Op welke leeftijd gaan kinderen beter slapen/ kunnen ze zonder jouw hulp verder slape

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mevrouw Pinguin, Jul 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

Mar 22, 2015
    1,042
    8
    38
    Female
    Dl van 1,5 slaapt slecht. Nu accepteer ik dat volledig. We mogen er gelukkig nog maar 3/4x uit. We kwamen van wel 10/15 x.

We doen dit met liefde, willen haar nergens in pushen maar vraag me wel af vanaf welke leeftijd je er niet meer uit hoeft. 3 of 4 jaar? Wanneer hebben ze zelf het besef dat het doodvermoeiend is om steeds wakker te worden en mama te roepen?

2. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    De hamvraag! Helaas is dit natuurlijk voor ieder kindje anders, maar dat weet je zelf ook wel natuurlijk. Bij mn oudste was dit +- anderhalf. Mn jongste is nu pas 9 mnd, maar gezien haar huidige slaapgewoonte vrees ik dat zij hier iets later mee gaat zijn... Gelukkig gaan ze het uiteindelijk allemaal doen en de meesten ook wel voor hun tweede jaar. Wat wat mij betreft enorm meehelpt is dat de communicatiemogelijkheden op een gegeven moment dusdanig goed zijn dat je er iets meer controle over krijgt. Naarmate een kindje ouder wordt, kun je ook vragen waarom hij/zij huilt en uitleggen dat wakker worden s nachts normaal is en het kindje ook moet leren om zelf weer in slaap te vertellen. Je kunt dan bijvoorbeeld wat fijne dingetjes opnoemen, waaraan je kindje kan denken (hielp mijn oudste altijd heel erg) en ervoor proberen te zorgen dat je kindje zich zo prettig mogelijk voelt in bed.

3. susy26

susy26 Niet meer actief

ik klop het af, nu slapen ze allebei goed. Maar dat kon zo weer anders zijn. Ben altijd blij dat we weer goeie nachten hebben. elke dag is er 1.

4. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    Hier slaapt ze sinds 8,5 mnd volledig door.
    De maanden daarvoor was het ook vaak dat ze meerdere keren per nacht wakker was

Ik hoop dat ze dit natuurlijk door gaat zetten maar met kindjes weet je het maar nooit
    Het kan zo maar weer veranderen

5. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Zal bij ieder kind verschillend zijn. Hier had ze met 7 maanden door hoe ze zelf haar speen kon pakken en toen hoefde we er nooit meer uit. ( op enkele korte sprongetjes/ fases erna na).

6. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Hier al vanaf het begin (maar ze is vaak wel afgrijselijk vroeg wakker dus ik voel me ook regelmatig gesloopt).

7. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Ik kan ook niet wachten tot hét moment daar is!!
    Er vanuit gaande dat het rond het tweede levensjaar wel goed zal gaan (hoop ik...), hebben we nog 14 maanden te gaan!

8. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Kun je met anderhalf niet iets van slaaptraining doen ofzo? Heb wel eens van die klokken gezien met een gekleurd beestje erop, dat ze pas mogen roepen als het beestje een bepaalde kleur heeft?

Ik vraag me ook af wat de redenen zijn dat ze jullie roept? Is ze een speen kwijt of heeft ze dorst of? Misschien kun je daar dan wat mee:)

9. Mevrouw Pinguin

Mar 22, 2015
    1,042
    8
    38
    Female
    Nee voor slaap training is ze te jon, zal ze niet snappen. We hebben wel pogingen gedaan om haar niet uit bed te halen en in de 5 min terug komen, dat werkte wel maar nu ook zwanger ben heb ik daar geen energie meer voor om consequent te zijn daarin. Bij ons in bed slaapt ze vaak wel direct.

Ze wordt in paniek wakker. .. Geen idee waarom

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier sliep ons zoontje door sinds dat hij 6 weken was, sinds afgelopen zaterdag ook op zijn eigen kamer, hij is wel geen spenenkindje maar een duimenkindje dus dat is een groot voordeel.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Onze eerste sliep met 6 maanden de hele nacht door en hebben we op ziek zijn na en naar de wc gaan nooit meer gehoord 's nachts. De jongste is een ander verhaal, met 3,5 jaar moesten we nog regelmatig naar haar toe. Dorst, dekens goed leggen, verdrietig zijn om 'niets'. Ze is gewoon een erg gevoelig meisje dat ons soms gewoon erg nodig heeft denk ik. Ze huilt ook nu nog vrij snel, hier zijn we nu echt mee aan het oefenen. De nachten gaan nu gelukkig wel goed al is het zich overgeven aan de slaap vaak nog best lastig ;)

12. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Als dat hielp zou ik daar toch weer mee gaan beginnen... Snap dat het vreselijk veel energie kost, maar klinkt als even doorbijten ...

