De afgelopen week was haar ontlasting steeds al erg hard. Een recept gekregen voor Forlax, aangezien de lactulose niet veel deed voor dr, behalve ontzettend veel krampen. Nou is ze vanmorgen echt al steeds aan het persen en daarbij soms echt huilen wat zo over kan gaan in krijsen. Vooral na de voeding is het heel erg. Ze slaapt wel gewoon lekker en word dan eerst ook wel vrolijk wakker, maar na een tijdje kan ze ineens weer zo'n persdrang krijgen en begint ze weer te gillen. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik haar nog kan helpen. De forlax neemt ze niet graag in, maar is wel iets van binnen gekomen. Geen idee na hoeveel tijd dat gaat werken. Als ze morgen of misschien vannacht nog zoveel pijn heeft, zou ik dan naar de huisartsenpost gaan of toch wachten tot maandag en dan naar de huisarts. Weet ook niet wat zij verder eraan kúnnen doen, behalve misschien een klysma geven (maar ja..doen ze dat wel bij baby's?) Ik vind het zo zielig voor dr..
Je kunt ook zelf een klisma kopen, Microlax heet het. Baby's mogen een halve dosering. Krijgt je dochter al vaste voeding? Bij mijn dochter begon de verstopping toen we begonnen met groente en fruit. Ze perste maar en er kwam niets uit. Op een gegeven moment spuugde ze alleen maar, omdat ze zo verstopt zat dat de melk nog maar kant op kon, haar mond weer uit... Ik heb haar een aantal keer een klisma moeten geven voordat het weer enigszins normaal was. Wat bij onze dochter geholpen heeft, is veel kiwi en peer geven. Geen aardappelen, alleen groente (bruine bonen is laxerend). En door de groente deed ik een beetje olijfolie. Roomboter door de groente werkt ook goed. Zitten ook nog eens goede vetten in. Nu is ze maanden en nu krijgt ze granenpap. En sinds ze granenpap krijgt, is haar ontlasting veel beter. Blijkbaar helpen die vezels heel goed.
Inderdaad microlax geven, 1/3 of een halve dosering. En dan een paar weken een klein beetje olijfolie door het eten (tip van cb en werkte goed).