Hallo dames, Ik ga overmorgen met de kleine naar het cb. Hij is wordt over 2 weken 1,5. Wat voor controle staat Emir te wachten? Is het standaard wegen en meten alleen of krijgt ie ook een inenting met 1,5? Groetjes,
k zal ff kijken voor je met 18 maanden krijgen ze volgens mij een inenting en de gewone controles en dan pas met 3 1/2 weer geloof ik
hier geen enting gehad hoor met 18 maanden. De laatste was met 14 maanden. Gisteren voor de 18 maanden controle geweest. Wegen meten, even een gesprekje. Kan hij meer dan 3 woorden zeggen? en dat soort dingen. Moet ook een aantal blokjes stapelen. En dat is het
Het is inderdaad niet zo'n boeiend gesprek. Joshua kreeg geen inenting. Hij werd gemeten, gewogen en ik moest naar de wijkverpleegkundige. Daar mocht ie blokjes stapelen en moest ik wat vragen beantwoorden en toen konden we weer gaan. De mensen voor ons hadden heel veel vragen. Die zijn 45 minuten binnengeweest waardoor onze afspraak met een half uur uitliep en ik met 5 minuten weer buiten stond, dat vond ik veel vervelender.
Hier ook geen prikjes hoor met 18 maanden. Blokjes stapelen, een bal gooien en dat was het wel zo'n beetje.
klopt jullie hebben gelijk heb net in het boekje van youame gekeken kon het zo snel even niet vinden gisteren
De laatste prikken heeft Fenneke gehad met 14 maanden en ik hoef pas weer terug te komen as ze een jaar of 3 is. Ik heb nog nooit gehoord dat je moet gaan als ze 18 maanden zijn. Het CB heeft mij gebeld met 18 maanden en gevraagd of alles goed ging en een paar vragen over haar ontwikkeling,that`s it. Zal overal wel anders zijn.
Isabella is eind deze maand 1,5. Maar ik heb nog geen oproep gehad. Lijkt me ook niet echt een bezoekje dat nodig is als ik het zo hoor. Ik ben trouwens wel benieuwd hoe zwaar ze nu is. ( ik heb geen weegschaal thuis)
hier is het normaal dat als je kindje 2 is geworden dat je dan een oproep krijgt nu moet ze de 31e samen met mijn zoontje
hier ook met 2 jaar dat je een oproep krijgt. Tenminste dat zei die mevr van het cb Van 18 maanden afspraak had ik gemaakt bij het cb zelf toen we er waren voor de 14 maanden controle. Dus geen oproep. dat is vanaf 2 jaar zoals ik het heb begrepen. Anders gewoon even bellen als je geen afspraak hebt staan voor de 18 maanden
Ok..als ik het zo hoor geen prikjes, ik ga namelijk na de controle werken en mn moeder past op Emir, omdat ze na de prikjes vaak zo zielig zijn en ik ben niet bij hem..vandaar...bedankt voor de reactie.
Ik hoor soms zelfs dat de 18 maanden als huisbezoek wordt gedaan.. Dus dan wordt er niet gewogen/gemeten, maar wel even gekeken of alles in de thuissituatie lekker loopt. Een kind doet in zijn eigen omgeving toch vaak wat makkelijk..
Kyano is afgelopen keer geweest en was toen 17 maandjes en heeft geen inentingen gehad en hoeft nu pas weer terug te komen als hij 2 is ( voor de standaard controle )
hey op 18 maanden inderdaad geen inentingen. op hun 14/15 maanden zijn de laatste. de volgende spuitjes krijgen ze op 6 jaar geloof ik. op 18 maanden testen ze de motoriek. blokjes stapelen bal weggooien en weg schoppen (vond mijn dochter hartstikke leuk)