verweekte baarmoedermond en ontsluiting met 25 weken, cerclage?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Muis87, 30 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dinsdag ben ik opgenomen in het ziekenhuis omdat ik regelmatige harde buiken had en bij controle door de vk een verweekte baarmoedermond, grotendeels verstreken portio en 1 centimeter ontsluiting. Na alle schrik en zorgen komen nu de vragen. Straks komt de arts nog weer even langs en wil ik vragen of een cerclage zin heeft. Zijn er hier dames die daar ervaring mee hebben?

Ik hoefde niet aan de weeenremmers of long rijping gelukkig, want ontsluiting vorderde niet en er was geen verdere verstrijking van de baarmoedermond.

Ik vind het vooral eng om straks naar huis te gaan. Wat als het toch door gaat zetten? Gup is natuurlijk nog veel te klein nu, die wil ik als het even kan tot januari bij me houden.

Hebben jullie nog tips voor dingen die ik kan vragen aan de arts of wat ik zelf kan doen komende tijd om gupje in mijn buik te houden?

2. mrsb

mrsb Actief lid

24 okt 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij plaatsen ze na 24 weken geen cerclage meer. Wat een spanning allemaal. Ik heb wel heeeeel veel verhalen gehoord van vrouwen met een soortgelijk verhaal die de 40 weken nog voorbij gingen.

Veel rust houden en zorgen dat je veel drinkt. Uitdroging kan ook harde buiken veroorzaken. Sterkte hopelijk blijft het de komende maanden rustig!

3. Storm1

Storm1 Actief lid

19 mei 2014
    208
    0
    0
    Heb je inmiddels antwoord op je vragen? Vanuit de artsen?
    Je zou eventueel ook een pessarium (arabin) kunnen krijgen...

Als je nog vragen hebt, mag je ze stellen aan me hoor... Ik lig namelijk vanaf 26 weken en 3 dagen al af en aan in het ziekenhuis. (Alleen wel weeënremmers, longrijpimg etc. Gehad) Verweekte, verstreken bmm, waar op het moment alleen ng maar een vliesje van over is.. Al ruim 3 cm ontsluiting, maar mijn uk zit nog!!

4. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Je krijgt op deze termijn geen cerclage en met ontsluiting kan het ook niet.

Ik heb op dezelfde termijn in het ziekenhuis gelegen. Wel weeenremmers (ook al had ik geen weeën ) en longrijpers gekregen. Uiteindelijk is hij tot 39 weken blijven zitten.

Ik heb nu een arabin pessarium. Ik vraag me af of dat kan met ontsluiting aangezien het om de baarmoederhals gaat.

5. Storm1

Storm1 Actief lid

19 mei 2014
    208
    0
    0
    @ sanna, bij mij hebben ze er een geplaatst en toen had ik 2 cm ontsluiting.. Echter reageerde ik enorm heftig op t plaatsen ervan en heeft de arabin 5 uurtjes gezeten. (was een Behoorlijk gedoe, gyn. Zei dat ze dat nog nooit eerder had meegemaakt hoe lastig het bij mij ging, achteraf was m'n baarmoeder wat gekanteld dus verklaart een hoop)...

6. sanna1986

Brrr ik vond het zetten ook heel pijnlijk en dat duurde maar een minuutje...

Was het na het plaatsen niet minder pijnlijk? Ik voel hem eigenlijk niet....

7. Storm1

Storm1 Actief lid

19 mei 2014
    208
    0
    0
    Ja het was zeker geen pretje het plaatsen... Bij mij heeft het bijna 20 minuten geduurd voordat het goed zat.....
    Na het plaatsen was t wel wat gevoelig nog daar onder, maar zou ook door het gehannes (zo noemde de gyn. Het zelf :p) van de gyn kunnen komen.. Voelde de uren erna niet zitten hoor, kreeg alleen na 5 uurtjes weer weeën..... Dus hebben ze m eruit gehaald.. Wat overigens ook geen pretje was vond ik persoonlijk....

8. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben inmiddels weer thuis. Cerclage kon inderdaad niet met deze termijn, pessarium heeft ze het niet over gehad.
    Volgende week zie ik de arts weer op de poli. Dan gaan ze de baarmoedermond weer meten en kijken of er verdere verandering is. Tot die tijd is het dus thuis rustig afwachten.

9. sanna1986

Fijn dat je thuis bent. Rustig aan en sterkte!

Deel Deze Pagina