Bij mn vorige dochter ben ik na 1 dag van borstvoeding over gegaan op flesvoeding. Ik vond het geven van borstvoeding maar niks...dat wist ik van te voren al...maar wilde het toch een dagje proberen om te kijken of ik misschien HET gevoel zou krijgen. Nu denk ik er nog wel eens aan terug. Ik vraag me af of ik de borstvoeding ook met flesvoeding had kunnen combineren.... En zo ja, hoe gaat dat dan in zn werk? Iemand hier ervaring mee?
Je kunt borst en flesvoeding wel combineren, maar het is dan wel belangrijk dat je melkproductie goed op gang is en een beetje stabiel. Het is dus aan te raden om eerst volledig borstvoeding te geven. Ik ben na drie maanden borstvoeding overgestapt op gedeeltelijk flesvoeding. Toen gaf ik 2 x borst en 3 x fles. Maar dit was wel funest voor mijn melkproductie.
Grote kans dat ze de fles wil...daar hoeft ze niet hard aan te zuigen om melk uit te krijgen en dus zal ze de borst waarschijnlijk gaan weigeren. Het gevoel komt ook vaak pas na 6 weken....
Ik denk niet dat het echt werkt om vanaf het begin borst en fles te combineren. Zo komt je melkproductie niet goed op gang en inderdaad, de fles is voor je baby veel makkelijker en dat hebben ze onmiddellijk door, met als gevolg dat ze dus inderdaad liever de fles hebben en de borst gaan weigeren. Ik heb 9 maanden fulltime bv gegeven, daarna pas gaan combineren met de fles en zelfs toen merkte ik al snel dat mijn productie enorm terugliep. Als je er achteraf een beetje spijt van hebt, kun je natuurlijk altijd proberen om volgende keer wat langer vol te houden. In het begin is het gewoon niet zo leuk, het doet pijn, je moet enorm wennen, krijgt stuwing, wordt doodmoe omdat elke voeding op jou neerkomt en ga zo maar door. Pas als je een beetje routine krijgt wordt het leuker en steeds gezelliger. Maar daar kan inderdaad best een aantal dagen tot weken overheen gaan.
Ik snap je helemaal smile. Ook ik twijfel weer. Ik sta er ook niet helemaal achter, waarom weet ik niet. Bij mijn tweede dochter heb ik het 4 weken volgehouden en was blij dat ik borstontsteking kreeg en besloot toen gelijk om af te bouwen. Nu twijfel ik weer, zal ik het wel of niet doen. Ik heb van nature grote borsten en zie er tegen op om stuwing te krijgen. Het is zo´n gehannes met grote borsten, niet leuk vond ik. Maar ik was wel trots op mezelf dat ik het zolang had volgehouden. De voeding is goed voor het kindje, ik weet het....
Ik ben ook van plan om beide te combineren. Ik wil dan dus afgekolfde melk geven icm borstvoeden. Ik vind het nl heel erg belangrijk dat mijn vriend ons kleintje ook kan voeden. Ik heb speciale flesjes gekocht. Je hebt er verschillende soorten in. Ik heb zelf gekozen voor Tommie Tippee, maar er bestaat bijv. ook Nuby. Dit zou dan beter te combineren zijn met borstvoeding dan een "gewoon" flesje. Ik heb het uiteraard nog niet uit geprobeerd haha, dit wordt mijn eerste kindje. Maar ik hoop dat het zal gaan werken...
Hoi, Ik moest combineren en dat ging prima maar ... het ging om één voeding en die kolfde ik helemaal af. Mijn productie heeft er 8 weken niet onder geleden maar opeens was het op... (mannetje wilde EN doorslapen, EN meer eten EN een voeding minder). Of het gelegen heeft aan die ene KV.. ik denk het niet... maar wie kan het zeggen. Oja, we hebben gewoon Avent gebruikt en dat ging eigenlijk wel goed. Wel heeft het mannetje even op bijles gemoeten om weer goed aan te happen maar dat had hij na 1,5 weer helemaal door. Bij een volgende zou ik een week of 3 wachten tot ik met een flesje in de weer zou gaan maar dat kon dit keer niet.
Als je afgekolfde melk gaat geven hoef je niet met bijzondere flessen bezig te zijn....Je kleine drinkt alleen uit de fles dan en zal geen tepel verwarring krijgen. Me man geeft voedingen uit een fles (bv) als ik op me werk ben en hij z'n papa dag heeft. Hij geeft nu ook vaak de groente en fruithap en ik de bv ..enne voor de lol gaan ze ook samen zwemmen...dus bingding hebben ze wel samen 8)