Heeft iemand hier last van, ervaring mee, tips????? Want ik heb er nu al weken last van en word echt horendol van de nachten (vandaar het tijdstip ook). Ik weet al niet eens meer hoe lang maar toch zeker al een maand is mijn dochter om de nacht wakker. Ze slaapt 1 nacht door en de nacht erna is ze vaak 1 tot 4 uur wakker (ja soms van 1 tot 5, gelukkig is ze meestal "maar" 2-3 uur wakker). Het gaat haar verder goed, ze is gewoon klaarwakker, aan het kletsen, spelen, staan, breekt het bed af, gillen. Eerst laat ik het, dan geef ik even haar speen, nachtlampje aan, wat te drinken. Na 20 min ongeveer even luier checken en evt verschonen en als alles verder goed is negeer ik het tot ze of gaat huilen, of toch in slaap valt of ik zelf in slaap val en het niet meer hoor. Als ik echt bijna doordraai breng ik haar naar haar vader die ook altijd tot een uur of 3 wakker is. Maar de nachten breken me langzaam op, ik moet overdag echt mee gaan liggen als ze gaat slapen anders trek ik m'n werk niet (werk altijd savonds van 17 tot 22 ongeveer). Nu heb ik ook nog corona dus mogen we ook niet naar buiten en zit ik al helemaal met m'n handen in het haar omdat ik haar dus bijna niet kan vermaken... Ga liever weg met haar of wandelen oid maar ja, nu moeten we het thuis zien te doen en ben nu best bang dat ze te weinig uitdaging heeft en de nachten de komende 2 weken nog slechter worden omdat ze gewoon niet moe genoeg is. Het middag slaapje inkorten heeft nog niet echt gewerkt, ik probeer echt vast te houden aan een ritme. Maximaal 8:00 uit bed, rond 11:30/12:00 voor 2 uur (ze sliep vaak bijna 3 uur, ik dacht dat dat misschien te lang was) naar bed en dan rond 19:00/19:30 weer naar bed. Wat zou ik nog kunnen proberen dat ze alle nachten weer goed/beter slaapt of hooguit 1-2x feest ipv om de dag?
Ik zou sowieso geen nachtlampje aan doen.. Geef je haar warm drinken? Zodat ze evt weer lekker soezelig word? Ik zou ook niet na 20 minuten weer terug gaan om de luier te checken, want dan heeft ze weer prikkels… En misschien toch weer 3 uurtjes laten slapen? Vaak is het hoe beter ze overdag slapen hoe beter ze in de nacht slapen. Wbt naar buiten gaan, heb je geen park oid in de buurt? Waar amper mensen komen, want dan zou ik gewoon lekker met haar naar buiten gaan
Het is een lampje met sterren op plafond en zacht muziekje of witte ruis, gaat na 15 minuten vanzelf uit Nee warm drinken wil ze helaas niet, nooit gewild ook behalve toen ik haar nog bv gaf.. Ja of meteen luier doen bij eerste keer dan, hij zat wel helemaal vol plas dus het moest sowieso wel.. Ik dacht juist overdag is het nu echt te veel omdat ze snachts steeds uren wakker is. Dit gaat nu al weken zo met middagslaapjes van 3 uur, daarom was dat het eerste waar ik aan dacht. In principe wonen we in een dorp waar eigenlijk geen kip komt... Maar iedereen kent iedereen hier en ik woon naast mijn werk (die altijd alles zien op de een of andere manier) dus vind het wel beetje spannend om dan naar buiten te gaan
Hmm… lastig zeg, ik weet het zo verder ook niet.. wbt het dorp… snap ik ook wel dat het het spannend vind… Zou het misschien toch proberen en dan kan je evt gewoon uitleggen waarom
Hier precies hetzelfde gehad! Geen lamp aan, boven drinken geven en op mijn arm in slaap gekregen. Daarbij veel commentaar omdat ik dit niet moest gaan aanwennen Gelukkig is het nu rustig. Het is een fase maar ik begrijp dat je dit opbreekt Kunnen jullie niet in de tuin spelen?sterkte!
Hebben helaas alleen een balkon maar geen buiten speelgoed Als ik haar nachtlampje niet eventjes aan doe blijft ze bezig.. gelukkig kijkt ze daar naar tot hij weer uit gaat en meestal slaapt ze dan ook. Maar eer ze dan slaapt pff haha Ze had zelf ook 2-3 dagen koorts, dus ook corona denk ik, dat liet haar wel 3 dagen doorslapen haha dat was wel heel lekker. Afgelopen nacht weer uurtje feest gehad.. hoop dat het langzaam ophoudt
Haha ja dus! 2 hoektanden. Het gaat de laatste tijd weer iets beter. Vorige week per toeval gezien dat er bovenin 2 hoektanden door komen