wanneer beginnen te verheugen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JsMama, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JsMama

JsMama Actief lid

12 sep 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    Misschien een rare titel, maar ik zal het uitleggen.

Ik vraag me namelijk af vanaf wanneer ongeveer (ik weet, ik weet...elk kind is anders en elk kind heeft zijn eigen tempo) dat een kind zijn speentje zelf zal pakken.

Ons kleintje heeft namelijk vanaf zijn geboorte (geboren met 36 weken) soms behoefte aan een speentje als hij moe wordt. Nu vinden wij dat niet zo heel erg, al krijgt hij hem niet zo heel snel.

's avonds gaat hij echter slapen zonder speen, maar in de nacht wordt hij zo'n 2x per nacht waker om een speentje. Natuurlijk krijgt hij die dan, maar vanaf wanneer mag ik me beginnen te verheugen op het feit dat hij misschien nu gaat beginnen met het speentje zelf te pakken?? Vanaf ongeveer zal ik er s nachts dus niet meer zo heel vaak uit hoeven voor een speentje te geven??

Hoe oud was jullie kindje toen hij/zij zelf het speentje pakte en snapte welke kant in zijn mond moet??
    (Jesse pakt soms het speentje wel, maar weet niet wat hij er mee moet)

2. tulip

tulip Niet meer actief

hmm, wil je het echt weten. Ik had zelfs een knuffel je speen aan en hier duurde het 13 maanden.

3. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier pakte hij met zo'n 8 maanden toch al wel zelf een speen in bed. We leggen dan wel een stuk of 4 spenen naast z'n hoofdje, dan grijpt hij niet zo snel mis. Er valt nog wel eens een speen uit z'n bed, en als je er dan maar 1 in hebt liggen wordt ie alsnog wakker omdat hij hem niet kan vinden.

4. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tsja, vanaf wanneer?... De mijne is nu 6 maanden, pakt wel zelf der speentje en speelt der mee (in en uit de mond enzo) maar vanaf wanneer ze dat deed weet ik eigenlijk niet meer :) volgens mij met een maandje of 3 :(

Ook ik heb er een speeltje aan, in bed meestal zo'n klein "tut"doekje (die zijn ook lekker zacht), zodat ze beter houvast heeft...

5. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

hier met een paar maanden al, wij hadden een speendoekje er aan zitten en dat hadden ze allebei al heel snel door.

6. JsMama

JsMama Actief lid

12 sep 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    oke...heel divers dus.

bij ons zit er ook een tuttendoekje aan en er liggen er nog 2 los in bed.
    Hij krijgt hem soms wel te pakken (misschien meer per ongeluk als expres) maar hij krijgt hem meestal niet goed in zijn mond.

Nu is het niet iemand die snel iets pakt. Hij is meer van het grovere motoriek als zitten en vooral gaan staan.

ach...hoop doet leven en wie weet krijgt hij het nu snel door!

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Haha.... Marijke... hoe herkenbaar!
    Hier hangt er een tutpopje aan vast en die helpt om de speen op zn plek te houden zodra onze Lars zijn hoofdje rustig te rusten legt. Maar zodra hij zijn hoofd draait... foetsie speen!

Hij begint wel zijn tutpopje vast te houden als hij wakker is. Maar eenmaal kwijt is kwijt... Meestal slaapt hij dan half of vind het genoeg. Maar als hij dan snachts even wakker word dan heeft hij hem echt weer nodig. Meestal van 2.30 tot 3.30 uur moet ik er regelmatig uit snachts...
    Dat word nog wat als ik volgende week weer moet werken...

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier hebben we dat niet gehaald..
    Bij 9 maanden kwam hij nog 3-5 keer per nacht om de speen. Maar alleen om in slaap te komen. Hij zuigde er nauwelijks op door. Dus we hebben de speen weggelaten, en na 1 dag kon hij zich prima zonder redden.

