Zweten, vooral mijn voeten

Discussion in 'Gezondheid' started by Maagd, May 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hoi,

Ik merk dat ik sinds mijn zwangerschap veel minder onder mijn oksels zweet. Maar nu met deze warme dagen zweet ik juist heel erg uit mn voeten.
    Ik had vandaag instappers aan en na buiten een stukje gelopen te hebben waren mn voeten kletsnat. Als ik ze dan even uitdoe ruik je een zweetgeur.

Herkent iemand dit en heeft iemand een tip om van die geur/natte voeten af te komen??
    Schoenen in de vriezer is geen optie omdat we even geen vriezer hebben. En voetenbad met zwarte thee heb ik al eens geprobeerd, geen succes.

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Niemand?

3. rose83

rose83 Bekend lid

Nov 26, 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry maar hier niet herkenbaar. Zweet wel meer maar niet zozeer bij mijn voeten. Het lijkt me trouwens wel heel vervelend voor je. Als tip misschien leren schoenen, slippers dragen? Van kunstleer er andere materialen kun je extra van zweten.

4. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    Ik heb ook enorme zweetvoeten vreselijk! Ik had gehoopt dat t me deze zwangerschap bespaart zou blijven maar helaas!
    Maakt niet uit welke schoenen ik draag, ik zet mn schoenen buiten savonds anders is t niet te doen.

Na beide zwangerschappen was ik er ook zo weer vanaf, dus ik hoop nu ook weer. Helaas komt de zomer eraan en dus nog warmere voeten. Maar goed dan maar veel in water hangen.

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hoe doe je dat dan overdag met werk bijvoorbeeld? Ik vind het gênant dat mn voeten in de loop van de dag ook gaan ruiken. Ik kan niet op slippers naar mijn werk. Alleen instappers is mogelijkheid qua open schoenen maar ja die zweten. Vind het best lastig.

6. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    Ik heb nu nog mn laarzen aan Dus die geur blijft lekker binnen. Zodra ik thuis ben gooi ik ze uit en loop op blote voeten, slippers, crocs oid

Ik zit veel in de auto (thuiszorg) dus als t warm is en ik heb open schoenen aan gaat de waaier in de auto aan op standje voeten hahaha.
    Maar ik heb wel eens gehad dat ik me bukte en mn voeten rook, schaamde me dood. Heb meteen in de auto schoenen uitgedaan en volgespoten met Deo. Niet de manier, maar op dat moment noodzakelijk.

7. Daniielle

Daniielle Bekend lid

Jun 27, 2013
    610
    5
    18
    Ik heb het ook, maar houdt ook veel vocht vast. Geen idee of het deels daarmee te maken heeft. Ik draag wel slippers, heb een kantoorbaan maar kan gewoon geen schoenen meer aan ivm vocht.
    Hier stinken ze zelfs in de slippers, heel genant. Ik heb speciaal voetenspray/voetendeo gekocht om de geur wat minder te maken.

Maar bij bekende zeg ik vaak maar gelijk waar het op staat; sorry zweetvoeten door zwangerschap! Dan krijg.ik tenminste ook geen.opmerkingen meer :)

8. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

Dec 17, 2013
    1,326
    0
    0
    Savonds voetjes wassen en daar na inspuiten met odorex en dat de in de ochtend herhalen (wel goed laten drogen ;)

9. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik had het vroeger, je kan bij de schoenmaker of een goeie schoenenwinkel een potje halen. Het is een klein potje net witte dop waar een voetje op staat. Het spul zelf is ern beetje dik en dat smeer je savonds op je voeten, sokken erover en na 3 dagen geen zweetvoeten of vieze luchtjes meer!

10. milly88

milly88 Lid

Apr 12, 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Talkpoeder kan helpen.

Share This Page