zeepvrije wasemulsie & borstomvang en gewicht

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Sanne2011, Jun 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

Feb 23, 2011
    4,151
    0
    0
    Hallo,

Aangezien ik erg last heb van afscheiding en dit erg ruikt (vaak door de kleding heen) wil ik graag zeepvrije wasemulsie van Kruidvat eigen merk proberen, mag dit?

Verder ben ik nu 11 kg aangekomen met 11 weken en ik eet echt niet enkel ongezond. Wel zijn mijn borsten flink in omvang toegenomen, van een D/E cup naar een G cup! Kan dit ook een deel van het aangekomen gewicht verklaren? Ook hou ik vocht vast in handen, benen, enkels en gezicht.

Alvast bedankt weer!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je afscheiding erg ruikt kun je beter even naar de huisarts gaan, je hebt kans dat het een infectie is. Wassen met die emulsie is geen goed idee, vaak vererger je het dan. Vaak schoonondergoed, en dat ook op 60 graden wassen. Als je inlegkruisjes gebruikt, dan die zo vaak mogelijk vervangen.

De een komt meer aan dan de ander, 11 kilo is wel vrij veel ja. Je kunt er niets aan doen waar je aankomt, bij de een zijn dat heupen/billen , bij de ander borsten. Je kunt wel naar een dietiste gaan om het verder een beetje te beperken.

Mirjam

3. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

Feb 23, 2011
    4,151
    0
    0
    Hallo Mirjam, bedankt voor je snelle antwoord.

Ik ben onlangs bij mijn huisarts geweest en ik heb capsules meegekregen die ik in moest brengen. Deze hebben helaas niets geholpen, dus ik ga er vanuit dat het geen infectie is.

Bij de VK heb ik het ook nagevraagd en zij gaf aan dat het kwam door de zuurgraad die veranderd tijdens de zwangerschap. Helaas vind ik het zelf erg hinderlijk, omdat ik het zelf ook regelmatig ruik, ook al bevind ik mij niet op het toilet.

Mijn vraag is dus meer: is de zeeprvije wasemulsie schadelijk voor het kindje? Ik gebruik het als een zeepvervanger en enkel uitwendig.

Mijn vriendin die net is bevallen had hetzelfde en had er wel baat bij, vandaar dat ik het wil gaan proberen.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het is niet schadelijk voor het kindje, maar de ph van je vagina verandert erdoor en dat geeft soms meer klachten. Als je het alleen uitwendig gebruikt kun je het wel proberen, wie weet heb je er een beetje baat bij.

Mirjam

Share This Page