Gezocht;;;; iemand ervaring met een elektrische bakfiets ? Wel of niet handig ? Gebruiken julllie deze veel ? Wij hebben 2 kindjes, en wonen iets buiten het dorp (ongeveer 2 km). We hopen dat we het geluk hebben dat we in de toekomst misschien nog een kindje mogen verwachten. Ons kindjes zijn 2 jr en 8 maand, en 1 jaar en 2 maand. De oudste gaat naar de peuterspeelzaal. Deze breng ik nu vaak met de auto, of in de zomer met de fiets. Nu zagen we onlangs iemand met een " E-bike bakfiets", heeft iemand hier ervaring mee ? en gebruiken julllie deze veel ? Het leek me opzich wel handig. Misschien dat je dan ook vaker de fiets pakt, ook om bijv in een dorp verder soms wat boodschapjes te halen (in ons dorpje hebben we geen supermarkt).
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar vrienden van ons zijn heel enthousiast. Het heeft voor ons nu geen zin meer om er 1 aan te schaffen, onze oudste zoon is inmiddels 6 en fietst zelf. Ook hoeven wij geen echte afstanden te fietsen naar school etc. Na de geboorte van de oudste hebben we lange tijd gebruik gemaakt van een fietskar, maar zo'n elektrische bakfiets lijkt me echt een handig ding, zeker met meerdere kinderen die (nog) niet zelf fietsen.
Ik heb een elektrische baboe curve en gebruik hem -niet hoogzwanger- dagelijks. School is hier niet ver maar ik heb wel grote kinderen (19 en 17kilo) die niet zelf fietsen. Er kunnen 4 kindjes in m'n fiets en ook heel veel boodschappen, fietsjes, stapjes etc
Een vriendin van mij heeft er een. Haar kinderen zijn al 6 en 8 maar zitten er ook graag in. En ook handig voor boodschappen ed. Het is voor haar echt zoals een auto. Je bent overal supersnel en is gewoon heel erg makkelijk en fietst heerlijk.
Hier ook geen eigen ervaring, maar vrienden die er een hebben. Ze hebben drie kids van 4 jr en jonger. Ze zijn er erg blij mee. Gebruiken hem veel voor ritjes van en naar school en naar de winkel.
Wij hebben een baboe voor 4 pers. Het is echt onze tweede auto. Breng de meiden overal naar toe. En nu ik zwanger ben ideaal met de trapondersteunig. Kom nog ergens zo. Zou het onze beste investering willen noemen! Ook blij dat we voor de 4 pers zijn gegaan. Straks baby er bij of vriendjes. Nu tasjes en soms een kratje boodschappen.
Ik kon inderdaad tot 35.6 weken zwanger van de tweeling nog op de bakfiets weg. Toen hield het wel ineens op ( Ik kon mn stuur ook niet meer draaien, buik in de weg ) maar die trap ondersteuning maakte mn dag een stuk makkelijker!
Ik twijfelde ook voor dat we hem aanschaften of ik hem wel ging gebruiken maar ik gebruik hem superveel. Ik vind het zelf toch een stuk veiliger dan met twee kinderen op een gewone fiets. Wij hebben en Baboe oud model driewieler met elektrische ondersteuning dus en ik ben er echt heel tevreden mee. Ik heb overigens voor zowel mijn zoontje van bijna 2 als mijn dochter van 3 en een half een peuterzitje. Ze zijn allebei gemiddeld qua lengte en gewicht maar ook mijn oudste past er nog prima in en zit een stuk beschermder en zij vindt het fijn om een beetje te kunnen relaxen.