere dingen veel leuker/interessanter/belangrijker en mijn kinderwens kreeg de overhand! Het is een keuze geweest en ik heb er geen seconde spijt van gehad! Stappen, pfffff.. Af en toe een keertje uit eten is voor mij meer dan zat! En dan neem ik de kinderen het liefst nog mee...... Het moederschap bevalt me veel te goed! eb er nu niet voor niets drie, en er komt ook nog wel een vierde (en misschien ook nog wel vijfde!) kindje! Liefs
We waren net verhuisd, dus ik ging naar een andere VLK-praktijk! Maar ik ben uiteindelijk mede om deze reden weer naar mijn oude praktijk terug gegaan, ondanks dat we daarvoor een half uur moesten rijden! Ja het was een rotervaring, maar door dat eeuwige verdedigen (wat ik dacht te moeten doen) ben ik wel veel sterker geworden en ook veel opener over het feit dat alledrie mijn meisjes ZEER gepland waren! Damn proud to be a young mommy! Liefs
Ik hou helemaal niet van stappen, net wat jij zegt DaYa af en toe een keertje uit eten das voor mij ook genoeg.Ik zit het liefst gewoon savonds lekker knus op de bank evt filmpje erbij. Ik heb nooit van het stapleven gehouden.Ik was meteen zo van geef mij maar lekker huisje boompje beestje (nou is dat huisje er nog niet) en ik ben tevreden.Onze kinderwens is altijd groot geweest en dat was voor ons ook uiteindelijk de reden om te stoppen met de pil.En dingen zoals : "je moet eerst dingen voor jezelf of met z'n tweetjes gaan doen" of "ga eerst lekker op vakantie" Nou dat kan ook met kinderen
Amen! Wij hebben twee (!) huizen, en bos vol bomen (we wonen aan de bosrand haha), een konijn en drie dochters, wat willen we nog meer! We hebben beiden een baan, twee auto's, alles wat het materialistische gedeelte van ons hartje begeert, waarom zouden we dan wachten met kindjes? Stappen hoeft voor ons niet en als we eens een avondje met ons tweeen willen, staan de opa's en oma's in de rij om eens op te MOGEN passen! Vakantie houden we in Centerparcs, Naeyyssa was 7 weken toen we er heen gingen dus dat kan makkelijk! En toch moeten wij ons dag in dag uit verantwoorden waarom wij toch 'nu al' kinderen hebben..... Krom! Ik heb voorlopig een Mirena, maar ik kan niet wachten tot we (eindelijk ) voor een vierde kindje gaan! Mijn jongste is immers 'al' zes maanden! Liefs
Ik heb er gewoon niks meer aan toe te voegen Gewoon heerlijk ! Ook hier staan straks de opa's en oma's in de rij om op te passen als we een keertje een aaf voor ons zelf willen.En op vakantie naar het buitenland? Nou wij gaan ook gewoon lekker naar centerparcs En dat verantwoorden vind ik ook zoiets.Het is onze keuze en wat anderen er van vinden ? Jammer dan !
Ik trek me al het commentaar wel heel erg aan.. Zou ik niet moeten doen, ik weet het.. Maar ik kan er gewoon zooo pissig om worden! Liefs
Boos om worden kan ik ook echt heel erg. Maar je krijgt zo vaak wel wat te horen.V/d week ook zoiets ik ging mijn zwangerkadoos op halen bij de etos.Staat daar z'n vrouw achter de kassa kijkt ze me eerst raar aan loopt ze weg komt ze terug vraagt ze: "is de doos voor jou of iemand anders ? Want alleen de persoon zelf mag hem ophalen ". Ik had echt zoiets van krijg nou wat.Ik zeg die doos is van mij.Maar ik merkte dat ze me niet geloofde heb uiteindelijk kunnen bewijzen dat ie van mij was door het kaartje van de vk te laten zien.Toen kreeg ik hem pas mee ! Was witheet natuurlijk en kon der wel aanvliegen , maar heb het verder links laten liggen en ben gewoon weggegaan. Je zult die dingen als jonge moeder denk ik toch wel blijven houden.Want je bent volgens hun nu eenmaal een 'jonge'moeder.
Je hoeft je niet te verantwoorden meissie, je hebt je kinderwens, en je bepaald zelf wanneer je die wilt laten vervullen. Het zal iedereen een zorg wezen hoe lang je een relatie hebt, of je rijk bent of niet.. gewoon lekker doen wat je zelf wilt
Ooooooohh wat erg zeg! Ik zou dat mens wel aan kunnen vliegen haha! De meest gehoorde opmerking hier is: "Zijn die ALLEDRIE van JOU?!" Gevolgd door in hun ogen.. En natuurlijk de vraag of ik lekker op stap ben met mijn zusjes/oppaskindjes/....... Liefs
ohh ja ik heb er ook een zusje bij gekregen. Gess what .. leeftijd verschil is 18 jaar en zusjelief is met 6 maanden al tante Ben dan wel benieuwd hoe ze daar op reageren.
