uitelkaar groeien

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by annetske, Nov 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Komt jullie dit bekend voor?

Mijn beste vriendin en ik groeien uitelkaar. Toen ik nog bij mijn ex was, woonden we dicht bijelkaar en deden veel dingen samen. Met de scheiding heeft zij mij geholpen en ook na de scheiding zagen wij elkaar nog veel. Nu sinds 2 a 3 maanden wordt het contact minder, zij heeft een nieuwe baan en daar iemand ontmoet met wie ze elk weekend uitgaat en dan is het dus echt sex, drank en rock&roll ;) Gewoon niet mijn levensstijl. elke zondag smst ze mij bij wie ze nu weer is wakker geworden ed. en ik wil er eigenlijk niet meer op reageren omdat dit niet mijn levensstijl is ook niet voordat ik moeder was. Ik hieldt wel van uitgaan en een feestje maar niet om zo veel te drinken en dan niet meer weten waar ik mee bezig was... Nu zou ze komen vanmiddag, maar ik had het al verwacht: ze smst weer af ze komt niet. Ook sneu voor mijn zoon want die is gek op haar nl en die had ik al verteld dat zij zou komen. nu moet ik hem weer teleurstellen dat ze niet komt dus :( en uit bescherming hou ik me maar stil t.o. mijn zoon nu, heb het niet meer over mijn vriendin omdat zij hem steeds weer teleursteld door weer af te bellen of smsen als we afgesproken hebben. Ik weet niet wat ik er mee aan moet... Praten? met de vriendschap stoppen? we hebben samen zoveel mee gemaakt maar zoals het nu gaat wil ik het ook niet het vergt energie van mij verneem ik nu wel. Heeft 1 van jullie al eens in deze situatie gezeten? als alleenstaande moeder kan je niet meer (zoveel) stappen (ik niet dus) en dit kost vriendschappen merk ik nu :(

2. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Vervelend is dat dat ineens je vriendin een andere levenssteil dan jouw heeft en wat je eigenlijk niet bij je vind passen.

hoe is het als ze bij je komt is ze dan anders?

ik had het wel even gezegt (ook omdat ze met iedereen het bed in duikt en daar zeker een naam van krijgt) ben je toch een vriendin voor om daar haar voor te waarschuwen.
    en oo kdat je het niet leuk vind dat ze steeds afzegt etc

3. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Het is altijd goed als ze hier is, mijn zoon is gek op haar en eigenlijk wil ik haar niet ontnemen van hem... hij mist zijn vader al en nu ook nog zijn `tante´ dat kan ik eigenlijk niet. Mijn vriendin heeft zoveel voor ons gedaan nl. Maar nu ze ander werk heeft en een totaal ander leven leidt dan voorheen omdat ze iemand op haar werk heeft ontmoet die haar daar in mee neemt, zit ik enorm in twijvel. Dat ze met veel het bed induikt zit mij ook dwars, ze is zelf oud en wijs genoeg om te bedenken dat het heel verkeerd is (idd om de naam die je krijgt, maar ook voor geslachtsziektes e.d.) maar ze moet mij er niet steeds over smsén ik hoef het niet allemaal te weten nl ;)

4. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

als je erover kan praten met haar zou ik dat zeker proberen

zelf heb ik al een hele tijd een vriendin ( ruim 15 jaar). Deze vriendin is eigenlijk de laatste periode ook zo totaal anders dan voorheen. Dit speelt al wel wat langer (ruim 1½ jaar)
    zij heeft haar ouders verloren al jaren terug en ik ben belangrijk voor haar. ze ziet me als zus. met haar kan ik het wel vinden, maar met haar man heb ik heel veel moeite. Die doet dingen die echt niet kunnen (lvb: lingerie kopen voor mij, dat op het kussen leggen als ik er kom slapen en dan zeggen dat dat mijn pyjama is voor die nacht... hell no dus ! :$)
    afijn.... zij stelt zich afhankelijk op, ze hebben samen een kind (met achterstand die hij ontkent) hij is heel lelijk naar haar etc. maar toch zij weet niet beter en is gelovig dus blijft ze bij hem.
    zij is daardoor ook veranderd in een zielig afhankelijk muurbloempje waar ik echt niet tegen kan. Ik vind het dan ook altijd moeilijk om op visite te gaan of ze te ontvangen. De reden dat ik het wel doe is juist omdat ze niemand heeft. Praten erover heb ik geprobeerd maar het komt niet aan, zij stelt dat hij gewoon zo is enz. Tja:(

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    :(:$ En wat vindt je vriendin daar dan van??:$ Heel apart..

6. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

ik denk dat ze niets durft te zeggen.
    Afijn ik zelf wel hoor... heb ik ook gedaan dat dit niet hoort en ik er niet van gediend ben. maar die jongen lijkt wel een bord voor zijn kop te hebben. elke keer als ik hem zie doet hij gekke dingen.. lingerie, me "kietelen" en bij afscheid ineens vol op mijn mond zoenen als ik beleefd een kus op zijn wang geef echt te erg gewoon. En gewoon waar zij bij is he. :x:$
    die jongen spoort gewoon echt niet eigenlijk.
    praat ook heel raar en binnensmonds. Lijkt gewoon niet goed wijs. Heb respect voor mijn vriendin want ik zou hem echt al 1000x een knal hebben gegeven vermoed ik :D

7. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Mamametzoon mijn ex deed dit ook bij die vriendin van mij (dezelfde waarover ik het had) ik wist er niks vanaf, mijn vriendin had het er heel moeilijk mee maar durfde niks te zeggen tegen mij. Later heeft ze mij wel het hele verhaal verteld de dag dat ik bij mijn ex weg ging. Mijn ex stuurde haar sms'jes zoals: zullen wij samen jou nieuwe bed even inwijden. of via hyves laat in de avond (sliep ik al): ben je thuis? dan kom ik even langs voor je nieuwe bed e.d. Toen ik haar belde dat ik bij mijn ex weg ging kwam ze met dit hele verhaal want hij deed dit niet alleen naar haar toe maar ook naar andere meiden en dat had ik dus ontdekt... Ik was blij dat ze mij het vertelde maar had het liever gehad dat ze dit eerder had gedaan dus nu weet ze ook als er weer wat is dat ze dan meteen alles moet vertellen ;) dit is dan wel de omgekeerde situatie maar de mannen komen met elkaar overeen. Ik pikte dit niet van mijn ex en heb mijn spullen gepakt en mijn zoon, helaas pikt jou vriendin het wel terwijl ze beter ook het recht in eigen handen kan nemen... Dan wordt ze weer zoals mij: van een muurbloempje naar een vrouw die weer geniet van het leven en weer vrijheid heeft ;)

8. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    ik zou het er gewoon met haar over hebben annetske! gewoon dat je eigenlijk niet wilt weten met wie zij het bed deelt en dat je dat niet ect verstandig vind ivb met naam ook even vragen of ze het wel save doet.

als je aangeeft dat het wel goed is als ze bij je langskomt dan zou ik haar gewoon nog een kans geven

Share This Page