Wij zijn sinds gisteravond terug thuis uit het ziekenhuis... ons meisje lag daar omdat ze hersenvliesontsteking had als bijwerking van de BMR-prik Zijn er nog kindjes hier die dat hebben gehad? Heeft het lang geduurd eer ze volledig genezen waren? Hebben ze er nog iets aan overgehouden? Ons meisje is normaal echt altijd supervrolijk maar nu is ze echt doodsbang... ze heeft een ruggemergpunctie gehad en tweemaal een infuus plus drie keer bloedprikken en ze wil mama echt niet meer loslaten dus nu... Ook heeft ze niet echt veel zin in eten, weet wel dat het nog vroeg is, ze is nog maar net uit het ziekenhuis, maar toch... ze at ervoor altijd zo goed... Slapen ging afgelopen nacht zeker ook niet goed... ze werd verschillende keren wakker en ging keihard huilen, ze bleef er bijna in dus ik moest haar wel uit haar bedje halen. Ze heeft, na een uurtje knikkebollen op mijn schoot, uiteindelijk weer in haar bedje geslapen en om 6u heb ik haar dan bij mij in bed genomen toen ze voor de zoveelste keer wakker werd. Ik wil nu echt nog niet streng zijn voor haar ivm dat slapen, omdat ze nog verre van helemaal genezen is en omdat ze, ondanks het feit dat ik de hele tijd bij haar in het ziekenhuis ben gebleven, toch wel een trauma heeft opgelopen. Als er iemand tips heeft hierover, zeg dan maar
Och wat zielig voor d'r. Ik heb geen tips voor je helaas maar verwen d'r maar lekker en wil je heel veel sterkte wensen. En een ruggenmerg punctie is ook niet niks! Kan me voorstellen dat ze heel erg bang is nu. Sterkte met je meissie!
Jeetje! wat een verhaal! Heb er ook geen ervaring mee, maar wil je wel een hart onder de riem steken. En verwen je meisje maar extra, dat verdient ze wel nu ze zo dapper is geweest! Succes hoor! x
wat goed dat je meisje nu weer thuis... dit is ook de prik die ik zo vrees..Marit moet hem binnenkort ook krijgen...Wat waren de symptonen als ik vragen mag waardoor je de ha hebt gebeld?
Dag 7-8 na de prik had ze 38,3-38,4, dat was niet erg... op zondag had ze al bijna 39, dus kinderarts van wacht gebeld omdat ik het niet vertrouwde, maar hij zei dat we nog moesten afwachten. Maandagochtend had ze 39,3 en werd ze slapjes, dus onze kinderarts gebeld en toen mochten we langsgaan... weer naar huis gestuurd omdat hj dacht dat er niks speciaal aan de gang was, als ze woensdag nog koorts had, moesten we terugkomen. Maar die avond had ze 39,8 en ik voelde echt dat er iets mis was, mijn meisje was gewoon mijn meisje niet meer. Dus meteen met haar naar het ziekenhuis gegaan, daar meteen bloed afgenomen, ruggemergprik en urine gecontroleerd... paar uur later al de diagnose dat ze hersenvliesontsteking had. Dus op zich had ze geen speciale symptomen, maar ik wist dat je bij de bmr prik de arts sowieso moet bellen als ze boven de 39 graden gaan en ik voelde ook echt aan dat dit geen gewone reactie op een vaccin was, mijn meisje deed echt raar. Gelukkig heb ik mijn inuïtie gevolgd en ben ik naar het ziekenhuis gegaan met haar.
We hebben haar gisteren lekker verwend, ze heeft het Fisher Price Little People circus gekregen en een kinderzeteltje van Dora! En ze krijgt hopen aandacht, liefde en knuffels Hoop dat ze snel helemaal herstelt... ze begint nu weer een klein beetje te eten, worteltjes en sperzieboontjes...
Jeetje wat een verhaal, mijn mannetje ligt nu in bed met 39.2, ben ik nu niet zo blij mee na het lezen van je verhaal Ik hoop dat je meisje snel weer de oude is, dikke knuf voor haar!
