thuis slapen in ee camping bedje.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jackystory, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jackystory

    jackystory Fanatiek lid

    10 feb 2012
    1.156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    Hallo dames,

    Ik vraag me iets af en ik vroeg me af of er meiden zijn die dit ook doen.
    Mijn dochtertje van 6 maanden licht al 3 weken thuis te slapen in een camping bedje.
    Zij werd steeds in de nacht wakker door dat ze weer eens haar hoofd stoten of de armen en benen zaten klem tussen de spaken.
    Ze heeft een heel leuk kamertje met een heel leuk bedje.
    In het camping bedje zit wel een verharde boden en der matrasje van 10+ cm dik.

    ik hoop dat er meer mensen zijn die dit ook gedaan hebben of doen.

    groetjes jacky
     
  2. Ellen8

    Ellen8 Actief lid

    8 apr 2013
    414
    96
    28
    Ons zoontje slaapt ook al een behoorlijke tijd in een campingbedje bij ons op de slaapkamer (moeilijke slaper, vandaar). Maar zelfs al zou hij op zijn eigen kamer slapen, zou ik hem denk ik eerst ook nog in zijn campingbedje laten slapen. Hij gaat nu staan en valt nogal eens. Wij hebben er gewoon de matras van het ledikant in gedaan. Lijkt mij verder geen enkel probleem!
     
  3. Cheryl86

    Cheryl86 Actief lid

    21 feb 2014
    314
    0
    0
    Mijn dochter slaapt ook momenteel in een campingbedje met haar eigen matras en alles. Ik ben aan het verhuizen en op haar kamertje ligt nog geen vloer dus ze slaapt nu op een andere kamer waar wel laminaat ligt, kan daar wel haar bedje opzetten maar dan moet die weer uit en in elkaar om die te verplaatsen naar haar kamertje, lijkt me niet zo goed voor het ledikantje.
    Heb wel onder haar matras nog het campingbedmatrasje liggen.
     
  4. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Ja, hier hebben beide kinderen vanaf ongeveer 8 maanden oud een paar maanden in hun campingbedje geslapen. Dit omdat ze steeds hun hoofd of armen stoten tegen het ledikant of klem kwamen te zitten tussen de spijlen. Daarna zonder problemen weer teruggegaan naar het ledikantje.
     
  5. Nala010

    Nala010 Fanatiek lid

    14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Sem heeft tot 6 maanden bij ons in zijn campingbedje gelegen, dus bij ons op de kamer.
    Meneer heeft ook een heel mooi kamertje maar hij sliep gewoon echt niet zonder ons.
    Weinig ruimte in onze slaapkamer dus ervoor gekozen het campingbedje bij ons neer te zetten die je makkelijk alle kanten op kan slepen!
    Na een maand of 6 weer naar zijn eigen kamertje, en voila meneer sliep als een roosje :)
     
  6. Sleepy82

    Sleepy82 Lid

    23 jul 2012
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn zoon heeft meer dan een half jaar in het campingbedje geslapen. Maar hij is een couveusekindje geweest en die schijnen zich vaak fijner te voelen in een afgeschermde omgeving. Het gaat vanzelf over.
     
  7. username

    username Fanatiek lid

    7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Die van ons slaapt nog steeds in een campingbedje. Wel met eigen matras trouwens. Ze wordt wakker als ze zich omdraait en tegen de zijkant bonkt. Met het campingbedje is dat probleem uit de wereld.

    Wij vinden het jammer want ze heeft zo'n mooi ledikantje, maar onze nachtrust is belangrijker :)
     
  8. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.046
    3.509
    113
    Vrouw
    Yep, hier heeft zoontje vanaf denk ik 4 maand tot 11 maand in z'n campingbed geslapen (met ledikantmatras). Hij ligt nu net weer in z'n ledikant en dat gaat goed.

    Als ze in het campingbedje heerlijk slaapt is dat toch prima? Lekker laten liggen. Alleen zonde van het mooie ledikant...
     
