Ik twijfel of ik contact met de ha zal opnemen om te bespreken of mijn medicatie opgehoogd kan worden. Mijn schildklier werkt nu al jaren te langzaam na vroeger de ziekte van graves. Maandje geleden geprikt omdat ik veel afgevallen was, tsh 3,8 en ft4 17. In principe prima waardes lijkt me. Ik zit nu in ronde zes om zwanger te worden, vorige zwangerschappen wel zonder mmm gelukkig na 9 en 13 maanden zwanger. Inmiddels 35 jaar, speelt misschien ook mee maar ben zo bang dat het nu nog langer duurt dan 13 maanden en heb afgesproken met mijn man dat we niet meer gaan proberen als ik 37 wordt voor het kindje er is. Dus nu nog een paar maanden te gaan. Zouden deze waardes invloed kunnen hebben op het moeilijker zwanger worden of heb ik pech en duurt het bij mij en m'n man gewoon langer? Is 3,8 een reden om op te hogen? (lang verhaal voor eigenlijk een korte vraag....)
Je tsh is nog aan de hoge kant. Deze moet rond de 1 zitten. Ik heb zelf hashimoto en sta onder controle bij internist. Weet niet of je bij internist onder behandeling staat? Dan zou ik het nog eens navragen en je medicatie iets ophogen.
Onder behandeling bij de huisarts, die vind zich zelf goed genoeg, ik twijfel nog wel eens. Las ook dat je eigenlijk bloed moet prikken zonder sochtends je medicatie in te nemen ( nu 100 mg euthyrox) omdat dan je waardes beter lijken dan dat ze zijn?
Heb ik zelf nog nooit van gehoord dat dat wat uitmaakt. Lijkt mij niet aangezien Euthyrox gewoon in je bloed aanwezig is zolang je dit slikt. Denk niet dat 1 pilletje niet innemen invloed heeft op je waarden.
Bedankt voor je reactie. Leek mij ook niet, dat 1 keer overslaan effect heeft. Maar schijnt dat door de medicatie je waardes na ongeveer twee uur pieken. Maar heb vanmorgen toch even de huisarts gebeld en die zegt dat de waarde alleen tussen de 1 en 2 moet zijn als je zwanger bent. Voor zwanger worden is er geen richtlijn dus onder de 4 zou prima zijn en geen invloed hebben of je moeilijker zwanger wordt. Ik ben het er niet mee eens, volgens mij moeten m'n waardes lager dan nu met 3,8 en 17. Ook omdat onder de 4 een goede waarde is maar als je schildklierpatient bent je je vaker beter voelt bij een lagere waarde. Ik slik nu 100 mg euthyrox en twijfel sterk of ik niet zelf zal ophogen met een kwart, maar dat is wel best veel en zonder "toezicht" vind ik het ook wel eng en onverantwoord. Lastig. Hebben jullie advies?
Ik loop bij de internist en de gynaecoloog die ook onderling overleggen. Mijn waarde was maandag (toen toevallig geprikt) 2.26. Hierover waren ze beide zeer tevreden. En net als eerder genoemd vertelden ze mij ook dat om zwanger te worden hij het beste onder de 4 kan zijn en zodra je zwanger bent tussen de 1 en 2 Zodra ik dus ooit positief test moet ik direct de internist bellen. Zelf ophogen lijkt me wel tricky...