(geld) Stress...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlindertje86, 17 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Hey Meiden,

Ik heb een eigen winkeltje hier op de Canarische Eilanden en het afgelopen jaar was rampzaaalig. Ik verlies er elke maand geld op en loop al een paar huren acher...
    Eigenlijk heb ik dus gewoon mega financiele stress. Ik kan niet zomaar de winkel sluiten, want dan zou ik een schuld hebben van €20.000, een vooruitzicht waar je ook niet bepaald vrolijk van word.
    Het liep goed, het is echt door het hele crisis gebeuren dat er hier minder touristen komen. En die er zijn letten gewoon mega op hun geld.
    Ik probeer toch zo veel mogelijk te ontspannen waar het mogelijk is, maar gister had ik dus echt een mega jank uitbarsting waar ik de eerste paar uur niet meer mee kon stoppen.
    En nu maak ik me dus hardstikke zorgen over mijn kindje. Wat krijgt die er van mee? Ik heb nmnlk vaak gehoord dat stress echt heel erg schadelijk is tijdens de zwangerschap, ik kan er alleen niks aan doen. Soms barst de bom gewoon en voelt het gewoon even alsof mijn hele wereld ten onder gaat en zie ik het gewoon niet meer zitten.
    Heb sinds gister ook een hele hoge hartslag, waarvan ik vrij zeker ben dat dat door de stress komt.
    Ik weet niet of er dames onder jullie zijn die weten hoe het is om financieel in de problemen te zitten, maar het is zooo moeilijk om er mee om te gaan en kalm te blijven!
    Sorry, ik moest het even van me afschrijven. Als er hier meiden zijn die iets soortgelijks hebben, of hebben meegemaakt, zou ik graag horen hoe jullie er mee zijn omgegaan.
    En hoe erg is het voor mijn kindje als ik af en toe even instort?

Liefs, Vlindertje

2. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Ik heb je een PB gestuurd, omdat het best wel een prive situatie is.. :oops:

3. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Ik heb ook véél stress gehad tijdens mijn zwangerschap. (ik zou zelfs met je willen ruilen, kun je nagaan...) En mijn beebje doet het prima hoor!

20.000 euro schuld lijkt misschien onoverkomelijk, maar dat valt reuze mee hoor! Misschien kun je er iets naast gaan doen, om extra geld binnen te halen? Ik weet niet wat voor winkeltje je hebt, maar je zou kunnen denken aan workshops sieraden maken, haren vlechten, ijs verkopen, Complete dagtrips voor toeristen verkopen. (dus dat jij alles regelt: waterskien, safari's, restaurantje enz, kun je geld mee verdienen van de toeristen én van de verhuurders en restaurants enz) Het zijn maar een paar ideetjes...

4. caroline16

caroline16 Niet meer actief

heey meid,

ook wij zitten met geldproblemen hoor.. en wij proberen gewoon aan exra bijbaantjes te komen, en zo nog wat extra's te verdienen, en verder alles aan te nemen wat we kunnen krijgen.. we hebben bijna de hele baby uitzet gratis kunnen krijgen!

komt allemaal wel goed ;)

5. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Lieve Vlindertje,

Ik kan me voorstellen dat het zwaar is en ik heb helaas geen tips voor dit soort financiele problemen. Ik wil wel even zeggen dat je je echt niet te druk moet maken om het effect van stress op je kind.

Ik ken iemand die zwanger was terwijl haar moeder doodziek was en uiteindelijk overleed en zij heeft een zeer gezonde dochter. En dat was behoorlijk stressvol, kan je je wel voorstellen. Die stress over de financien heb je nu eenmaal en dat geeft niet. Maar ik zou proberen me niet ook nog eens druk te gaan maken over het feit dat die stress weer gevolgen kan hebben voor je kindje, want dat is dus extra stress en niet nodig!

Sterkte!

6. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Hoe herkenbaar. Wij zitten ook tot onze nek in de geldzorgen. Ik werk parttime en mijn man fulltime. Nu heeft de baas van mijn man geen werk meer en weigert loon door te betalen en UWV wil geen uitkering geven omdat mijn man een contract heeft, dus geen looninkomsten van mijn man.
    Ik weet hoe het is om zwanger te zijn met heel veel stress. Ik maak me ook zorgen over kindje... Heel veel sterkte met jouw situatie!

7. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hier ook hoor...eigenlijk steeds stress gehad sinds het moment dat ik zwanger ben.
    Deze laatste afgelopen weken het ergst... Beiden geen baan (nu weer wel dan).. Maar de rekeningen stromen ineens binnen van alle kanten en we hebben nog niet eens normaal geshopt voor de baby.

8. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Meiden! Ik wil jullie even een hart onder de riem steken! Ik hoop dat het voor jullie zich allemaal zal oplossen.
    Ik klop het af, heb zelf 'nog' geen problemen maar mijn vriend heeft een jaarcontract dus ik ben pas gerust als hij in juli zijn volgende jaarcontract heeft ondertekend.. maar tot nu toe lukt het ons nog om het hoofd ruim boven te houden.
    Succes meiden! En volgens mij - maar ik ben geen kenner - zou het niet heel welkom voor je zijn als je af en toe met iemand kunt praten. Dan kan je hopelijk die stress een beetj kwijtraken

9. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Hey Meiden,

Heel erg bedankt voor de reacties. Soms doet het gewoon goed te horen dat andere het ook moeilijk hebben af en toe, hoe raar dat ook mag klinken. Er zal zich uiteindelijk ook wel een oplossing aandienen, wat deze ook mag zijn... Ben gewoon goed bang af en toe wat voor een stress dat in het ergste geval wel niet met zich mee zal brengen. Ik hoop alsnog op een wonder...

En ja, de hele babyuitzet sprokkelen wij ook zo goedkoop mogelijk bij elkaar. Vrienden, familie, maar ook veel tweedehands. Zo kost het ons gelukkig zo goed als niks.

Ik wil de andere hier die het financieel ook moeilijk hebben een hart onder de riem steken en denk maar dat het ooit allemaal weer goed komt! Zeg ik ook telkens weer tegen mezelf... ;)

Liefs, Vlindertje

10. jobijntje

jobijntje Actief lid

22 nov 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook stress, ook al doe ik zo mijn best om het allemaal positief te blijven bekijken, toch maak ik me zorgen. Ik droom er veel van en werd laatst s'nachts huilend wakker. Mijn vriend zijn contract is sinds begin maart niet verlengd en nu hebben we dus al een maand geen inkomsten meer, maar wel een hypotheek en al die andere hoge lasten die we moeten betalen. Ikzelf heb een wao uitkering van 800 euro per mnd en da's minder dan mijn hypotheek. Echt rot allemaal! Mijn vriend solliciteert zich suf, maar tot op heden geen resultaat. Ik ben gewoon zo bang dat ik mijn huis uit moet. Het huis wat we vorig jr hebben gekocht en waaraan we meer dan een jr hebben gewerkt.Al onze ziel en zaligheid liggen erin en al het geld wat we hebben erin hebben gestoken....Weet t ook ff niet meer, slaap er iig niet meer van.

Deel Deze Pagina