Alle witte rompers en shirts naar de ballen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hummeltje 1, 7 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Oh oh oh, heeft er iemand wat tips voor mij?
    Alle witte kleding gaat naar de ballen hier.
    Heerlijk hoor die zon en het lekkere weer maar die zonnebrand verziekt alle witte kleding hier.

Ik gebruik P20 factor 30 voor mijn zoontje. Hele fijne zonnebrand, en hij krijgt er geen uitslag van (in tegenstelling tot de nivea kids spray) maar als ik hem ingesmeerd heb en ik trek daarna witte kleding aan wordt de kleding helemaal geel :(.
    Ook al laat ik het even intrekken het blijft vlekken in de kleding.

Heeft iemand ervaring met deze zonnebrand? of tips om de vlekken er uit te krijgen?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Zonnebrandcrème is vreselijk spul...vlekken krijg je er ook amper uit (mij lukt het tenminste niet).

Ik heb nu Vision zonnebrandcrème, lijkt geen vlekken te geven. Maar ik moet ook wel zeggen dat ik weinig witte of lichte kleding meer koop ivm de vlekken die zonnebrandcrème geeft...

3. KimK

KimK Niet meer actief

Lastig! Denk dat de enige tip is om het dan maar in een donkere kleur te verven?

4. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Helaas.. Hier ook hetzelfde probleem pfff. Allemaal vlekken, ook in haar nieuwe kleertjes. Baal als een stekker! Heb die van kruidvat kids, maar ga op zoek naar een snel in trekkende zonnebrand voor kids. Want dit is 10x nix pff

5. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    witte rompers die geen gekleurde opdruk hebben, gaan hier in een emmer water met dikke bleek. nachtje laten trekken, goed uitspoelen en dan in de wasmachine wassen. tipje van oma. en ze worden hier keurig wit. niet doen met afdruk, want dan is de kleur weg:D

6. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Zelfs niet met Vanish?

7. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Hier ook, sh*t.... :( (ja, baal er flink van).

Had wat spul in een emmer bleek gezet, heeft er maar een uur in gestaan, toen meteen uitgewassen, zijn de zonnebrandvlekken eruit, zitten er gele vlekken van de bleek in. ;):x

8. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Als je het langer in de bleek had laten staan, waren die gele vlekken van de bleek er ook vanzelf uit gegaan. En heb je wel eerst de bleek met water gemengd of heb je de bleek er bij gedaan toen de kleding al in de emmer zat? je moet het nl eerst oplossen in water en dan de kleding erbij.
    Je kan het nog een keer proberen in de bleek en dan een nacht laten staan. Erger dan dat het nu is kan het toch niet worden...

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    En in de zon hangen zodat de vlekken wegtrekken?

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Als ii iets laat weken in bleek doe ik de bleek erbij terwijl de kraan nog volop stroomt. Zo mengt het goed met het water en hoef ik niet extra te roeren enz ;)

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ow vervelend he! Ik heb gelukkig maar 2 witte t-shirts, wel met print en daar zie je de zonnecrème ook op.
    Ik heb wel het idee dat het bij die vision veel minder tot niet is maar toen waren die t-shirts al verpest. Wel laat hij nog een heel spoor zonnecrème na op de vloer haha

12. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik heb het ook! Laatst een wit broekje (alle witte broeken die ik heb zijn gelukkig 2e hands) aan en insmeren met zonnebrand en hup een gelige vlek! Ik heb al Echfa wit geprobeerd maar dat hielp niet en sunlight zeep ook niet.

Witte broeken is ook een drama vind ik zelf, de ene is smoezelig van het kruipen, de andere zitten tomatenvlekken in (gingen met Echfa wit er redelijk uit) en de derde zit nu zonnebrand aan. Witte sokken krijg ik ook niet meer schoon. Dus liever geen witte dingen meer....

Ik gebruik Ultrasun maar ik heb nooit vlekken volgens mij. Scheelt natuurlijk dat ik stil sta en alleen bikini aanheb en geen andere of juist strandkleren.

13. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik heb juist alles wit, omdat dat zo lekker makkelijk is ;)

ik stop alles wat te smerig is in de bleek en t is weer mooi! met kleur kan dat helaas niet..dus de witte was bestaat hier uit kinderkleertjes

14. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit werkt bij mij ook nog altijd het best!
    Met zonnebrandcreme nog niet geprobeerd, maar veder, kan er geen Vanish tegenop.

15. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanish Oxygel op de vlekken, laten intrekken, wassen op 90 graden met Biotex. Het kan zijn dat je de handeling moet herhalen. Ik heb ernstig bevlekte gevallen zo weer kunnen redden! (Heb veel andere dingen geprobeerd aonder succes!)

16. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Ik smeer de kleine alleen in bij de delen die in de zon komen. Zodra het te warm is en zijn kleren uitgaan, smeer ik de rest in. Hier dus geen last van gele vlekken ;)

17. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Je moet het inderdaad wel een nachtje laten trekken, dan heb je geen last van bleekvlekken. Hier werkt het goed in iedergeval

18. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Bioxtec vlekkenverwijderaar werkt hier prima

19. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Hier blijven de witte rompers ook nooit wit.
    Van die koop ik nu maar een stelletje goedkope, dan kunnen ze de prullenbak in, na gedragen te zijn. Geen idee wat hij er allemaal mee doet, maar eind van de dag zijn ze zwart :( En niet meer wit te krijgen..

20. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Flinke schep vanish of blleekwater en dan na het inweken (nachtje) wassen en dan drogen in de volle zon!

Deel Deze Pagina