Bekkenpijn, in bed - iemand tips?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Audrey2014, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    Gister ging ik naar bed, en ineens begon de pijn in me heupen.
    Voor,achter zijkant overal heb ik enorme pijn alsof ik verbrijzeld word
    en nou lopen gaat dan ook niet meer zo makkelijk als ik overeind probeer te komen.

Nu lig ik automatisch veel op me zij, en normaal was de pijn pas na het slapen - maar nu dus er ook voor het slapen gaan.

Enig idee hoe ik van die pijn af kan komen of in iederegeval
    kan minderen? Kan op t moment niet aan Fysio doen
    dus dat houd al op voor mij :(

Straalt ook nog is door tot me enkels

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Bekkenfysio! Bellen en zeggen dat je met spoed een afspraak wilt! Osteopaat helpt ook mocht je dat fijner vinden.
    Verder kan ik je wel tips gaan geven maar denk dat de enige optie de bekkenfysio is!

3. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Ik heb dit probleem ook al een tijdje en heb ook bij de bekkenfysio gelopen. Helaas is het bij mij niet verbeterd....eigenlijk wordt het elke week erger en probeer ik er maar zo goed als het kan er aan toe te geven. Wat bij mij helpt is als je snachts wakker wordt van de pijn, ga even een rondje lopen.....daarna is het liggen voor even ietsjes aangenamer.succes!

4. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Wat kan helpen is om met een kussen tussen je knieën te slapen. Hierdoor blijft je bekken in een betere positie staan. Zou een voedingskussen pakken, een gewoon kussen verlies je nogal snel. Is alleen even wennen, je kunt moeilijk tot niet draaien in je slaap met zo'n kussen..

5. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    Nou dan zal ik in iederegeval de voedingskussen erbij pakken vannacht
    Hopen dat het wat helpt

Nu ook verschikkelijke pijn in me heupen,
    snap er niks meer van aangezien het alleen in bed was altijd
    tot gisteren wel dus..

6. Koesje

Koesje Niet meer actief

Herkenbaar worstel er ook mee.
    Ik slaap ook met een voedingskussen. Ene nacht gaat beter dan de andere.
    Weet zelf ook niet zo goed wat ik er verder nog aan kan doen.. Sterkte!

7. sabinewn

sabinewn Actief lid

25 jun 2013
    300
    0
    0
    Eindhoven
    handige tips, een kussen. ik heb ook veel pijn. ga sinds een week naar de bekkentherapeut. heb ook een bekkenband van haar gekregen. dat verlicht wel wat. gister ben ik voor het eerst naar zwangerfit geweest. dat schijnt ook goed te werken

8. Pineapple

Pineapple Actief lid

12 jun 2013
    329
    0
    0
    Ik gebruik een warme pittenzak als ik ga slapen... Die hang ik over mijn zij heen zodat mn onderrug/bil warm blijft. Dit verhelpt het probleem niet maar verminderd wel!

9. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Idd kussen tussen de knieën,en een oefening die je kunt doen is op je rug liggen.een been gestrekt op bed en de ander trek je na je toe bij je knie,even vasthouden en dan rustig been naar beneden en dan het andere been.en dit een paar keer herhalen.en als je een trap op loopt die tree voor tree doen dus een tree omhoog andere voet erbij en dan pas verder.krijg je een bekkenfysio niet vergoed?want die kan je ook veel helpen.
    hier verlicht een hittepit ook.
    O en niet met je benen over elkaar zitten maar wat meer een mannelijke zit dus en brengen iets wijt uit elkaar.schoenen zonder hakken dragen.

10. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    nee bekkenfysio krijg ik niet vergoed (ben ook echt niet breed verzekerd)

Maar ik zit nu met de voedingskussen op de bank
    ( ik heb chronische rugklachten, die nu nog erger zijn )
    wat een hemel ineens, pff zit eindelijk beetje recht op
    en ik merk echt dat dit zoveel beter is voor me hele houding
    Ga vanavond proberen te slapen met de voedingskussen
    En hoop zo dat ht ook maar een beetje verlicht

Maar dankjewel voor de oefening die ga ik ook nog wel uitproberen!

