18 mnd sprong????

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door joyce1838, 16 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    ohhhh ik moet echt even mijn hart luchten, mijn dochtertje is momenteel 18 mnd en verandert langzaam in een klein monstertje!

- de hele dag door mopperig, regelmatig drifsbuien waarbij ze zelfs gaat hoofdbonken en zichzelf ter aarde stort.
    - heel veel huilen, tot het hysterische aan toe
    - het ene moment niks van me willen weten om het andere moment me enorm te claimen
    - slecht slapen

echt een feestje hier dus thuis, maar goed mijn oei ik groei boek loopt maar tot 1 jaar en ik vroeg me af of er met 18 mnd ook zo`n sprong is zodat ik dit gedrag een beetje kan plaatsen. en ik me zelf tot rust kan brengen dat dit alles maar tijdelijk is en dat mijn lieve lieve meisje echt weer terug komt!!

groetjes joyce

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Sprong of niet, maar het zal sowieso tijdelijk zijn :) Komt goed!

3. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ooooeeeh herkenbaar! MIjn (normaal gesproken redelijk engelachtig lief kind) is ook veranderd in een monster. Als iets niet mag (of ze vermoed alleen al dat het niet mag) stort ze zich overdreven krijsend ter aarde. D'r oren zijn regelmatig verstopt zo lijkt het want luisteren is ook moeilijk. En ze wordt de laatste weken snachts wakker, waarbij ze echt overstuur is en onrustig...maar daarna ook wel weer indommeld....ppppffff zoooo vermoeiend. Maar idd hetisunfase hetisunfase hetisunfase zeg ik altijd maar....ik geloof dat het wel klopt dat er nu een sprong (aan zit) te komen dus met een week of 2/3 is het weer klaar.
    vervelend is het wel....sterkte!

4. Jette01

Jette01 Actief lid

8 jun 2009
    253
    0
    0
    hoi hoi,

wat herkenbaar mijn lieve lieve lieve vrolijke meid ontaard ook in een onopgevoed, ongeleid, projectiel ha ha ha! maar ze blijft mijn schat hoor, wat ze ook doet.

het slapen hebben we al een tijd gehad, veel wakker geweest, vroeg wakker, megavroeg, maar dat gaat nu weer veel beter.

dominique is momenteel mega hangerig aan mamma, ze wil niks voor haar zelf doen, alles moet met mamma, tv. kijken, spelen, wandelen, als mamma kookt MOET ze op de arm,pfff erg vermoeiend hoor.
    ik dacht dat die fase al eerder was geweest maar het komt nu in alle hevigheid terug.
    Ook als ik ga werken is het een drama, vindt het wel moeilijk om zo afscheid te moeten nemen, soms moet ik gewoon wegsluipen en dat vindt ik eigenlijk ook niet eerlijk, maar als ik dat niet doe brult ze alles bij elkaar, ben de inrit nog niet uit en ze is me al vergeten hoor :$ maar het afscheid zelf is erg moeilijk

Dan het uittesten, gisteren steeds proberen op de knopjes te drukken van de dvd speler, ik waarschuw 2x en dan pak ik haar er bij weg, hup er weer naartoe, hetzelfde ritueel, ze geeft niet op!!!
    erg vermoeiend hoor!

Aarde uit plantenbakken halen, erbij lachen als je het haar verbiedt, trekken aan planten, gooien met alles wat ze in haar handen heeft.

Zichzelf op de grond gooien en huilen heel dramatisch doen het volgende moment weer supervrolijk.
    hoop maar dat deze fase niet te lang duurt, merk trouwens wel dat haar woordenschat bijna dagelijks vergroot wordt, dit is natuurlijk ook wel weer erg verwarrend, maar of ze daarom nou alles moet gaan slopen?????? dacht het niet!!!

jette

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Dat is zeker weten een sprong.
    Die sprong komt rond de 17 maanden...Ik zit er ook middenin helaas!
    Inlusief het hoofdbonken enzo!
    vreselijk.
    Troost me maar aan het feit dat het weer over gaat

6. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    wat geruststelling, want ik begon al rond te kijken of ik haar misschien kon inruilen, tegen een lievere versie:D:D

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Haha omruilen! Misch kan het op marktplaats? mijn zoon zijn sprong zit er ook weer aan te komen, er zijn weer donderwolkjes... Hij begint weer lekker dwars te doen, slecht te slapen en het eten is weer een ramp... ik zeg ook wel eens "mama zet je op marktplaats te ruil voor liever exemplaar" haha. ;)

8. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ohhh wat een drama! Hier net bijna twee weken een jongetje gehad die niet meer wilde slapen om vijf uur enzo. Nu gelukkig weer om acht uur wakker maar wel de eerste echte driftbui gehad. Ik vond het zoooo zielig omdat hij er zo verdrietig van werd maar ik heb (dankzij mijn man!) volgehouden en toen was het na tien minuten over. Ik ben bang dat hierna de peuterpuberteit achter de deur staat te wachten...

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ja idd dit is de laatste sprong volgens mij en dan komt de peuterpuberteit... schijnt nog minder te zijn. We wachten maar af of niet soms ;)

10. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    De laatste sprong is met 17 maanden ofwel 75 weken. Het is een heftige sprong, die overgaat in de peuterpubertijd. Mijn zoontje is nu 18.5 maand en doet ook alles 2 keer als je nee zegt.

Dus ik denk eerder dat je meisje aan de peuterpubertijd is begonnen. Daar heb ik maar 1 tip voor, consequent blijven, het is even volhouden, maar het komt goed:D

11. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Oh de 17 maanden sprong bestaat dus echt. Mijn zoontje zit tot nu toe met al zijn sprongen er 2 wkn eerder in ,dus dan zal hij deze vast hebben. Het is zo herkenbaar. Slapen is 1 groot drama elke ochtend stip om 6.15 wakker en 's avonds niet naar bed willen en keihard krijsen. Ook overdag slapen weigert meneer ,of hij slaapt maar een half uur. Over zijn humeur door het slaaptekort nog maar niet te spreken :$ Constant klieren ,de hele tijd alles doen wat niet mag zelfs naar 100x nee zeggen en heel driftig zijn. En de rest van de tijd het liefst bij mama op de arm.

Hopelijk zijn we er hier ook gauw uit :D

12. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    ja dat hoopte ik ook tessa81 maar lees nu ook dat de peuterpubertijd er aan komt en dat ze misschien daar ook al wel in zit!!!!:$
    ik dacht heel stiekem misschien nog 2 weekjes prut en dan pas als ze 2 is de peuterpubertijd, zodat ik wat hernieuwde energie heb kunnen opdoen.
    nou ben benieuwd!

groetjes joyce

Deel Deze Pagina