Hallo ik heb bij 18 weken een echo gehad en ze konden het geslacht niet zien. Betekent het dan dat het een meisje wordt? Het was een verpleegster maar ik vond haar heel onprofessioneel. Ze zei ja het beeld laat het niet zien je zag ook helemaal niks alles was wazig. Wie heeft dit ook meegemaakt en wat is het uiteindelijk geworden?
Nee dat betekend niet dat het een meisje wordt. Jongens zijn over het algemeen wel sneller te zien dan meisjes, maar als ze het niet in beeld kregen kan het evengoed een jongetje zijn. Als ze het wel in beeld hadden gekregen en je zag dan nog bijna niks als de beeb zijn benen uit elkaar had, dan is het een meisje. Als bv de beeb zijn benen bij elkaar houdt, dan kan je nog wel eens verrast zijn wat daar tussenuit komt als ie zijn benen open doet Vertelde mijn echoscopiste me toendertijd...
want veel mensen zeggentegen ons oh dan wordt het een meisie maar wij hebben niet eens daar tussen in kunnen kijken het beeld was de hele tijd wazig er waren niet eens duidelijk de benen te zien maar ja dat wordt dan wachten op de 20 weken echo ik ben heel nieuwsgierig
zou het vaak voorkomen dat ze ze vergissen? zeggen ze ene jongen en komt er ene meissie voor de dag of andersom het zou je maar gebeuren haha
Wij zijn 3 keer voor een echo geweest.. want steeds was het niet zichtbaar.. Ons kindje is wat preuts.. hihi.. hield de beentjes strak tegenelkaar aan.. Bij ons was het zichtbaar bij 27 weken.. en zelfs toen hebben we geluk gehad.. in het begin was het even te zien.. Daarna mochten we nog een 20 min kijken, maar in die tijd had ze de beentjes weer overelkaar.. en was het niet zichtbaar meer.. Het is maar net hoe het kindje ligt.. zo voor de hand liggend is het niet om het geslacht te zien. Dit wil niet zeggen (zoals ook al eerder is gezegt) dat het een meisje wordt, rustig afwachten, jullie tijd komt nog wel, en anders geduldig wachten totdat je bevallen bent, geen voorbarige conclusies trekken! Groetjes Kalush
Mijn larfje is óf erg preuts, óf erg eigenwijs (gok op 't laatste), want er zijn sinds de 18e week alweer 4 echoos gemaakt, en de beentje zaten alle 4 de keren stijf op elkaar.... Vanmiddag weer een kans!!!
Bij de echo met 18 wkn wilde de echoscopiste bij ons eerst niet kijken omdat het vaak nog niet zo goed zichtbaar is rond die periode. Als je het niet heel erg goed ziet, kun je het maar beter niet weten denk ik, want dan is de kans groot dat het niet klopt Uiteindelijk heeft ze toch 1 keer gekeken en kon ze heel duidelijk zien dat het een meisje is. Ze zag 3 streepjes (de schaamlipjes). Als ze zeggen dat het een meisje wordt, komt het nog wel een keertje voor dat dit niet blijkt te kloppen. Een jongetje kan zijn zaakje dan tussen zijn beentjes verstopt hebben . Andersom komt minder vaak voor dat ze zich vergissen. Maar als ze echt heel goed tussen de beentjes kunnen kijken, en ze zien de schaamlipjes, kun je er wel vanuit gaan dat het klopt. Toch waren wij heel blij dat op de 20 wkn echo weer heel duidelijk te zien was wat het zou worden; nog ff bevestiging hihi. a.s. zaterdag nog een pretecho.....nu maar hopen dat het dan nog steeds een meisje is (kamertje is net af)
Haha Noralien. Dat hadden wij ook, met de 20weken echo zeiden ze een meisje. Toch was ik met de pretecho met 28weken blij dat het nog steeds een meisje was en met 38 weken had ik een groeiecho en toen vroeg ik gelijk weer of ze konden zien wat het was
bij ons was het bij de jongste niet goed vast te leggen en was afgesproken mocht het te lang duren dat we 2 wkn later gratis zouden mogen terug komen voor een echo om te kijken of ze het dan wel goed kon zien, zijzelf wilde niets zeggen voor ze het echt goed op de echo kon zien, en gelukkig nadat ze toch al een kleine 15 min bezig was liet de klein zich ineens heel goed op de foto zetten en was duidelijk dat het zonder twijfel om een meisje ging wat we op de wereld mochten zetten... dus als ik jou was en je wilt het toch graag weten zou ik kiezen (desnoods voor een heel korte) voor een pretecho meid.. heel veel succes
Ik heb inmiddels 3 echos gehad en bij de 1ste 2 x was het onduidelijk... pas bij de 3de toen was ik 30 week zwanger, was het echt goed te zien. Het is wel een meisje, en ze zeggen wel eens dat het bij een jongentje sneller en duidelijker te zien is maar dit ligt ook weer aan hoe de baby ligt met de beentjes... Ik zou als ik jou was nog even wachten en dan over een paar weekjes nog eens een echo laten doen als je graag wilt weten wat het wordt. Een pret echo vonden wij te duur, een geslachtsbepaling echo kost bij onze vk 15 euro.... Misschien kunnen jullie dat ook laten doen?
ik heb ook al vaker gehoord dat wanneer het overduidelijk een jongetje is, dat het bij geboorte een meisje bleek. het gebeurd toch wel vaker dan mensen denken dat ze het fout hebben hoor. en het kan ook zijn dat een beeb de hele zwangerschap niets laat zien, en dan is het 9 maanden afwachten. maar het belangrijkste is toch een gezond kindje. het is leuk om te weten, maar ik weet het pas zeker wanneer het geboren is.
ok ja ik heb nu een afspraak staan voor screening cho dus volgende week en dan zullen ze het wel zien denk ik ja en deze moet ik zelf betalen maar krijg ik vergoed door het ziekenfonds
Bij ons hebben ze gekeken bij de 20-weken-echo en toen konden ze het niet zien. Het beeld was ook te wazig en die echoscopist gaf het vrij snel op. We hebben toen een 3D-echo laten maken alleen om het geslacht te bepalen en het is een jongetje! Vanavond gaan we voor een uitgebreide 3Decho! Gr Otje
Wij hebben hier een envelop met 3 foto's erin, waarop duidelijk te zien is of het een jongen of meisje zal worden ... maar die envelop is nog dicht ! Hoorde we dit weekend het volgende verhaal: Een koppel had ook zo'n envelop. Het kindje was geboren, het was een meisje. Drie weken na de bevalling dachten ze weer aan de envelop en besloten hem open te maken. Bleek dat de echoscopiste dacht dat het een jongetje was, en dat stond ook op een briefje erbij ! Garantie heb je dus nooit ! Ha ha ! Dan wachten wij toch nog maar liever even af tot het moment dat de kleine er echt is ! Groetjes, Nikki F