Hallo allemaal even een vraag ik ben 22 week zwanger. En heb vocht in de voeten. Heb mijn sandalen uitgedaan.. het motief is goed te zien. Ik heb pre eclampsie gehad in de vorige zwangerschap. Kan dit vocht er nu alweer mee te maken hebben? Of is dit gewoon van de warmte? Wie heeft dit ook in dit termijn?
Kan van alles zijn, vocht vasthouden in de zwangerschap is niet ongewoon vooral als het warm is. Maar met jouw voorgeschiedenis zou ik toch even de vk of ha bellen om je bloeddruk te laten controleren.
Ja daarom wil ook niet meteen gaan miepen ofzo.. maar schrik van het vocht nu al.. zag net onder mij ook een topic over dikke voeten. Mischien deze dan maar sluiten.
Heb de vorige zwangerschap ook pre eclampsie gehad en met zulke voeten zou ik zeker aan de bel trekken!
Dankjullie meiden. Heb bloeddruk meter gekocht en die was super. 125/69 maar toch zegt dat ook niet alles he.
Zeker niet nee. Bij mij was vocht de voorbode van een hele hoop ellende. Ik hoop dat jou dat bespaard blijft en dit echt alleen te maken heeft met het feit dat je zwanger bent icm het warme weer.
Ja daarom. Dacht even hier delen. Wil ook niet miepen of ietd. Maar lichtelijk maak je je toch zorgen he. Mijn handen beginnen nu ook. Laat het please kouder worden 😝👍
Heb hier een foto van zojuist. Wil graag jullie meningen.. bellen? Of nog wachten tot het wat koeler wordt?
Laat het echt met regelmaat controleren, liefst bloeddruk én urine. Het kan gewoon door de termijn en het weer komen, maar ik zou persoonlijk geen enkel risico willen nemen. Enne.. voetjes omhoog!
Dankjewel voor je reactie martiene1993 Voetjes nog even uurtje omhoog daarna moeten we naar een feest
Beter laat je een keer 'voor niks' controleren, dan dat je er te laat mee aan de bel trekt. Ik zou zeker even bellen, gezien je geschiedenis horen ze je serieus te nemen.
Goh, ik heb precies hetzelfde. Sinds gister ook veel last van vocht vasthouden. Vandaag nog steeds, terwijl het toch alweer wat koeler is. Verschil is wel dat ik al medicijnen heb ivm hoge bloeddruk sinds week 18 van de zwangerschap. Zelf denk ik dat het echt van de warmte komt. Morgen moet ik bij de huisarts zijn, dus laat meteen naar mijn bloeddruk kijken. Vertrouw ik het vandaag toch niet, dan ga ik het ziekenhuis maar bellen. Vind het vervelend dat ik niet weet wat het is, maar met dit weer vind ik het wel weer normaal.
Waarschijnlijk is het ook wel normaal. Het is ook erg warm natuurlijk.. Ik reageer misschien wat fel omdat ik dit zelf wekenlang gedacht heb en toen bleek het al flink mis te zijn in mijn lichaam. Dus persoonlijk voor mijn eigen gemoedsrust zou ik bij zoveel vocht vasthouden graag een controle willen hebben.
Nee daarom hier ook helaas bekend met pre eclampsie en toen ineens enorme vocht. Maar weet je wat het is je voeld je zo rot als je voor "niets" in het ziekenhuis komt. Nouja voor niets nooit maar je hebt zo het idee dat de gyn mischien een echt ziek iemand had kunnen helpen.
Dat denk ik ook. Je weet wat het met je lijf doet en dat wil je niet graag nog eens meemaken toch? Ik begrijp je gedachte, maar wat een gyn eventueel zou kunnen denken lijkt me ondergeschikt aan jouw veiligheid. Plus jij bent daar gewoon patiënt dus je hebt net zoveel recht als ieder ander om gebruik te maken van hun zorg.