18 weken en baby elke dag voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mixed, 4 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mixed

Mixed Niet meer actief

Word hier toch wat paniekerig... hopelijk kunnen jullie me wat geruststellen.
    Ik voel de baby sinds ong week 15/16. Gewoon gekriebel, plopjes. Vorige week merkte ik dat het al duidelijker word.
    Maar eigenlijk de afgelopen 4/5 dagen heb ik eigenlijk niets gevoelt.
    Lig nu al bijna 2 uur op de bank met mn handen er op. Ik druk overal best hard. Maar niets.
    Ik ben nog maar 18 weken, je hoeft ook nog niet zo veel te voelen toch?
    Ik heb sinds gisteren echt een rotgevoel er over. Het gevoel dat de baby niet meer leeft. 😭😖 echt stom.. wanneer moet je de baby elke dag voelen? Is dit normaal?

2. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Je hoeft je baby pas met 28 weken elke dag te voelen (althans volgens onze vk en de folder :))

Ik voelde zelf de kleine pas met 20 weken voor het eerst en pas rond de 27 weken dagelijks. Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken?

Maar als je dat wel doet zou ik gewoon je vk bellen!

3. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Vervelend dat je geen goed gevoel hebt omdat je de kleine niet voelt bewegen.

Vanaf 28 weken moet de kleine iedere dag voelen bewegen.
    Bij 18 weken heeft je kleine nog heel veel ruimte en kan het zijn dat hij richting je rug beweegt en het daardoor aan je buik niet voelt.
    En de plek waar je placenta ligt heeft er ook mee te maken, ligt bijv aan de voorkant van je buik dan kan je de kleine ook minder voelen omdat je eigenlijk een soort extra kussen hebt.

4. Mixed

Mixed Niet meer actief

Oke bedankt voor jullie snelle reacties! Dat stelt me al wel iets gerust.
    Voel me best stom eigenlijk. 🙈 tis idd een rot gevoel. Hopelijk gaat et snel weg. Dat gevoel dan. :)

5. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Anders bel je morgen even je verlk of ze het hartje kan laten horen. Verder sluit ik me aan bij de rest. Misschien ligt je uk met de rug naar je buik of in een ruimere hoek waar je minder voelt.
    Maar ik snap je hoor. Voelde zelf ook vroeg al bewegen en dan een dag niet... ja dan ga je wel twijfelen. Zelfs nu met 32 weken nog wel hihi. Maar ze ligt dan even anders.

6. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Ik voelde de baby voor het eerst rond oud en nieuw. Daarna niet echt meer, heel af en toe. En nu sinds een week/2 weken wel iedere dag. Dus maak je niet druk :) en als je je echt druk maakt: belletje naar de verloskundige! Is niet raar of stom hoor! Ik werd laatst boos omdat er geen poffertjes in huis waren, dát is pas stom haha.

7. Marshmallow

Marshmallow Actief lid

9 jan 2017
    148
    4
    18
    Ik voeld de eerste pas vanaf 23 weken.
    Deze tweede zwangerschap al vanaf 14 weken dagelijks.

Het is dus heel verschillend. Maar zoals anderen ook al schrijven:
    Gewoon de VK bellen als je je zorgen blijft maken.

8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik voel mn kindje bij deze zwangerschap al vanaf 13 weken, niet veel hoor maar ik herkende de plopjes sneller. Maar vaak wel met wat dagen ertussen. Vanaf 15 weken voelde ik elke dag wel iets maar deze week was het ook veel stiller en voelde soms een dag niets. Ik maak me dan ook meteen zorgen maar weet ook dat het kindje nu nog zoveel ruimte heeft. Toch zou ik even naar de vk bellen morgen als je je nog steeds zorgen maakt zodat je weer gerustgesteld bent.

9. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik voelde onze kleine al vanaf 10 weken. En rond de termijn van 18-19 weken vaak de hele dag door en heel duidelijk. Rond 21-22 weken opeens een weekend nauwelijks. Ben toen op maandag bij de vk langs geweest, hartje mooi duidelijk aanwezig en hoorde haar bewegen maar voelde het niet... Ze was toen gedraaid en lag schijnbaar tegen mijn rug te bewegen wat ik zelf dus niet voelde. Binnen 1-2 dagen was ze weer zo duidelijk aanwezig als daarvoor en nu probeert ze vaak uit te breken ;)

10. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik vind het al heel sterk dat zoveel dames hun baby denken te voelen bij 13/ 14 weken maar 10 weken... dan is je baby 3 centimeter en je baarmoeder zit nog tot 12 weken onder het schaambot. Dat kan ik gewoon niet geloven.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik begon onze uk net te voelen met 18 weken.. Dat ik af en toe op een dag een fladdertje voelde. En soms een dag niet.

Pas vanaf een week of 24 voelde ik hem echt elke dag minstens een keer of 2.

12. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Ik vond dit trouwens ook op baby24 volgens mij:

Als je de baby niet elke dag voelt, is dat geen probleem. Soms neemthet vruchtwatertijdelijk toe en heb jij meer moeite om de bewegingen te kunnen voelen.

13. Logan

Logan Niet meer actief

Ik voelde pas duidelijk beweging met 21 weken, daarvoor af en toe gekriebel. Met 23 weken heb ik de vk gebeld omdat ik hem ook nog niet gevoeld had en ze adviseerde me 2 uur op m'n linkerzij te gaan liggen. Als ik dan nog niks voelde moest ik terugbellen. Ze heeft toen de doppler gebruikt, om mij gerust te stellen. Ik snap je gevoel dus heel goed. Je hoeft inderdaad nog niet dagelijks beweging te voelen maar het is voor jou anders dan anders, dus even bellen.

14. Nath91

Nath91 Bekend lid

2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Ik heb het eerste plopje gevoeld op 13+6. Daarna 2 weken niks meer. Op 16+1 weer een keer en op 16+3 weer. Ik weet dat m'n placenta grotendeels aan de voorkant ligt dus dat ik hem af en toe voel is veel geluk.

15. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Hier voor het eerst met 16+3 gevoeld, en sindsdien af en toe een keertje.
    Overgewicht zal niet meehelpen in mijn geval en misschien ligt de placenta aan de voorkant..

16. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    18 weken is best vroeg hoor om het iedere dag te voelen dus zou me daar zeker geen zorgen om maken! Bij m'n dochter voelde ik het pas met 24 weken voor het eerst en met 26 weken elke dag. Nu vanaf een week of 20 en sinds 2 weken elke dag. Wel beide keren de placenta aan de voorkant.

17. Mixed

Mixed Niet meer actief

Thnx voor jullie lieve reacties! Het stelde me echt gerust. Ik was vandaag al weer een stuk relaxer.
    Ennnn mn kleine mannetje in mn buik heeft zn mama ook even gerustgesteld met een inhaalslag. Hij was gezellig aanwezig vanavond. 😄😄

Deel Deze Pagina