In de categorie rare vragen... Hoe geven jullie je kindje tomaat? Ik bedoel, met vel, zonder vel en in wat voor stukjes is handig? Of zijn die kleintjes eigenlijk beter te doen (doorgesneden uiteraard). Ik kan het allemaal wel uitproberen natuurlijk, maar was gewoon benieuwd. Zelf lust ik geen rauwe tomaat en eet dat dus nooit, maar wil mijn dochter uiteraard wel laten proeven en eten. Ter info; Ze is een beetje laat op gang gekomen met haar mondmotoriek qua eten maar eet nu dus bijvoorbeeld schijfjes banaan en aardbei in kwartjes. Harder fruit moet nog heel klein. Rapley werkte niet voor haar.
Ik geef nooit tomaat maar gesneden cherrytomaatjes is het makkelijkste denk ik. En anders een gewone tomaat in plakken of blokjes
Zoontje is er dol op en ik vind zelf rauwe tomaat ook heel vies. Meestal gewoon cherrytomaatjes door de helft.
Cherrytomaatjes door de helft Gewone tomaten in plakken (of hoe je dat ook noemt) Altijd met velletje
Ik zou ze wel in vier stukken doen Cherytomaatjes door de helft schijnt ook nog te gevaarlijk te zijn
Kijk, meteen perfecte tips. Bedankt mama's! Nu eens kijken of ze het gaat lusten of dat ze hierin op haar moeder lijkt.
Cherrytomaatjes in vier partjes net als druiven! Grote tomaten hebben wij nooit maar die zou ik of door de helft doen en dan zelf af laten happen of in dunne schijfjes. Blokjes zou ik niet doen.
cherry tomaatjes door de helft ... krijg het hier niet aangesleept, net zoals mini komkommers Die gaan ook met schil en al naar binnen
Ik deed voor zoon op die leeftijd cherrytomaatjes in kwartjes snijden, nu in halfjes. Dochter is allergisch voor rauwe tomaat dus die krijgt niet meer
Cherrytomaatjes inderdaad in kwarten, want als de overdwars in de keel schieten kunnen ze er in stikken. Ik snijd hier tomaten in het geheel in kleine stukjes.
Geen rare vraag.... Hier (net als mama en papa) een dreumes met een groot voorkeur voor fruit en rauwe groenten. Hij eet zelfs bleekselderij stengels.... Wij hebben geen bewust methode gedaan of zo. Gewoon tijdens koken laten proeven als hij er om vroeg. Tomaat eet onze zoon als tussendoortje... kerstomaatjes in kwartjes gesneden en gewone tomaat in stukjes. Met velletjes er aan. Met komkommer (die wel zonder schil, schil vind hij niet zo lekker) er bij en hij is helemaal blij.
door de midden met vel. kan hij er goed aan sabbelen en eten wat hij lekker vindt. zl is bijna 7 mnd. hij vindt het overigens héérlijk. lekkerder dan banaan of iets anders zoets
In partjes die in zijn vuistje passen, niet te klein en ook niet te groot. Hij pakt het dan bij de schil vast en eet het binnenste eruit. De schil blijft nog liggen.