Ouders van nu

Discussion in 'Baby en dreumes' started by saphira17, Feb 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. saphira17

saphira17 Actief lid

Nov 19, 2008
    325
    0
    0
    Hallo,

2 weken terug keek ik op zondag het progamma ouders van nu.
    Er is altijd een vroulijke advieseur of hoe ik dit ook typ ze ga het advies als je meerdere kinderen had en die naar school moest brengen om dan je jongste kindje thuis op bed te laten, jeetje wat schrok ik me rot van dit advies!! Er zal maar wat met je kindje gebeuren zeg!!Hoe denken jullie hierover ??

Liefs saphira 2011

2. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik zou mijn kind nooit alleen thuis laten en de oudste naar school brengen. Het enige wat ik buiten doe als ze slaapt is de kliko aan de straat zetten of een beetje in de tuin werken maar heb altijd de babyfoon bij me!
    Mooi advies geven ze dan :x

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier zal wel een behoorlijk uitgebreide discussie over komen ;):D. De meningen lopen hierover nogal uiteen, zullen we maar zeggen.

Ik denk dat je in dit geval echt moet doen wat goed voelt. Voor de ene mama voelt het beter om de jongste te laten slapen en de oudste even vlot weg te brengen. De andere mama moet er niet aan denken en neemt de jongste mee...

Tja... bij welk 'kamp' jijzelf hoort, weet je denk ik pas als je echt met die lastige situatie te maken krijgt.

Ik DENK dat ik niet gauw de jongste thuis zou laten, maar stel dat ooit blijkt dat het wel nodig is, om wat voor reden dan ook, doe ik het wellicht wel...
    Zeg nooit nooit...

4. saphira17

saphira17 Actief lid

Nov 19, 2008
    325
    0
    0
    Ik zou het ook niet zo 1,2,3 doen schrok me rot dat ze dit soort adviezen geven op de tv!! Ook de oudere in mijn omgeving gaven mij dit advies omdat dat makkelijker zou zijn maar laat mij maar lekker mijn 2 kinderen meenemen. Dan weet ik zeker wat er gebeurd en hoef ik niet in te zitten over een kindje die op bed ligt

Liefs

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dit is ongeveer een maandelijks terugkerende discussie :)

Ik vind het geen raar advies, alhoewel wel een beetje afhankelijk van hoe ver je van school af woont en hoe het zit met tijden en hoe zo'n slaper je kind is.
    Wij wonen op (letterlijk) 100 meter afstand van de school, dus als we straks hopelijk nog een keer een tweede krijgen en die ligt op bed als ik Thirza moet halen of brengen, dan laat ik die lekker liggen. Ze kunnen hier namelijk niet overblijven op school, en dat betekent dat je je kind om 12 uur moet halen en om 13.15 weer terug moet brengen.

Als het mogelijk is zou ik altijd even kijken of een buurvrouw de babyfoon in de gaten kan houden, en zelf een briefje op zak met 'er ligt een kind thuis-enz enz'. Maar als het echt niet anders gaat, laat ik liever mijn kind even rustig slapen, dan alle onrust van het wakker maken enz enz. Maar wij hebben dan met Thirza ook wel de ervaring van een hele slechte slaper: er hoefde maar iets af te wijken van het ritme, en dan ging ze dus niet meer slapen.
    Zou mijn kind in de wandelwagen oo wel slapen en gewoon doorpitten als je het overlegt, dan wordt het alweer een heel ander verhaal natuurlijk.

6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Welke zender was dat wil het graag zien maar woon in het buitenland. Tot hoors

7. saphira17

saphira17 Actief lid

Nov 19, 2008
    325
    0
    0
    Het is de herhaling die ik altijd kijk en ik weet niet zeker of het op RTL4 of sbs6 is sorry je zou even kunnen kijken op Google!!

Sorry wist niet dat dit onderwerp vaker aanbod is geweest zal daar voortaan even opletten! Door te kijken onder de zoek machine ofzo

Liefs saphira

8. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Bij mij is de basisschool even ver als de plek waar de kliko moet komen te staan hihi dus dat moet wel lukken met de babyfoon.
    Ik loop ook vaak naar de uitlaatstrook om de hond uit te laten met de babyfoon bij me, kan dan zo het huis nog makkelijk zien.

9. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Voor mijn gevoel zou ik het ook niet doen, maar mijn dochter is nu 1,5 en in mijn babyplanning zal ze straks toch naar school gaan als er nog een kleintje "thuis" is. De school waar ze hoogstwaarschijnlijk heen zal gaan is hier echt letterlijk 100 meter vandaan, dus tsja... Als 'baby no.2' echt net slaapt, geen problemen heeft, dan zou ik het misschien wel aandurven. Maar dan ga ik niet op m'n gemak ;)

10. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Wij willen maar 1 kind dus naar school brengen van een ander kindje zal niet gebeuren, maar de hond uitlaten doe ik ook niet als ze in bed ligt. En dan zie ik nog steeds het huis als ik met de hond ga lopen. De kliko buiten zetten doe ik nog wel.

11. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat ik het nooit zou doen. Ik vind het ook erg vreemd dat ze het adviseren.
    Maar ik kan me wel indenken dat het erg lastig is om je jongste elke keer uit bed te moeten trekken voor zoiets wat meerdere keren per dag voorkomt.
    Ik zou het misschien wel zo kunnen doen: de babyfoon bij de buurvrouw brengen als je even vlug naar school gaat.

12. Misoh

Misoh Bekend lid

Kliko buitenzetten doe ik ook. Dan ben ik ook gewoon thuis voor m'n gevoel.

Ik heb nog nooit de kids alleen thuis gelaten voor een boodschap ofzo. Vind ik toch te ver weg en ik weet hoe onze kinderen los gaan als ze wakker worden. Daar staat meteen de sirene aan zeg maar.

Ik weet dat mijn moeder m'n broertje op bed liet liggen en mij dan naar school bracht. Wel met de babyfoon bij de buren zodat die altijd kon komen als er iets was.
    School was toch wel 5 minuten fietsen voor d'r.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is gewoon een heel slecht advies omdat het wettelijk niet toegestaan is een jong kind alleen thuis te laten!
    Wat iedereen doet moet ie zelf weten maar weet dat je strafbaar bent!

14. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Er zijn voors en tegens. In ieder geval levert het altijd weer interessante discussies op :D.

Wij wonen 100 meter van de peuterspeelzaal. Als Eef lekker ligt te slapen maak ik haar niet wakker. Dan ligt ze in haar bedje. Binnen 5 minuten ben ik weer thuis.
    Ik heb daar geen problemen mee.

15. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Ik ga nog niet eens de post beneden halen als de kinderen boven zijn! Een ongeluk zit in zo'n klein hoekje, ik zou me daar echt niet prettig bij voelen.
    Mijn jongste gaat gewoon mee naar psz, dan slaapt ze of in de buggy of wat later.

16. raspberry

Dat kwam laatst ook al eens langszeilen idd, in een topic... puur belachelijk, dat dat verboden is.
    Snap dat het strafbaar moet kunnen zijn als je als ouder een hulpbehoevend kind aan het lot overlaat, maar laten slapen terwijl je je andere kind even wegbrengt, is toch wel even wat anders dan 'aan je lot overlaten'.
    Heel bizar dat de overheid zich hiermee bemoeit.

17. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk niet dat ik ooit m'n kind alleen thuis zou laten liggen in bed. Heb er gewoon geen goed gevoel bij. Ik moest 1 keer m'n auto halen aan het eind van de straat en heb de kleine in bed laten liggen terwijl ze sliep en dit omdat het echt even niet anders kon, maar ik vond het verschrikkelijk! m'n hart ging echt tekeer. Dit waarschijnlijk ook omdat ons dochtertje van het ene op het andere moment wakker kan zijn en gaat huilen, dan wil ik er gewoon zijn!

Een babyfoon bij de buren, daar kan ik evt nog in komen. Maar weggaan zonder babyfoon of iemand die op het kind past, zou idd verboden moeten zijn!
    Wat als er echt een keer wat gebeurd, er brand uitbreekt en je kind in huis ligt?? Ja een ongeluk zit in een klein hoekje en het zal waarschijnlijk nooit gebeuren, maar je moet er toch niet aan denken..

18. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    het is niet aan lot overlaten hoe het wettelijk beschreven is.alleen laten van een hulpbehoevende heet het, en het mag echt niet.

19. Denise K

Denise K Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,230
    354
    83
    Female
    Men mag mij een slechte moeder noemen hoor, maar als ik de vuilnisbak buiten zet praat ik gerust nog een kwartiertje met de buurvrouw. Zal best strafbaar zijn, maar als ik in de woonkamer zit storm ik ook niet meteen naar boven als hij wakker wordt.

20. raspberry

Ja, dat snap ik. Maar is het ook zinnig dat dat zo algemeen bij wet verboden is en is het wel kloppend dat daar ook onder valt dat je je kind even in bed laat liggen als je de ander naar school brengt?
    Ik vind van niet. Pure betutteling.
    Volgens mij zou het alleen strafbaar moeten zijn als je met opzet een hulpbehoevende gewoon z'n lot overlaat, of als je zoiets doms doet, dat het beter is om je daarvoor te straffen.
    Maar kom op: je kind dat slaapt even laten liggen, in plaats van het uit bed te trekken en het hele circus van jas aan enz?

Share This Page