  9. jackystory

    jackystory Fanatiek lid

    10 feb 2012
    1.156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    he he allemaal wat veel reacties al.
    en wat leuk dat ik niet de enige ben.
    idd mijn kleine slaapt ook als een roosje, en ik kan me nachten goed gebruiken.
    mijn dochter doet aan turne in der slaap billen omhoog-rollen-draaien. dan nog ff een brug. en dan toch maar weer met de billen omhoog. hihihi.
    het geeft leuke fotos maar in een ledikant niet echt makkelijk.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.477
    1.715
    113
    Kijken jullie wel uit? Wij als gastouders mogen geen campingbedjes meer gebruiken tot 1 jaar vanwege 2 kindjes die recent overleden in een campingbedje....

    Matras is campingbedje schijnt onveilig te zijn. Hoewel dochter er rond de 2,5 ook even in geslapen heeft.
     
  11. jackystory

    jackystory Fanatiek lid

    10 feb 2012
    1.156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    waardoor zijn deze kindjes overleden dan. licht het echt aan het camping bedje of hebben er ook andere dingen een rol gespeeld. zoals speelgoed. dekbed. deken te hoog. geen ventilatie enz. te warm in het kamertje.

    ik heb trouwens ook een aeromateas en matrashoes.


    groetjes
     
  12. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.477
    1.715
    113
    Dat is "het probleem" van wiegendood, onbekende oorzaak van overlijden. Maar wel 2 kindjes in een campingbedje en de waarschuwingen van de gastouderbureau's. Volgens mij loopt er nog een onderzoek.

    Ik gebruik geen campingbedjes, maar zou je kindje extra in de gaten houden en even kijken of ze er niet onder kan komen. Want dat is gebeurt met een van die kindjes.
     
  13. Lovelymum87

    Lovelymum87 Actief lid

    1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook slapen in een camping bedje.....sliep meteen een stuk beter:)

    Maar zie weinig verschil eigenlijk tussen camping bedje en ledikantje....
    Hier ook gewoon eigen ledikant matras erin, qua ventilatie ook hetzelfde lijkt mij...of je spijlen hebt of gewoon allemaal kleine gaatje...
    Dus kan de link even niet leggen met wiegendood en campingbedje...
     
  14. Catootje86

    Catootje86 Actief lid

    19 nov 2012
    220
    0
    0
    NULL
    Oss
    Heb hier laatst ook iemand over gehoord, dacht dat de kindjes onder de matras waren gekomen met het hoofdje. Maar dat was dacht ik ook zo'n opvouwbaar campingbedmatras, die schuiven ook veel sneller. Wel een enge gedachte..
     
  15. Sugarblossom

    Sugarblossom VIP lid

    23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Het hoofdje stoten is heel herkenbaar. Zo zielig ik wordt een paar keer per nacht wakker met: BOEM. Pff auch denk ik dan weer. Mijne kruipt naar boven helemaal tot ze aan de rand zit.
     
  16. Niekepiek

    Niekepiek Niet meer actief

    Echt goed uitkijken hoor meiden, met de matrasjes dat deze goed aansluiten en niet kunnen verschuiven!
    Kort geleden is het baby'tje van bekenden hierdoor overleden.
     
  17. Lovelymum87

    Lovelymum87 Actief lid

    1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij heeft gewoon zijn ledikant matrasje erin.....
    Lijkt mij zelfde speling te hebben als een gewoon ledikantje toch?
    Kan het me inderdaad voorstellen bij een opvouwbaar matrasjes, maar bij een gewoon matras?
     
  18. jackystory

    jackystory Fanatiek lid

    10 feb 2012
    1.156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    ja ik heb ook een gewoon matras in het bedje. plus een earo matras eaar ze door heen kunnen ademen.

    groetjes
     
  19. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Vanwege veel draaien en daardoor steeds stoten, zijn wij het ook gaan doen bij de jongste. Idd het gewone matrasje erin en dan stootte ze zichzelf tenminste niet steeds wakker :)
     
  20. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Campingbedjes hebben dezelfde maat als ledikantjes, dus in principe zou het gewoon moeten passen zoals het in het ledikantje ook past.
     

Deel Deze Pagina