Hoi, Bij mijn vorige zwangerschap alleen in het begin een beetje misselijk geweest. Deze zwangerschap is compleet anders. In het begin extreem misselijk geweest en ontzettend veel gespuugd. En nu ben ik nog steeds misselijk en spuug ik bijna dagelijks nog wel één keer ondanks dat ik er medicijnen voor heb. Hoor hier bijna niemand over, want normaal gaat de misselijkheid toch over als je uit het eerste trimester bent? Iemand tips of ervaringen? Ben er wel klaar mee eigenlijk
Helaas hebben sommige vrouwen dat. Hou je gewicht in de gaten en kijk wat je binnenkrijgt en houdt. Is dit onvoldoende, moet je misschien contact opnemen met vk voor bijvoeding.
Herkenbaar, helaas!! Hou je genoeg binnen, probeer je verschillende dingen uit qua eten/drinken? Pak je voldoende rust momenten? Kom je aan in gewicht? Hier met hg zeer regelmatig in zh gelegen en ondanks dat t echt veel beter gaat kom ik nauwelijks aan, ben ik nog continue misselijk en spuug nog regelmatig ondanks zofran. Gyn gaat er vanuit dat t pas echt over is als de beeb geboren is! Kijk ook is bij hyperemesis gravidarum hier in het topic.
Bij de eerste ook gehad maar stopte bij 24 weken.. Dus hoop voor je dat het snel stopt! Sterkte want het is wel heel vervelend!
Is niet heel ongewoon hoor. Helaas is het bij extreme misselijkheid zo dat het vaak wat langer duurt. Bij de helft van de vrouwen met extreme misselijkheid is het wel rond de 20e week minder, maar bij de rest kan het langer duren. Hier: Steunpunt hyperemesis gravidarum | kun je er ook meer info over vinden.
Lasas. Ik probeer wel op vaste momenten wat te eten. Maar ik heb in weinig dingen trek en eet vaak dezelfde dingen nu. Ik ben in totaal 6 kilo afgevallen (klinkt weinig, maar ik ben niet zo groot ) en in totaal nu 0,5 weer aangekomen. Rust nemen is moeilijk, aangezien ik nog een meisje heb van 5 maanden die veel aandacht wilt. Maar probeer tussendoor wel lekker op de bank te gaan liggen. Had trouwens nog nooit van hyperemesis gravidarum gehoord, zal eens in het topic kijken. Dankjulliewel!
Helaas erg herkenbaar, ik behoor tot een van de weinige dames die met de zwangerschap misselijk zijn en hebben moeten overgeven tot en met de bevalling. De dag na de bevalling hoefde ik voor het eerst niet te spugen. Bij de eerste keek ik ook erg uit naar de 12 weken, omdat iedereen zei dat de misselijkheid en het overgeven dan afgelopen zouden zijn. Bij mij was dat helaas niet het geval, dus ik heb me na 5 maanden er maar bij neergelegd dat ik een van de weinige vrouwen ben, waarbij dit kwaaltje de hele zwangerschap aanhoudt... Ben op dit moment precies 18 weken zwanger van de tweede en moet nog steeds overgeven 's morgens. Misselijkheid houdt bij mij ook gewoon aan, gelukkig niet meer zo erg als de eerste weken. Ik ga maar uit van mijn vorige zwangerschap, zal bij mij deze keer dus ook wel aanhouden tot en met de dag van de bevalling. Heb op dit moment ook bekkeninstabiliteit en eerlijk gezegd heb ik daar veel meer moeite mee. Het overgeven en de misselijkheid ben ik inmiddels gewend, de pijn in bekken, schaambeen en stuitje went helaas nooit Heel veel sterkte, ik hoop dat het bij jou wel nog over gaat!
Ik had dat ook! Was echt vreselijk, ik kon niks eten (behalve waterijs haha) Ik hoop dat het gauw over zal zijn