Hey allemaal, Ik heb een vraagje, ik wordt binnenkort 18 jaar. Maar nou is mijn vraag wat veranderd er allemaal voor mij, als ik straks 18 jaar wordt? Ik hoop dat iemand mij kan helpen, met deze vraag op te lossen alvast heel erg bedankt. xxxxjes debbie
meid er veranderd nie zo veel hoor je mag stemmen, ziekenfonds word voor je zelf en je giro rekening moet jeook over laten zetten als je nog een kinder rekening hebt en voor de rest weet ik het nie zo goed meer... xxx
nee er veranderd echt nie veel hoor... ze zeggen vaak dan ben je volwassen, maar echt volwassen ben je pas op je 21e en dan veranderd er helemaal nix hahahah het zijn meestal gezegtes... xxx
mmmm heey femmy eigelijk nooit op gelet da mag toch vanaf je 16e ik heb althans vanaf mn 17e fulltime gewerkt hhahahah xxx
ik dacht vanaf je 18e echt 40 uur? want volgens mij mocht het eigenlijk niet wat ik deed toen ik 17 was (40 uur werken) maar ik kan het fout hebben
hahahah nou jah dan heb ik het ook fout gedaan nooit bij stl gestaan hahahahah hebben we geluk gehad xxx
je mag wel fulltime werken alleen tot je 18 geloof ik niet in de avond uren teminste dat was in mijn tijd zo maar ja dat is alweer zooooooo lang geleden hihi kan al wel allang veranderd zijn je mag trouwen van de koningin zonder haar toestemming
Toch heeft het iets magisch hoor, 18 worden! Mijn pa dacht dat ie leuk was op mijn 18e verjaardag: "Gefeliciteerd meisje, nu ben je volwassen... eh nee, handelingsbekwaam... eh nou nee, laten we zeggen handelingsbevoegd." Nou bedankt pap... 8)
Ja, je mag voor de wet ineens wat meer, maar eigenlijk vond ik er weinig verschil zitten tussen 17 en 18 hoor!!