Heel veel bewegen onder het voeden...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door puzzcat24, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Onze joey is sinds een week erg druk als hij eet
    We leggen hem op de linker arm en een draaien en trappen wat hij doet
    Dan op de rechter (even jengelen als de speen uit zijn mond gaat) en ineens is hij weer rustig
    We dachten dat het lag aan zijn voorkeurshouding

Is er iemand die dit herkent?

2. Misswoody

Misswoody Lid

22 dec 2009
    77
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wordt je zoontje behandeld voor zijn voorkeurshouding? Het zou kunnen dat hij prettiger ligt op de ene arm ipv op de andere arm. Maar ja, het is juist de bedoeling dat hij alle kanten opkijkt en dus ook op beide armen gevoed kan worden toch?

Ons zoontje had een voorkeurshouding naar rechts en wij moesten hem op de rechterarm of recht voor ons voeden zodat er juist geen of weinig druk op de rechterkant van zijn hoofdje kwam. Dit ging altijd goed en zijn voorkeur is inmiddels (met hulp van de fysio) helemaal weg.

Maar sinds ongeveer een week is hij heel druk en onrustig tijdens het voeden (ongeacht op welke arm je dat doet).
    Hij trappelt met zijn beentjes, zwaait met zijn armpjes, draait zijn hoofd alle kanten op, slaat de fles uit zijn mond, bijt op de speen etc. etc. Uiteindelijk drinkt hij wel zijn hele fles leeg maar het is een heel "gevecht". En of hij nou gevoed wordt in de woonkamer, in zijn slaapkamertje (waar het rustig is) of op het KDV, hij doet het overal en bij iedereen.

Ook ik vraag me sinds een paar dagen af wat het is en vooral wat we er aan kunnen doen.

Hij krijgt Forte-voeding uit een Difrax S-fles met een speen maat M. Voorheen ging het altijd prima dus het lijkt me niet aan de voeding, fles of speen te liggen.

Iemand ideeën of tips?

3. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Omg het is net alsof je dit schrijft over joey...
    Precies hetzelfde!
    Trappen schoppen druk druk druk...
    Ja hij word geholpen voor zijn voorkeur we hebben niet echt het idee dat zijn nekje stijf is ofzo en dat hij niet meer ligt op de rechterkant

Wel vaag dat ik vaker lees dat beeb's de voorkeur hebben voor de rechterkant...
    Hoe zou dat komen?

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Hier ook en mijn dochter heeft geen voorkeurshouding het is iets hier sinds de laatste weken dus hou het maar bij de leeftijd

5. mamalinny

mamalinny Actief lid

3 jan 2010
    142
    0
    0
    Woudenberg
    Komt me heel bekend voor! Mijn dochtertje doet dat ook en meestal heeft ze kort daarna wintjes of een lekkere broek vol gepoept. Dus miss dat het krampjes zijn?

6. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Hier het zelfde verhaal sinds een week, trappelen, kreunen, fles uit mond slaan en nu ook melk laten staan... Pffffff ik hoop een fase, voor de rest is hij hardstikke vrolijk....

Deel Deze Pagina