bewegen van de baby doet zo'n pijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mano82, 26 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik ben inmiddels 32 weken zwanger, en sinds enkele weken doet het af en toe hartstikke pijn als de baby beweegt. Bij de eerste heb ik hier nooit last van gehad. Het is een erg sterke en beweeglijke baby, zo voelt het toch, mijn buik gaat regelmatig alle kanten op, de verschuivingen onder de huid voel ik zeer intens, soms zelfs een beetje eng... Ik moet maar even met mijn vinger over mijn buik wrijven en de baby beweegt gelijk mee.
    Dit wordt vast een heel heel drukke baby eens ze geboren is :$
    Is dit herkenbaar voor iemand? Ik lees hier nl. heel weinig over...

2. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Ja heel herkenbaar! Bijna 25 weken en nu al een karate kindje. Bobbels overal en dat geschuif Ja af en toe heel raar. En hoe vaker getrap op 1 plek des te pijnlijker het word. Dan te bedenken dat ik nog niet zuivert ben als jouw ;) oja en waar ze de ruimte vacant halen hè :p

3. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Het voelt inderdaad heel raar, en eng soms :) ook af en toe menstruatiekrampen, en rekkende onderrug, gelukkig was de laatste echo vorige week top, dus zal me maar geen zorgen maken...
    Overigens wel fijn natuurlijk om de baby zo intens te voelen, maar het mag soms iets minder heftig ;)

4. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het ook! Soms krijg ik bijna het gevoel dat t kindje probeert te draaien met gestrekte armen en benen!

5. MamaNiRo

MamaNiRo Actief lid

9 aug 2013
    142
    1
    0
    Vrijwilliger in de dierentuin, werkzaam in het bed
    Ook ik herken dit! Inmiddels 36+2 weken zwanger en ons kindje ligt in stuit, maar ik heb af en toe echt het gevoel alsof de kleine zijn hoofdje zo door mijn buik heen probeert te duwen en dan die voetjes die je rechts uit mijn zij ziet steken :$ !

6. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Meestal doet het niet zeer, maar soms...

7. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Herkenbaar.. hier schraapt ze regelmatig langs mijn navel.. brrrr.. en ze is over het algemeen erg aanwezig. Heb net 70 hikjes geteld, ze mag van mij nu wel even gaan rusten ;) ach ja, hoort erbij

8. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Inderdaad je wilt niet weten hoe vaak ik bij de vk heb gezeten en gebeld. Ik dacht dat het harde buiken waren maat kon dus letterlijk mn kindje vast pakken. Nu maak ik me geen zorgen met. Als zat nog pot dicht. Maar kan me voorstellen dat je er wel is van schrikt. Hihi

9. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Heel herkenbaar. Mn eerste was vooral van het rekken en strekken ook zeer gevoelig. Maar nu heb ik pas echt een draaikont in mn buik. Ze ligt al ingedaalt maar het voelt alsof ze regelmatig koppeltje duikt. Zit soms echt met tranen in de ogen van de pijn. Maar heb het er zeker voor over, vind het vreselijk als ze een hele poos rustig is.

10. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Bedankt voor de reacties, het stelt me ietwat gerust, is zo te lezen dus normaal dat je de baby zo intens kan voelen, alsof het boos is dat er zo weinig plaats is en continu plaats wil maken.
    Blijkt ook intenser voelbaar te zijn bij een tweede of derde of vierde. Want bij een eerste zwangerschap is de huid nog niet zo soepel en zit alles wat vaster.
    Ik hoop alvast geen hyperkinetische dochter te krijgen want zo voelt het nu alvast wel hihi.

Deel Deze Pagina