Ja, en jouw oma is nu 54 toch? Echt cool, nog maar 54 zijn en al achterkleinkinderen krijgen! Is je zusje een vol zusje trouwens, of een halfzusje? Ik ben zelf enig kind, helaas....... Misschien daarom mijn wens voor een groot gezin! Liefs
Mijn ouders zijn uit elkaar gegaan toen ik 9mnde was.Mijn moeder was toen 17 en mijn vader 19. Allebei daarna weer iemand tegen gekomen.Bij mijn moeder heb ik nog een zusje van nu net 11 , een broertje die word 7 in juli en een broertje van net 5. Mijn vader en zijn vrouw hebben altijd gezegd geen kinderen meer te willen.En toen kwamen ze vorig jaar aan dat ze zwanger was. Dus hoe kon ik dat gaan uitleggen toen ik er in januari achter kwam dat ik zwanger was.haha..Raar hoor ! En mijn oma is inderdaad 54 (moeder van me moeder) Vond ze ook helemaal geweldig want ze werd gewoon overgrootoma ! Heb een grote familie maar de wens voor een groot gezin is er bij mij ook.
Naja, ergens snap ik wel dat mensen even kijken ( ) als ze horen dat inderdaad alle 3 van jou zijn. Het is niet veel voorkomend dat iemand van 22 al 3 kinderen heeft. Neemt niet weg dat het soms/vaak niet leuk is, maar ik kan het me wel voorstellen dat mensen zo reageren. Dat is ook het geval wanneer iemand van 46 vertelt zwanger te zijn van de 1e dan kijkt iedereen ook zo . Puur omdat het niet veel voorkomt. Dat van die oppaskindjes is natuurlijk absoluut niet leuk. Maar ik had een paar maanden geleden precies het tegenovergestelde. Ik liep met mijn nichtje van 8 in de AH boodschappen te doen (ze bleef een nachtje bij ons logeren) toen er een oudere man tegen haar zei "Zo, ben jij gezellig met je moeder boodschappen aan doen?". Ze keek die man met hele vreemde ogen aan en zei toen "Nou, dit is mijn TANTE hoor, jeetje dat zie je toch wel" Hihi, we hebben hier nog enorm om moeten lachen. (Dat was leuk geweest, zwanger op mn 12e)
Ik ben het met jullie eens, hoor. Maar waarom zou je niet op vakantie kunnen naar het buitenland? Ik bedoel; je kunt een vakantie zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. En naar het buitenland gaan is niet altijd duurder dan centerparks! 8)
Hier ook rot opmerkingen gehad hoor.. Is het ongelukje? oh het is zeker Rage om een kindje te krijgen? of bij de apotheek.. kijk die mevrouw is met haar zusje opstap .. lief he.. ik heel droog weet neit hoor maar ben haar moeder. stefan moest daarom heel hard lachen. ik verschil 16 jaar met me broertje hihi hij is nu 4 en al oom
Iedere vrouw is op een ander tijdstip toe aan een kindje. Bij sommige vrouwen komt dat gevoel nooit en bij de ander als ze al heel jong zijn. Ikzelf was net 21 toen onze zoon geboren werd en nog net 23 toen ons dochertje geboren werd. Zelf wist ik zekerdat ik er helemaal aantoe was en heb er echt geen spijt van. Wel moet ik zeggen dat het best pittig is! Veel vanonze vrienden hadden ok geen kinderen en daardoor zijn veel vriendschappen over gegaan. De reakties van anderen waren ook niet altijd leuk. Oh gefeliciteerd toch of........? Wij hadden echter wel allebei een goede baan en een leuk (koop) huis, beiden een rijbewijs en auto en dat waren voor ons wel voorwaardes om te proberen kinderen te krijgen. Wij wilde ons leven voor een groot gedeelte op de "rit" hebben omdat we bang waren dat die digen er dan niet meer van zouden komen. Inmiddels ben ik nu bijna 27 en zwangervan onze derde! Ikmoet heel eerlijk zeggen dat ik er nu op een andere manier naar kijk. Toen ik zwanger was van de eerste en hij geboren was voelde ik me ontzettend volwassen maar als ik daar nnu aan terugdenk was dat nog niet helemaal zo. Het gaat hier echt prima, zijn echt een leuk gezinnetje maar als ik meiden van 20/21 zie, voorbeeld mijn schoonzusje van 20 die echt heel zelfstandig is, dan denk ik wel eens toen kreeg ik een kind en zo volwassen als ik me toen voelde....zo volwassen was ik echt nog niet. Ik wil je niet ontmoedigen maar je moet er echt goed overna denken. Is dit wel een goede situatie om een kindje te krijgen? Zou je niet eerst wacten tot je klaar bent met school en je een eigen huisje hebt? Het is niet niks om nog thuis te wonen en een kindje te krijgen. Ik zie trouwen sdat je overijd bent.....