Overigens geloof ik zelf dat kinderen vaak veel meer snappen dan wij denken :) dus zou het echt een serieuze poging geven nu ...

Wel heel zielig als ze in paniek wakker wordt !! Heeft ze wellicht een favoriete knuffel ofzo ? Of een nachtlampje ?

13. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hier sliep hij bij 3 maanden 2 weken door en sinds 8 maanden vrijwel altijd (tandjes oorpijn etc daargelaten) alleen is hij wel
    Altijd om 6 uur wakker. 630-7 zou Chiller zijn maar je moet iets te wensen houden he 😜

Slaaptraining mij nog nooit zo in verdiept.

14. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Heb geen goede slapers.
    Werd beter na de 2-3 jaar, pas echt dat je vrijwel nooit uit hoeft: 4 jaar.

Jongste is nu 2 jr en 3 mnd, ik denk dat 3 nachten per week een keertje naar haar toe moet (aai over de bol, zeg maar...). Er gebeurt nog erg veel dat koppie (ontwikkeling, verwerken van de dag, dromen etc), moet soms even nog weten dat mama er is...

15. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

ier slaapt hij sinds een maand of 2 volledig door. Heel soms nog een nachtmerrie, maar dat telt eigenlijk niet he:p
    Hij gaat slapen om 19.30 en staat vrolijk in zijn bed te dansen om 6.00 en soms om 6.30. Overdag doet hij nog 1 slaapje van 10.00 tot 12.00.

Ik voel mij een gezegend mens:D
    Enige 'nadeel' is dat hij nog steeds mijn hand moest vasthouden als hij in slaap valt tijdens het verhaaltje of soms erna nog, maar de laatste tijd valt hij ook steeds meer uit zichzelf in slaap. Woehoeeee:p

16. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

Feb 5, 2015
    1,258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Na hun 3e jaar ging het pas écht duidelijk beter.
    Zo'n wekker met van die lampjes ging hier trouwens wel werken ergens tussen 1,5 en 2. Het hielp niet bij het doorslapen (als ze in paniek wakker worden, kijken ze daar echt niet naar) maar wél bij het 's ochtends vroeg de hele tent wakker roepen...;)

17. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,185
    823
    113
    Hoi,

Hier een meisje van net 3 en tot haar 1,5 jaar 3x per nacht en vanaf 2 jaar 2x per nacht wakker. Nu nog regelmatig 1x per nacht, slaapwandelen, dromen oid. Als ze weer in zo'n slechte periode zit qua slapen krijgt ze kindival, 2 tabletjes voor het slapengaan. Dan is het slechte slaappatroon doorbroken en stoppen we weer met de tabletjes, meestal gaat dit dan een week of 4 goed en dan begint het weer van voren af aan.

18. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Vanaf 8 weken sliep onze zoon echt door (23:00 tot 7:00). Overdag sliep hij ook goed maar moest ik hem nog regelmatig in slaap helpen door hem op mijn pink te laten zuigen. Vanaf een week of tien is ook dat niet meer nodig. Ik ben me ervan bewust dat we erg boffen met hem.

19. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    over het algemeen slaapt ze goed en hoeven we er niet meer uit sinds ze zelf dr speen terug kan vinden (6mnd?).
    maar goed sinds 10 mnd beginnen tandjes, sprongetjes, griepjes.. Dus dan mogen we er alsnog wel eens uit.

20. Mevrouw Pinguin

Mar 22, 2015
    1,042
    8
    38
    Female
    Gaan we in ons nieuwe huis ook mee aan de gang. We zitten nu in een huurwoning met maar 1 slaapkamer. Voor mijn man is het ook beter dat ze direct weer slaapt, anders zijn we allemaal wakker. Voor nu laat ik het zo, als ze straks haar eigen kamertje weer heeft ga ik weer consequent zijn

Share This Page