Maar dan moet je kind er wel klaar voor zijn ;)

9. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hij snapt het hier ook nog niet. hij weet wel dat ie in zn mond moet, maar het lukt nog niet om hem goed te doen
    2x? deed die van mij dat maar. de laatste 1,5 maand wil ie hem elk half uur!! dat is sinds ie met tandjes begonnen is

10. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hier beetje hetzelfde verhaal. hij pakt hem trouwens wel hoor, maar hij doet hem altijd verkeerd terug
    hij is meer ook van de grove dingen. zitten en staan vind ie leuk. dan gaat ie lachen en is helemaal trots op zichzelf :D

11. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Ik gaf m de speen voor het inslapen en dat was voldoende. Met een maand of 7-8 begon ik de speen af te bouwen, samen met de hoeveelheid slaapjes en binnen een dag of 3 kon ie gewoon zonder. Duimen deed hij al nooit, mazzeltje voor mij ;)

12. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    hier valt hij altijd uit zijn bed :)

maare ik lees hier een doekje eraan, gaan we hier ook eens doen!

Verder kan hij vanaf een maand of 7 zijn speen in zijn eigen mond doen :D (daarvoor alleen in die van ons;))

13. jesjuh

jesjuh Actief lid

29 mei 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    Hier kreeg de kleine man een speen bij het slapen gaan maar al heel snel, denk zo rond de 2 maanden, gooide hij steeds zijn speen eruit en ging op zijn knuistje zuigen/sabbelen. Daar was hij ook tevreden mee en de speen dus achterwege gelaten. Tot zijn motoriek iets beter werd en hij 2 vingers gebruikt (middelvinger en ringvinger). In het begin deed hij dit hele dagen. Dat vond ik nou ook weer wat ver gaan maar nu gelukkig enkel als hij slaapt of echt moe word. Maar denk er wel eens over na hoe we dit ooit af gaan leren:( maar ja dat zien we wel:)

14. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.878
    9.390
    113
    Gelderland
    Gelukkig al vrij snel. Rond de 6 maand. We hebben wel veel geoefend op de dag met de speen zelf in doen. Geen doekjes wel een stuk of 4 spenen in bed zodat er altijd 1 gevonden wordt.

15. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Pffff nou hier vannacht van 3 tot 4.30 weer elk half uur.... Ben dus behoorlijk gaar...
    Maar vannacht gaat hij een nachtje bij opa en oma slapen voor het eerst.
    Tot vanavond Marijke!

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hij kon het al heel vroeg 4-5 maand oud.maar deed hij het wel?nee dus. hij wilde dat mama het in zijn mond deed snachts. nu nog steeds kan hij om zijn speentje huilen. terwijl hij heel goed in staat is om uit mijn tas een doos te halen, doos openen, speentje pakken dekseltje af doen en in zijn mond te stoppen....etc etc
    het is netals kunnen omrollen, hij kon wel van buik naar rug(en terug) draaien, maar vaak genoeg op zijn buik hard huilen dat mama komt en hem om draait.

17. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Spannend! Hopelijk kun je een beetje bijtrekken vannacht.

Hier vond mijn zoon de speen met een maand of zes gok ik. Maar hij was daarvoor al heel erg bezig met in en uit zn mondje doen. Denk vanaf vier maand?

Je hebt ook zo'n knuffel je speen ding...Dat is iets zwaarder en kunnen ze niet zo gauw weggooien. Misschien kun je die naast hem neerleggen?

18. giraf

giraf Niet meer actief

Denk dat onze dochter een maand of 5 was toen ze doorhad.
    We hebben standaard 4 speentjes in haar bed liggen, dus ze kan er altijd wel eentje vinden :D

19. JsMama

JsMama Actief lid

12 sep 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    Daarom had ik er eerst niks aan gedaan, maar een grotere maat speen. Dit werkte eigenlijk best aardig (misschien een tip??)

Nu zit er een tuttendoek aan met een extra lange punt zegmaar. Hierdoor kan hij wel zijn hoofd draaien zonder zijn speen kwijt te raken.

20. JsMama

JsMama Actief lid

12 sep 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    oe...wie weet!!! Jesse is hier ook al vrij lang bezig met zijn speen vast te houden en er half uit te trekken om hem vervolgens terug te duwen of eruit te gooien waardoor hij hem kwijt raakt.
    wie weet is dit het begin van zelf doen!!

Ach...het maakt ook niks uit hoor. Doe hem met liefde voor hem aangeven, maar ja...zal wel lekker zijn als hij het zelf door krijgt.

Toevallig heb ik ook zo'n knuffel cadeau gekregen. Denk alleen niet dat dit gaat werken, want dit moet hij dan vasthouden. Leg ik hem gewoon op zijn borst ofzo neer en Jesse gaat wat draaien, dan valt hij er immers af en is hij alsnog zijn speen kwijt.

Deel Deze Pagina