18 weken zwanger en harde buiken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Daantje26, 17 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje26

Daantje26 Actief lid

7 apr 2014
    191
    0
    16
    Hoi meiden!!

Heb sinds het weekend elke ochtend extreem last van harde buiken!
    Buik voelt dan ook behoorlijk hard aan, en krampjes zoals menstruatie pijn. Nu weet ik wel dat het werk best stressvol is!
    Een baas die schreeuwt als de zaken niet lekker gaan ( crisistijd )

Denken jullie dat het raadzaam is om de verloskundige te bellen?
    Of is dit vrij normaal?

2. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Nee het is zeker niet normaal om nu al regelmatig last van harde buiken te hebben. Dus sowieso even langs de verloskundige om alles na te laten kijken.

3. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    ik zou ook ff contact opnemen met je vk

4. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik had het vorige zwangerschap ook al flink vanaf 17 weken. ik deed toen lichamelijk te veel. Veel lopen, éven daarheen, toch éven dat tillen. Toen ik daar op letten ging, ging het stukken beter. Mijn vk zei dat het zonder pijnlijke kramp of bloedverlies geen kwaad kon, maar wel een teken van je lichaam is...

5. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Hoeft niets ernstigs te zijn. Maar als je het zelf niet vertrouwd gewoon even bellen met je vk.
    Zelf bij alle zwangerschappen al vanaf vroeg veel last van gehad ook voorweeen al heel vroeg. Maar waarsch gewoon gevoelige baarmoeder...

6. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Je kan bellen met je vk voor de zekerheid
    ik heb sinds 17 weken ook veel harde buiken vooral savonds in bed, dan komen ze achter elkaar.

Voelt echt alsof er een bal in mijn buik zit of een harde plank.

de vk zei altijd bij mijn dochtertje max 8 per uur, en ze mogen niet pijnlijk zijn, wel vervelend maar niet dat je echt moet weg zuchten zeg maar.

Ze zeggen dat je dan rustig aan moet doen, maar ik werk bijvoorbeeld maar 2 dagen, en verder doe ik vrij weinig en evengoed veel harde buiken.

7. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    8 per uur is wel veel! Ik had bij mijn laatste zwangerschap dan vanaf 28 weken veel harde buiken, maar ook met regelmaat. Uiteindelijk rond 31 weken kwam ik in het ziekenhuis terecht omdat ik nog niet eerder aan de bel had getrokken en de harde buiken toen wel pijn begonnen te doen. Bleek dat ik weeënactiviteit had en vanaf dat moment moest ik stoppen met werken.

Dus, ben niet eigenwijs, en bespreek het met je vk en misschien kan zij je tips geven hoe je het werken en rusten en de andere dingen die je in het dagelijks leven doet kunt combineren.

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bellen met vk. Zo vroeg is het niet goed. Teken dat je het rustiger aan moet doen.

9. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Ik had het twee-drie weken terug ook. Bruiloftstress;) en veel reizen.
    Heb nu zakjes met magnesium die helpen goed en meer rust nemen idd:)

Deel Deze Pagina