Daar worstel ik erg mee op het moment en ik merk dat de verwarring voor ons meisje van 20 maanden toe begint te nemen. Ik moet nu echt blijven liggen en dat gaat boven beter dan op de bank. Mijn moeder is van dinsdag tot vandaag hier en gaat zo naar huis. Mijn schoonmoeder woont dichtbij dus die gaat vanavond naar huis als mijn vriend thuis komt. Mijn dochter klampte zich meteen aan mijn moeder vast. Ook doen beide moeders toch steeds meer hun eigen ding met haar terwijl ik zo graag wil dat het ritme van haar hetzelfde blijft. Ook met eten: dat doet ze slecht op het moment. Veel ziek geweest en nu de waterpokken. Wij pushen dan niet maar ik hoor het mijn moeder wel doen ondanks dat ik dit toch gezegd heb. Mijn schoonmoeder geeft veel te veel lekkers niet 1 plakje worst maar 5. Ze vond het zo lekker. ...!!! Kans is groot dat ik dinsdag opgenomen wordt en dan komt mijn moeder hier in huis. Dan moet ik het helemaal loslaten en zie ik mijn dochter ws alleen in het weekend. Want het is een uur heen en een uur terug en ze slaapt nog meestal 2 uur in de middag. Haar ritme zo veel mogelijk aanhouden is toch het beste denk ik. Hoe doen/deden jullie dat......
Ik denk dat je daar niet druk om moet maken! Het is natuurlijk al super dat je twee moeders hebt die mee zorgen! Haar ritme komt wel weer als haar zusje gezond en wel op de wereld is! Succes!
Geen ervaring mee, maar ik denk dat je het inderdaad toch moet proberen te laten varen. Zoals je zelf al schrijft is het allemaal al gek genoeg voor je dochter en of oma nu wel of niet jullie ritme aanhoud.. gek is het toch wel Wat ik bijvoorbeeld merk dat als mijn ouders bij ons zijn mijn dochter totaal geen waarde meer hecht aan ons ritme en dit een mengelmoes van ons ritme en opa en oma's ritme wordt. Daarnaast denk ik dat je echt van geluk mag spreken dat je nog 2 moeders hebt die dit goed kunnen opvangen samen. Zelf heb ik dat geluk niet (schoonmoeder overleden en eigen moeder chronisch ziek) Dus ik zou totaal niet weten hoe ik het had/zou moeten oplossen. Waarschijnlijk zou mijn vriend dan langdurig zorgverlof moeten opnemen oid?! En dan nog even offtopic.. Wat grappig! we zijn bijna even ver, en ook mijn dochter wordt rondom haar verjaardag grote zus van een zusje!!
Moeilijk he...... ik denk idd ook loslaten hoe moeilijk dat ook is! Ik zou er mij ook in ergeren. ..... hoe gaat het nu met jou? Xxx
Het is moeilijk! Ik heb ook lange tijd in het zh gelegen tijdens mijn tweede zwangerschap. Moest de zorg voor de oudste volledig uit handen geven, maar ben blij dat ze goed opgevangen is. Vond het vreselijk, dingen gingen zoals ik het doe, kleding was anders.. Ze kreeg vaker snoep, mocht van sm in bad koekjes eten.. allemaal dat soort dingen, heel irritant, maar geef je over! Ook voor je dochter is het moeilijk, maar jullie halen het weer in, net als het ritme enzo! Zorg goed voor jezelf en het kindje in je buik!
Ik zou het los laten. en die 5 plakjes worst. ach als je kind het kan hebben lekker laten gaan (zeker als ze al slecht eet!) je kind mist jou al. laat haar dan door de verwennerij van oma's het gewoon lekker hebben. het komt wel weer. en verder gewoon in de gaten houden dat het de spuigaten niet uit loopt! sterkte verder
Sinds gisteren (door dat ik naar het zh ben geweest? ) ineens weer bruinig/rood verlies en best wat. Toch vruchtwater vrees ik. Dus nu blijf ik liggen tot dinsdag en hopen dat het weer stopt.
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om je dochter zo uit handen te moeten geven. Kan je het niet bespreken met je moeder? En je man vragen het met je schoonmoeder te bespreken? Dat ze zich iets meer aan jouw ritme/richtlijnen houden? Een beetje meer verwennerij kan geen kwaad als je dochter haar mama al moet missen, maar ik kan me wel voorstellen dat je sommige dingen echt niet wil. Wat betreft het vocht verliezen, misschien toch maar even voor de zekerheid met het ziekenhuis bellen? Dat zou ik doen!
Ik moet wachten tot de 24 weken als het heel erg wordt bel ik eerder maar net gelukkig niks meer na de toiletgang. Zolang ik geen buikpijn/wweeën krijg kunnen ze niets doen. Weeën remmers bijvoorbeeld zijn nog niet nodig nu. Ik denk dat ik toch teveel heb gedaan. Ik zet wel eea op papier voor hun. Ze heeft ook nog een antibiotica kuur tot volgende week dus dat moet als geheugensteuntje toch even op papier.
Ik ken dat vruchtwaterverlies maar al te goed....... goed rusten meid. Elke dag is er 1 gewonnen! Xxx