Hoi Hoi, Wie kan me adviseren wat te doen qua avondeten van mijn zoontje. Sinds 2 weken is dit de voedingsschema van mijn zoontje van bijna 8 maanden 07.30 u pap met de lepel 10.00 u fruit + sap 12.30 u fles 15.00 u koekje/broodje + thee 17.30 u warm eten 21.00 u fles Maar warm eten weigert hij. Hij houdt zijn mond stijf dicht en begint zomaar te krijsen. Ik heb al verschillende groentes op verschillende manieren geprobeerd. Vers en uit een potje. Met en zonder appelmoes. Een sperzieboon gegeven om zelf te eten. Maar wat ik ook probeer hij weigert gewoon. Voorheen kreeg hij de 'oefenhapjes'. 3 hapjes en hij wou niet meer. Vandaag heb ik zelfs zijn tussendoortje van 15.00u overgeslagen in de hoop dat hij honger had en zijn warm eten zou eten. We eten altijd netjes samen aan tafel zodat hij ons ook ziet eten. Maar wat doe ik verkeerd. Hij wilt zijn warm eten echt niet. De ene keer geef ik hem maar de fles en de andere geen fles om 17.00u. Als hij honger heeft dan eet hij zijn warm eten maar. Maar hij huilt/vraagt nooit om zijn eten. Heb jullie advies nodig.
Konden ze maar zeggen wat ze dwarszit hé... Wat dingen die zo in me opkomen: iets eerder apart eten geven en daarna met wat groente om mee te knoeien (of op te eten, je weet nooit ) bij jullie aan tafel. Een eigen lepeltje geven terwijl je hem voert, dan heeft hij wat te doen. Tussendoortje en avondeten omdraaien, misschien gaat het eerder op de dag beter. Of fruit en groente omdraaien als fruit wel goed gaat. Kan het nog zijn dat hij te moe Is om die tijd?
Inderdaad smiddags proberen en s avonds de boterham? En inderdaad een paar stukjes die hij zelf kan pakken, bloemkool oid. Is er nog verschil tussen groente en aardappel of spaghetti oid? En hoe gaat het fruit? Krijgt ie dat ook in stukken?
Oh en je doet niks verkeerd. Frustrerend ja, maar je kan er niks aan doen als ie niet wil eten. Het enige wat je verkeerd kan doen is het forceren of niet meer aanbieden. Altijd blijven aan bieden en laten zien dat eten leuk is.
dochter heeft ook een korte fase gehad dat ze geen warm eten wilde. of dat ze maar 3 happen nam en dan er alweer klaar mee was. Hier hielp het soms om haar eerst eten te geven en daarna wij zelf eten. Of alleen maar stukjes eten. op gegeven moment heeft ze een week lang alleen maar gekruide krieltjes gegeten, wilde niets anders. soms gaf ik dan maar een boterham als ik die toevallig nog had liggen.
Hier had holle bolle gijs rond dezelfde leeftijd ook een eetstaking. Gewoon negeren, smiddags eens warm proberen en ik nam m van tafel, even spelen en dan na een kwartiertje een bord pap zodat hij wel vol naar bed ging. Ging vanzelf weer over, eet alles nu ^^