Jeetje wat een verhaal, ik schrik er van meid! Wat zullen jullie enorm geschrokken zijn. En wat naar allemaal, die onderzoeken. Arm meisje. Heel goed dat je zo naar je intuïtie hebt geluisterd. Gelukkig gaat het iets beter nu. Sterkte nog de komende tijd!
Tjee! schrik er ook wel een beetje van... Weet je zeker dat het door de BMR komt? Ben in ieder geval blij dat mijn kleine man deze al gehad heeft, en hij heeft nergens last van gehad. Ook geen verhoging. Dus meiden zo kan het ook, voor een ieder die meteen ongerust wordt voor de prik. Maar het kan geen kwaad om je idd even te verdiepen in de inentingen. Hebben wij ook gedaan in goed overleg met het cb.
Jee, wat sneu! En wat zullen jullie angstige tijden beleefd hebben.... Wat het slapen betreft; hier ook een 'bij ons in bed slapertje' na ziekenhuisopname. We doen er ook niet moeilijk over. Het kan best traumatisch zijn zo'n ziekenhuis voor die kleintjes. Heel veel sterkte in elk geval!
Hersenvliesontsteking KAN een bijwerking zijn van de BMR prik (zeer zelden gelukkig). De kinderarts zei dat het daardoor is en het wordt ook gemeld dus. Ik wist dat de BMR heel nare bijwerkingen kan hebben... maar had gehoopt dat wij daarvan gespaard zouden blijven... niet dus. Maar goed, als ze bof, mazelen of rubella had gekregen dan was het misschien nog erger geweest en dan hadden we onszelf verweten dat ze de prik niet had gekregen. Ze had trouwens virale hersenvliesontsteking en niet bacteriële, van een virale hersenvliesontsteking herstelt 99% zonder blijvende schade en er is ook een zeer laag sterftecijfer. Bacteriële hersenvliesontsteking is nog erger en helaas sterven veel kindjes daar ook aan.
vraag ik me ook af, voor zover ik weet is het een bakterie of een virus die het veroorzaakt, en voor de meest voorkomende bakterieele vorm word ook ge-ent (menC, pneu en HiB) maar ja als de artsen het zeggen, dan spreek ik ze niet tegen, zij hebben er voor geleerd, ik niet lars heeft eigenlijk nooit echt last van zijn prikjes, beetje verhoging, verder niks. bmr zelfs helemaal niets van gemerkt.
Wat een verhaal zeg, wat zullen jullie geschrokken zijn. Was het echt van de BMR en niet van de MenC die tegelijkertijd gezet is? Die kan echt hersenvliesontsteking geven, wordt gelukkig maar 1x gegeven de BMR krijgen ze nog een keer. Misschien voor jullie zelf wel een geruststelling als je weet dat het van de MenC kwam en niet van de BMR.
Het BMR vaccin is een levend vaccin, met een verzwakte versie van Bof, Mazelen en Rubella, dus daar heb je het of de virus(sen) die de meningitis kunnen veroorzaken. Ana-Lucia zit trouwens ook helemaal onder de rode pukkeltjes/vlekken (mazelen)... Van de DKTP prikken en het vaccin tegen het Rotavirus had ze ook niet echt last, alleen een beetje verhoging.
Loeki, de MenC heeft ze nog niet gekregen, die krijgen ze in België maar met 15 maanden. We zullen dus normaal wel wachten met de MenC prik... moet nog ff overleggen met de kinderarts daarover.
Oh oké Annika heeft ze namelijk net beiden gehad, maar gelukkig kwam zij er met een paar rode vlekken van af. Ze zijn hier nu met een groot onderzoek bezig naar de bijwerkingen van de BMR-prik, ik heb ook meegadaan, maar had weinig te melden gelukkig.
Kan ik ergens iets lezen over dat onderzoek? Ben benieuwd naar de resultaten die daaruit zullen komen. Gelukkig had Annika geen last van de prikken
Jeetje wat vervelend, Noura heeft de prikken afgelopen woensdag gehad. Ik ga nu extra op een verhoging letten.
menC vaccinatie is juist om het te voorkomen daarom krijgen ze ze hier waarschijnlijk tegelijkertijd ?