Bijna 14 weken zwanger en niet kunnen plassen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mups, 15 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Hoi dames,
    Ik heb op dit moment een vervelend probleem en ben benieuwd of er andere zwangeren zijn die dit ook hebben of hebben gehad.
    Sinds een aantal dagen gaat het plassen bij mij steeds moeizamer.
    Soms lukt het wel maar op andere momenten lukt het gewoon echt niet. Ik voel dan wel aandrang, ga naar het toilet en er komt gewoon helemaal niets uit. Ook niet een paar druppeltjes ofzo maar gewoon echt helemaal niets. Alsof er een blokkade zit. :(

Meestal hielp het wel om dan wat te drinken en het na een uurtje nog een keer te proberen. Maar zelf dat lukte vandaag niet meer.

Om half acht heb ik met moeite een klein beetje geplast. Daarna naar mijn werk en daar normaal gedronken. Dus rond tien uur naar het toilet en helemaal niets. Ik moest echt wel nodig plassen dus nog een paar keer geprobeerd maar het lukte echt niet. Echt helemaal niets.
    Heb uiteindelijk maar de huisarts gebeld want ik had echt last van die volle blaas. Mijn eigen huisarts bleek op vakantie en bij de vervanger kon ik pas laat terecht. Heb me afgemeld op mijn werk en ben maar direct naar huis gereden en in de auto mijn verloskundige gebeld. Die kon gelukkig wel direct komen toen ik thuis was. Uiteindelijk via catheter kwam er dus 1,5 liter uit :$. Het was dus wel echt nodig.
    Ik moet voor vanavond zelfstandig kunnen plassen en anders komt mijn verloskundige weer langs. Dan gaan we ook verder kijken en moet ik misschien voor controle naar de gyneacoloog of uroloog.
    Ze denken nu dat mijn baarmoeder zo gekanteld is dat de urineweg wordt geblokkeerd.
    Andere optie is blaasontsteking maar dat heb ik nog nooit gehad en ik heb verder ook geen pijn bij het plassen ofzo. En dan kun je vaak wel kleine beetjes plassen en bij mij komt er gewoon helemaal niets uit.

Nou ja lang verhaal geworden, ben benieuwd of er dames zijn die hier ervaring mee hebben.

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

He meid wat rot zeg. Ik herken het gedeeltelijk soms gaat het hier ook nauwelijks ook al een maand of 2. Is echt druk van de bm of beeb die net wat afklemt waardoor ik moet persen.
    En dan een paar uur later is het weer normaal.
    Zo extreem als.jij heb ik niet gehad hopelijk is er iets aan de doen meid.

3. Bloezem

Bloezem Actief lid

22 jul 2012
    444
    37
    28
    Vrouw
    Utrecht
    Heb je geen blaasontsteking?
    Ik ben nu 14 weken zwanger en zit al op de 2de blaasontsteking..
    Ik loop er nu alweer veel te lang mee rond blijkbaar, de symptomen zijn anders al je zwanger bent namelijk, het is veel lastiger in te schatten

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik ken het niet, maar vind het bizar dat je bij de (vervangende) ha pas laat op de dag terecht kunt! :$ Niet kunnen plassen kan echt heel gevaarlijk zijn! Gelukkig is je vk een stuk doortastender!

5. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    En kan je inmiddels weer zelfstandig plassen?

6. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Toch bizar hoe vaak je leest dat degene die een diagnose kunnen stellen er zo vaak naast zitten, of 'm helemaal niet stellen of de verkeerde stellen.. Raar dat je vervangend HA de symptomen niet als dusdanig erg herkende..
    Gaat t nu weer?

7. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Dit inderdaad

8. Bloezem

Bloezem Actief lid

22 jul 2012
    444
    37
    28
    Vrouw
    Utrecht
    Naar voor je!
    Ik hoop dat de kuur snel en goed aanslaat

9. Janna

Janna Fanatiek lid

@ts: hoe gaat het nu?

10. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Bedankt voor de reacties.
    Gelukkig gaat het tot nu toe weer goed en kan ik weer zelfstandig plassen.
    Heb vanmorgen nog wel een potje urine ingeleverd bij de huisarts voor controle op blaasontsteking maar heb niets gehoord. Ga er dus maar even vanuit dat het geen blaasontsteking is. Ik zal morgen voor de zekerheid nog even bellen.

Wat dus precies de oorzaak is geweest dat weet ik niet zeker. Hoop vooral dat het niet meer terug komt!

11. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Toen ik belde vroeg de assistente of ik direct langs kon komen. Dat ging dus niet omdat ik op mijn werk was. En omdat de huisarts ook nog visites moest lopen kon ik daarna pas terecht. De assistente zei nog wel dat als ik eerder veel last zou krijgen dat ik weer moest bellen en dan zouden ze kijken wat ze nog konden doen.
    Ik baalde daar ook wel een beetje van en daarom heb ik in de auto naar huis mijn VK gebeld. Ik was zo blij dat die direct kon komen!

Deel Deze Pagina