Wanneer gaat ze nou loslopen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mammma2, Feb 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Meiden, even een vraagje... Mijn dochtertje van nu ruim 15 mnd loopt al een hele poos langs meubels en achter een kar etc. Nu loopt ze sinds vandaag aan 1 handje mee met mij maar hoe lang duurde het bij jullie kindjes tussen het meelopen aan 1 handje en het volledig loslopen? Ze staat trouwens ook nog steeds niet los... Ik maak me geen zorgen hoor maar ben eigenlijk meer benieuwd wanneer ik een en ander kan verwachten...

Alvast bedankt voor de reacties!

2. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Toen Puck eenmaal echt goed aan 1 handje meeliep ging het erg snel. Denk max 2 weken. Namen haar ook overal aan de hand mee naartoe. Ze loopt nu ruim 6 weken en het is alsof ze nooit anders gedaan heeft en het is zooooooo leuk :)

3. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Kort idd een week of 2. Mijn zoontje kroop pas met 13 maanden liep met 15,5 maand aan de hand en met 16 maanden los.

4. snoet

snoet Bekend lid

Feb 3, 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Hier heeft het zeker wel een maand geduurd tussen het los lopen en aan een handje

5. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Ze durfde het vandaag pas voor het eerst dus is nog niet echt goed ofzo. Probeerde ook steeds mn andere hand te pakken want ze vindt t toch wat engig nog. Maar is de meest logische volgorde dan niet dat ze eerst los gaat staan dan want dat doet ze nu nog niet. Vindt ze denk ik ook nog eng...

Lijkt me wel leuk om te zien als ze loopt dus ben wel errug benieuwd!

6. grietje

grietje Fanatiek lid

Oct 16, 2009
    1,918
    0
    0
    Ze zal het pas doen als ze er aan toe is. Als ze een goed evenwicht heeft en niet bang is. Is zo verschillend per kindje.
    Mijn zoon liep met 10 maanden aan 2 handjes, met 12 aan 1 hand en pas met 14 maanden los.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Bij mijn dochter duurde het een hele tijd nog. Ze liep achter dingen en langs dingen al met 9 mnd, met 11 maanden liep ze ook een mijn hand. En pas met 16,5 maand liep ze los weliswaar door de badkuip (ongeveer het lastigste om te lopen en toen we zeiden dat ze dat dan ook wel op de vloer kon liep ze zo weg). Vanaf toen liep ze wel meteen goed en kroop niet meer.

Kortom kan nog lang duren of niet, niets van te zeggen!

8. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Mijn zoontje liep langs de tafel met 8 maanden, maar loopt ook nog niet los nu. Sinds een paar weekjes loopt hij aan 1 handje mee en staat hij af en toe los (zodra hij dit door heeft, gaat hij gelijk zitten) en ik heb het idee dat hij het lopen (aan de hand) wel interessant gaat vinden. Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren.

Achter zn "rollator" racet hij heel de kamer door ;)

9. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

May 22, 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Mijn oudste dochter ging met 10 maanden rond de meubels maar durfte echt niet los.Dit kwam pas met 13 maanden.
    Moesten haar wel overtuigen dat het echt niet eng was.

10. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

Dec 6, 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is nu 13 maanden en liep een week voor zijn eerste verjaardag los. Dit heeft hij 2 weken gedaan, werd ziek en loopt nu weer sinds een dikke week. Alleen hij loopt nu alleen maar en kruipt dus niet meer. Mijn zoontje kon ook niet los staan, maar dit heeft hij door het lopen geleerd. Nu moet hij nog leren hoe zelf te gaan staan, zonder iets nodig te hebben. Al is het nu maar een muur, hij zoekt de steun nog wel van iets.

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Eefje liep al sinds haar verjaardag langs de tafel op, aan het handje wilde ze niet. ik was al een beetje bezorgd en opeens liep ze zo de kamer door.. toen was ze bijna 16mnd. Ze moeten niet alleen durven, maar ook het nut er van inzien en die dag kwam eef erachter dat ze sneller achter de kat aan kon rennen dan kruipen:D

12. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

May 22, 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam

Persoonlijk had ik dan ook gekozen om te lopen hihihi.Zie ze al helemaal er achter aan rennen;)

Nu vraag ik me wel af even zo tussen door of kinderen die weinig of niet kruipen dus eerder lopen of niet?
    Mijn oudste is rond de meubels dus met 10 maanden gaan wandelen en los met 13 maanden maar die wou weinig van kruipen weten.Heb geloof ook maar 2 foto's van het kruipen dus erg schaars...Zou dat verschil gemaakt hebben?

13. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Mijn zoontje kon vreemd genoeg ook niet los staan, die kon het tergelijk met het lopen..

14. grietje

grietje Fanatiek lid

Oct 16, 2009
    1,918
    0
    0
    Kruipen heeft mijn zoon nooit gedaan, los staan op gaan staan ook niet. Dat kon hij allemaal ineens toen hij door had dat hij los kon lopen. Heel gek maar hij liep ook meteen stevig, en als hij viel krabbelde hij zo weer op terwijl hij dud nooit zonder houvast was gaan staan. Niet te peilen die kleintjes!

15. cat86

cat86 Actief lid

Oct 16, 2008
    395
    0
    0
    thuiszorg
    Sanne begon met langs de tafel lopen met een maand of 9 , aan 1 handje ging toen nog wat moeilijk maar met 11 maanden liep ze ineens los:$ alleen het opstaan en gaan zitten lukt nog niet helemaal

16. Denise K

Denise K Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,230
    354
    83
    Female
    Rowan kon met 15 maanden voor het eerst tegen de box aan staan, maar hij liep toch mooi los met 16 maanden. Het kan in een keer heel snel gaan!

17. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier loopt ze al 2 maand denk ik om de tafel heen. Ze staat ook al een tijd los en heel soms onverwachts een stapje. Maar daar schrikt ze vaak zelf van. Kruipen gaat natuurlijk ook veel sneller.

18. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,792
    9,310
    113
    Gelderland
    Mijn zoontje wil niet aan het handje lopen.. Helaas want hij valt nog soms en gaat dan kruipend verder;)
    Hij ging ineens van achter de loopwagen lopen hele kleine stukjes tussen ons in lopen en zo zijn we gaan oefenen. Dus mijn vriend en ik tegenover elkaar zitten op de grond.
    Hij liep wel met 8 maanden al achter zijn loopwagen en langs de tafel en nu sinds 3 weken los. Dus 4 maanden ongeveer.

19. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

Feb 5, 2009
    2,226
    0
    0
    overijssel
    mijn zoontje wil helemaal niet aan het handje lopen:D Hij liep met 11 maanden langs de tafel, daarna al snel achter zijn karretje en met 14 maanden zomaar ineens los! Ik was in de keuken en hij in de woonkamer en hij kwam zo ineens heel hard lachend de keuken in lopen! Ik was zo trots:D
    Hij wil nu helaas nog steeds niet aan het handje lopen, dat is wel lastig als ik bijvoorbeeld in de stad loop.
    Spannend hé, dat lopen! Is zo bijzonder vind ik.

liefs

20. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Hmmm, tja ze loopt echt een hele tijd langs alles en achter van alles maar zit nu echt te wachten tot het moment dat ze het zelf durft enzo... Terwijl ze verder niet zo bang lijkt te zijn aangelegd want ze kruipt wel zelf de bank af em probeert zich er ook op te trekken, wat net niet helemaal lukt.

Share This Page