18 maanden en een open trap

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marieke1978, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Onze kleine man is nu 1.5 jaar oud. We hebben onlangs een huis gekocht waar we volgende week de sleutel van krijgen, heerlijk!

Nu zit er in dit paleisje een open trap. D.m.z de tredes zijn open aan de achterkant en de trap zit in de woonkamer. Dit laatste lossen we op door er een traphekje voor te plaatsen. Maar ik zit een beetje in de maag met de tredes?! Iemand van jullie een trap met open tredes en hoe gaat dat met de kids? Ik heb het gekke idee dat ie er dan tussendoor gaat vallen ofzo?

Groetjes Marieke

2. Mar001

Mar001 Actief lid

25 nov 2007
    148
    0
    0
    Wij hebben ook een open trap en dat gaat prima. Omhoog klimt ie meestal op handen en voeten en naar beneden met een hand aan de leuning en een handje mama vasthouden. Tot nu toe nooit geen probleem. Onze trap is geschilderd met halve maantjes erop. Is jou trap bekleed of glad? Als ie glad is zou ik er wel halve maantjes op doen, dan heb je iets meer grip.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ook een open trap en tot nu toe is 't altijd nog gewoon goed gegaan hoor! Hij moet wel hele gekke capriolen uit gaan halen wil 'ie tussen de treden door vallen ;).

4. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

dat is niet helemaal waar hoor!
    vriendin haar zoon is tussen de tredes doorgevallen
    en met geluk niet op de kast terechtgekomen
    en het vallen word niet zoals van de trap af vallen gebroken door de tredes
    hij viel van boven naar beneden in 1 klap
    gelukkig na ziekenhuis nachtje weer mee naar huis.

5. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Hier ook een open trap. Vanaf dat hij kan lopen gaan oefenen met veilig er op en er af.
    Op op handen en knietjes en terug net zo. Onderaan de trap hebben we een plaat liggen die ik tegen de muur weg kan klappen. Traphekje paste niet omdat er een open ruimte bleef aan 1 kant.

Oja, we hebben wel op elke tree twee van die rubberen ribbels.

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Wij hebben ook een open trap. Hij loopt via handjes en knietjes naar boven en naar beneden op dezelfde manier, maar dan achterwaarts. Hij mag echter wel nooit alleen de trap op of af. Met naar boven lopen wij achter hem en met naar beneden voor hem en dan ook achterwaarts. Dit zodat we altijd direct kunnen opvangen, zou hij vallen.

7. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Hier dezelfde manier.

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wij hebben ook een open trap, maar ik heb er eerlijk gezegd ook niet over nagedacht dat hij tussen de tredes door zou kunnen vallen.

Nu klimt hij nog de trap niet op, maar zodra hij ook maar 1 keer laat zien die neiging te hebben dan komt er direct een traphekje.

9. Storm

Storm Niet meer actief

Wij hebben ook een open trap. Gelukkig niet midden in de woonkamer. Mijn zoontje klimt al naar boven sinds 'ie tien maanden is. Maar wel altijd onder begeleiding. Heeft nog nooit een slippertje tussen de tredes door gemaakt en zal idd wel op een rare manier moeten vallen wil hij er tussendoor gaan. Maar het kan. Hij dook laatst bijna achter de kat aan die snel tussen de tredes door de kast op sprong.
    Gewoon goed in de gaten houden.

Deel Deze Pagina