Kant en klare speurtocht?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door bunchy, 16 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    op kinderfeestje willen we speurtocht doen als onderdeel...
    Hebben jullie tips? Meisje van 6

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.419
    443
    83
    Limburg
    Ik heb voor mijn dochters een keer een foto speurtocht gemaakt. Moesten ze elke keer de volgende foto zoeken. Had de foto's met zo'n lamineer apparaat ingeseald. Was echt een topper

3. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    https://spyctive-kinderfeestje.nl/
    Ik heb op scouting dit een keer met de kinderen gedaan, was echt heel erg leuk. Ze werden steeds gebeld door een geheim agend en moesten dan onderweg opletten of ze een man met een hond zagen lopen, kwam er net een man met hond voorbij, ze doken met zijn allen meteen in de struiken!, dat was voor de kids een super middag geweest

4. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    o, dat klinkt leuk~! dochtertje wordt echter pas zes en ik zie dat het vanaf 7+ is...
    die met de foto's klinkt ook leuk! kan ik natuurlijk ook doen. foto's maken van dingen in de omgeving.... wel een werk.. hoopte op iets kant en klaars ;)

5. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    meer tips: lees ze heel graag!

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
  7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Mijn dochter heeft deze met haar feestje gedaan toen ze zes werd: www.fluksenvier.nl/Kinderfeestje-Puk-van-de-Post-5-6-jaar

Het was echt een succes, alle kinderen vonden het ontzettend leuk. Het werkboekje voor de ouders erbij met tips en een schema voor de voorbereiding vond ik ook heel fijn. Volgend jaar bestel ik hier zeker weer een pakket.

8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113

Dank je wel! Heb jij met tas versieren als extra gedaan? Waar bestond de speurtocht uit? Leuke opdrachten. Vind het vaag op de website omschreven en durf het daarom niet Zo goed aan..

9. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ja ik had de tas erbij. De speurtocht bestond uit 12 vragen en opdrachtenkaartjes, en nog wat blanco kaarten voor routeaanwijzingen. De eerste opdracht was het zoeken van zes enveloppen en uitnodigingskaarten in de tuin. Daarna begonnen we met lopen. Een aantal vragenkaarten onderweg waren raadsels over wie die de uitnodiging voor het feest van de Hertogin moesten krijgen (Elsa, Donald Duck). En enkele opdrachten om de postzegels (stickers) op de enveloppen te plakke na een toverspreuk, het stempelen van de enveloppen en de papieren brievenbus zoeken waar ze in moesten. De vragenkaartjes waren erg leuk voor de zesjarigen. Bijv als aanhef steeds 'hallo luitjes'. Dan lagen de kids al in een deuk. We schreven op de kaarten met vragen/opdrachten van tevoren steeds de namen van twee kinderen, zodat iedereen even vaak aan de beurt kwam en er geen ruzie was onderweg.

10. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Dankje wel! Klinkt leuk maar vind het nog best kostbaar!

11. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Met jonge kinderen werkt een fotospeurtocht heel goed. Hier ook gedaan.
    Foto's maken in de omgeving, die foto's in enveloppen gedaan. Steeds mocht 1 kind een envelop openmaken. Dan wisten ze waar ze naartoe moesten lopen. Dan de volgende envelop met een foto of een opdrachtje.
    Qua werk valt dat vest mee hoor. Even een keer een rondje lopen in de wijk en wat foto's maken. De rest bereid je thuis voor.

Een kant en klare speurtocht ga je denk ik niet vinden, want ieder dorp/stad/wijk is anders. Je kunt niet overal dezelfde speurtocht gebruiken.

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Ik zou niet te moeilijk denken. Ik neem even als voorbeeld een piratenfeest. Je zorgt voor een herkenbaar plaatje zoals een gouden dukaat die je uitprint en lamineert. Dat hoeft niet groot te zijn en die maak je vast op je route die je wil lopen.

Bij binnenkomst krijgen de kinderen wat lekkers (cake/muffin versieren) je zou knapzakken kunnen maken (een stuk stof te grote van een theedoek, die zouden ze kunnen versieren en vervolgens vastknopen aan een stok/tak) daar kun je wat lekkers in stoppen en een pakje drinken.

Ze zoeken de gouden dukaten en bij elke stop voeren ze een opdracht uit of ze krijgen een geheime teken. In de knapzak kun je ze ook een geheime teken geven of juist een deel van de oplossing.

Een teken staat voor een letter en als ze alles hebben weten ze waar de schat verborgen is bijvoorbeeld in het bos. (In een gat in de grond met daar een steen op met in het klein de gouden dukaat)

Betreft spelletjes kun je alles wel omzetten in een thema.

13. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113

welke opdrachtjes zijn leuk? hoeven er maar een paar te zijn hoor!
    iemand ideeen die goed in de smaak vallen?

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Afhankelijk waar je het spel speelt.

* ballonjacht, iedereen een ballon aan de enkels en je maakt die van een ander kapot, wie blijft over.

* pittenzakken gooien, grote cirkel tekenen , een kleine cirkel en daarna steeds groter. Achter de streep staan en gooien ze zo dicht mogelijk in het midden. Afhankelijk van de leeftijd geef je de cirkels cijfers. (Lage getallen bij jonge kinderen, grotere getallen bij ouderen kinderen) wie gooit na 3 keer de hoogste cijfers.

* verkleden, je legt verkleed kleding klaar en die moeten ze aantrekken wanneer ze bijvoorbeeld 6 gooien. Daarna mogen ze bijvoorbeeld met een vork chips eten tot iemand 6 gooit. Dan snel weer alles uit en trekt de ander het aan.

* wat is weg, plaatjes of materialen in thema's, iemand gaat even weg en moeten ze raden wat er weg is.

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Ik had voor zo'n toen bij knalfuif.nl een speurtocht (en bekers/bordjes etc) besteld. Hebben ook voor meisjes

Deel Deze Pagina