Hallo! Ik ben nu ruim 18 weken zwanger. Sinds deze week heb ik ineens last van mijn buik, Alsof hij zwaarder wordt, aan de onderkant.. en pijnlijk ook. Bij het lopen, zitten etc. De buik voelt redelijk hard aan. Nu vermoed ik dat het ook de banden zijn. Prima dus als dit een kwaal is die er bij hoort. Enerzijds ook wel fijn als ik merk dat het goed groeit. Maar... wie kan mij tips geven over hoe ik hier zo min mogelijk last van heb, zodat ik niet de hele tijd wil zitten met mijn benen over elkaar, of wil liggen met mijn mijn benen opgetrokken! Zijn er oefeningen? Is een buikband raadzaam? Sinds deze week kan ik mijn gewone broeken ook niet meer aan.. buikje begint dus echt te komen. Volgende week ga ik voor zwangerschapsleding shoppen Oh ja, als jullie het als iets anders dan bandenpijn vinden klinken dan hoor ik het natuurlijk ook graag! Groetjes
je verhaal komt me heel bekent voor,en klinkt als bandenpijn. Bij mj begon het rond de 16 weken en ik heb toen een buikband aangeschaft,eentje die je de hele dag mag dragen. Is als het ware gewoon een stuk elastiek wat strak om je buik zit. Dit helpt mij echt heel goed,wat een verademing. Ik doe hem trouwens alleen om als ik huishoudelijk werk of boodschappen ed ga doen. Anders worden mijn buikspieren zo slap en dat is ook niet de bedoeling.
ik heb het ook en ben net zo ver als jij, op 1 dag na dan... maar ik merk dat mijn darmen ook van invloed zijn, mijn stoelgang is niet super momenteel dus als mijn darmen wat voller zijn heb ik er meer last van, dan neem ik een yakultje en probleem is binnen 24 uur opgelost (lactose intolerant maar niet ernstig) hihihi je moet toch wat he?
Inderda heb ik het idee dat "het stoelgang probleem" bij mij nu ook aan het beginnen is. Ik ga maadag maar ff rose vise halen, die schijnen its met pruimen te hebben. Was een vriendin erg me geholpen. Nou bandenpijn dus.. olé olé!
Hier heb ik ook last van, vooral als ik ga zitten op een stoel en al helemaal op de fiets Vooral vaak een harde buik... Zometeen mag ik weer naar de VK, zal eens vragen wat er tegen te doen is!
Hmm, de VK vertrouwde het niet helemaal, al die harde buiken, dus even urine weggebracht naar de HA om blaasontsteking uit te sluiten... Ze vertelde ook dat de buik gevoelig is omdat de darmen en alles in je buik ruimte moet maken én de banden rekken natuurlijk uit!
Heel herkenbaar! Ik kreeg ook last van bandenpijn met 18 weken. Met 20 weken ging het weer weg en nu heb ik er weer heel erge last van. De baby zit bij mij erg onderin en ik heb een flinke buik; niet zo gek dus dat de banden het zwaar hebben! Je hoeft niet aan een bekkenband, maar Anita heeft een fijne ondersteunende band voor om je buik, zowel zonder kruis of in de vorm van een oma-onderbroek. Niet charmant, maar houdt de boel lekker bij elkaar wat de pijn verlicht!
Je kan hiervoor een buikband gaan halen. Deze draagt het gewicht van je buik waardoor de banden minder te verduren krijgen. Ook kan je een lekkere warme kruik op je buik leggen waardoor de spieren zich beter kunnen ontspannen. Groetjes
Is het niet zo dat als ik nu al een buikband ga gebruiken mijn buikspieren sneller slap worden? Ik bijt gewoon even door. Het is trouwens nu weer wat minder. Mijn buik is in de afgelopen dagen een stuk gegroeid, denk dat het daarom extra pijn deed.
Nee hoor, kan helemaal geen kwaad. En pijn lijden is nooit fijn. Mijn schoonzus heeft deze ook heel haar zwangerschap gedragen en ken niemand met een platter buikje Ben ik wel jaloers op....