Ons dochtertje is toen ze 4 dagen was geprikt op bilirubine gehalte omdat ze gelig was uitslag was 128 , is dit hoog laag of goed ???
NVKC - Informatie over Bilirubine Volgens mij is het dus niet te hoog. Staat me vaag iets van bij dat 140 de max was de eerste paar dagen, maar kan het me niet helemaal meer goed herinneren (was nogal chaotisch, die dagen in het ziekenhuis ). Hebben ze jullie dan verder niks verteld? Want als ze daarop prikken, lijkt me dat ze toch ook wel aangeven of het goed is of niet
het is al even een poosje geleden , maar zocht er nu info over omdat ons dochtertje vele achterstanden heeft ze is al 2.5 jaar
Oh, ja dan is het inderdaad wel even geleden dat je dat gehoord hebt! Onze kleine zag ook geel een paar dagen na de bevalling, maar die bleef tussen de 140-150 (als ik me niet vergis hoor) en dat was binnen de grens, zodat hij niet onder de lamp hoefde. Maar als je denkt dat het verband kan hebben met haar achterstanden, kan je dat niet navragen bij de kinderarts of cb?
Het bilirubine gehalte moet wel iets hoger zijn dat dat wil een kind daar een achterstand aan over houden. Mijn oudste heeft een wisseltransfusie gehad toen ze een dag oud was omdat haar bilirubine gehalte extreem hoog was en lichttherapie niet hielp. ( dit was 16 jaar geleden) Zij heeft hier niets aan over gehouden dus ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat met een gehalte van 128 met 4 dagen oud dit niet de oorzaak is van haar achterstand.
bedankt voor de antwoorden ik las een ander schema denk verkeerd maar inderdaad zal het wel goed gezeten hebben dacht er opeens aan en dacht eens ff navragen
Mijn dochtertje heeft ook een te hoog bilirubine gehalte gehad hoogste was 380, was wel even spannend maar onder 3 lampen, fototherapie daalde het al erg gauw en met een waarde van 128 was ze al lang weer onder de lamp vandaan wij mochten met de waarde van 140 naar huis dus ik denk dat je je daarover geen zorgen hoef te maken.
Onze zoon had een gehalte van 426 veel en veel te hoog. Hij had een bloedwissel moeten hebben maar ze durfde het vervoer niet aan naar een ander ziekenhuis. Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken.
ff een vraagje aan oktober. Merk jij nog iets aan jullie dochter aangezien ze ook een hoog gehalte had. Wij zien bij onze zoon nog steeds een gele gloed en vooral zijn neusje
Klopt, af en toe kleuren de neusvleugels nog een vleugje geel. Dit zie je vooral als ze een beetje bleek ziet, bijvoorbeeld als ze uit bed komt. Ik heb er nooit zo over nagedacht eigenlijk, maar jou zoontje dus ook? Zou dat niet hinderen? Heeft hij toen ook fototherapie gehad?
Ja dat was het enige wat ze konden doen omdat zijn gehalte zo snel steeg durfde ze het niet aan hem over te brengen hij zat ruim boven de wisselgrens helaas ze hebben hem mega veel vocht toegediend en idd 3 lampen en een lichtdeken waar hij op lag. Af en toe maak ik me nog wel eens zorgen omdat hij zo geel kan uitslaan idd ook als hij pips ziet. Heb er ook wel eens over zitten denken om toch eens bloed te laten prikken omdat ik soms een beetje denk dat ze het allemaal maar normaal vinden.
Oh joh..! Hij is echt geel! Wil je niet aan het schrikken maken maar misschien toch wel verstandig om even bloed te laten prikken dan! Had je soms rhesus in je zwangerschap? Want dan zou die misschien nog een wisseltransfusie nodig hebben. Dat hebben ze bij ons toen eerst nagekeken omdat de waarden eerst helemaal niet zakten, en net als bij jou zoontje, ook 3 lampen, op een lichtmatrasje en enorm veel vocht toedienen, overweegden ze toch een wisseltransfusie, is gelukkig niet nodig geweest. Maar mijn dochter ziet er toch niet zo geel uit nu, echt ik zou er even mee naar je huisarts gaan!
Ik heb hier een aantal weken geleden mee bij hap gezeten omdat hij er zo uitzag in het weekend en ze vertelde me dat hij een beginnende oorontsteking had en daarom de kleur uit zijn gezicht weg trok en het gele daardoor naar boven kwam. Heb het telefonische met kinderarts overlegd en ze vond het een aannemelijk verhaal maar heeft de foto's nooit gezien. Wij blijven ons toch stiekem met enige regelmaat bezorgd over hem zeker omdat hij eigenlijk zeker met spoed een wisseltransfusie nodig had maar het niet kon
Hej grappig, ik heb me dit bij mijn dochter ook soms afgevraagd. Zij heeft inderdaad fototherapie gehad hiervoor
Wat wilde de kinderarts nu verder doen dan? Dus bij de HAP verder geen reden tot zorg? Kan begrijpen dat jullie je hier zorgen over maken. Ik denk dat onze kindjes ongeveer even oud zijn hé, volgens mij ken ik je nog van het afteltopic juni 2014. Is hij verder gewoon vrolijk en alert of slaapt hij veel?
Mijn zoontje is op dag 5 na zijn geboorte opgenomen omdat hij ernstig geel zag. Zijn bilirubinegehalte was 420. Meteen onder de sterkste lampen en op een lichtdeken. Eigenlijk zou hij een wisseltransfusie nodig hebben, maar hij reageerde meteen op het licht, waardoor ze het nog een paar uur aan durfden te kijken. Uiteindelijk waren de lampen voldoende. Hij heeft daarna nog lang geel gezien, mensen vonden hem getint. Nu is het echt een bleek kaaskoppie Maar babylove, zo geel als jouw zoontje heeft hij echt niet meer gezien. Ik zou het toch ook nog eens na laten kijken. Raar dat ze dat niet doen...