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Oei dat is lastig als je het niet vergoed krijgt. Dan inderdaad maar de tips gebruiken maar als het te erg word wel gaan hoor, de oefeningen die zij meegeeft zijn te belastend voor mij maar ze masseert het wel altijd lekker en heb dan gewoon minder pijn. Verder helpt hier rust heel goed. Hoe minder ik doe hoe beter maar dat is bij iedereen verschillend.

12. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Als de pijn hier echt te erg is dan slaap ik met mijn bekkenband aan. Verder heb ik een heel dik kussen onder mijn benen liggen.

13. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    Nou ik heb vannacht met die voedingskussen gelegen
    het helpt inderdaad als ik wakker ben en merk dat me bekken
    gewoon betere houding heeft
    maar paar keer wakker geweest vannacht
    En hopsakee de pijn was dubbel zo hard terug :(

maar ik probeer wel echt veel te rusten

14. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ai, geen aanvullende verzekering ( geen handige combi met zwangerschap...)
    Anyway, ik spiekte even bij de tarieven van mijn fysio, is 32 euro. Ik zou eenmalig een keer gaan voor de tips en trucs. De oefeningen kun je daarna thuis doen. In eerste instantie ben ik ook maar 1x gegaan. Nu toch maar 1x per week omdat ze met massage er toch voor kan zorgen dat ik een middagje minder pijn heb...
    Maat goed,mje koet zelf afwegen of je dat kan/wil betalen.
    Sterkte meid!

15. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Bekkenfysio is een aanrader. Maar een nog grotere aanrader is zwanger fit gaan doen.... ik was erg snel van mijn bekkenpijn af! Kost hier 85 euro voor 10 lessen vooraf. Er zijn ook nog 6 lessen na, als je beide doet krijg je korting.

Maar ik kan je alvast de tips geven die ik kreeg:

- kussen tussen je knieën als je op de zij ligt.... dan hangt je bovenbeen niet zo af.
    - Ga 2x daags op je rug liggen, trek je knieën op en laat dan je knieën zo ver mogelijk naar buiten zakken. Is eigenlijk meer voor je SI gewrichten, die worden dan weer tegen elkaar aan geduwd. Bewezen is wel dat je deze houding voor maximaal effect 15 min vol moet houden. Richting het einde van je zwangerschap kan dit moeilijk zijn als je baby op je aorta hangt en je niet lekker wordt van te lang op je rug liggen.
    - spieroefeningen doen voor je bovenbenen/heupen. Zoals in stand tegen muur leunen en je been 3 x 8 keer naar achter optillen (beide benen) en daarna ook naar opzij (beide benen). En in zijligging je knieën intrekken en dan je bovenste knie optillen zonder dat je voeten van elkaar gaan (3 x 8 keer). Daarna je benen strekken en je bovenste been gestrekt optillen, tenen goed naar je toe. Daarna weer met gestrekte benen je bovenste been optillen, tenen naar je toe en zover mogelijk naar achter en dan 8 kleine rondjes draaien.

Ow.... en qua houding zeiden ze OF goed rechtop zitten op een goede stoel (niet op de bank dus) en rug recht, zelfs ietsjes hol getrokken. OF als je niet wilt zitten gaan liggen. Beide het beste voor je bekken.

PS: bij je zorgverzekering kun je je verzekering bij zwangerschap altijd upgraden ook al zit je midden in het jaar! Heb ik ook gedaan en dat ging zonder problemen.

16. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
  17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Hier had ik nog niet eens aan gedacht, TS je weet wat voor kosten je allemaal krijgt na een bevalling?
    Ik zou ook eenmalig naar de bekkenfysio gaan zij kan het gewoon het beste inschatten het kan ook aan je houding liggen ik zeg maar wat. Ook kan zij je een bekkenband meegeven om te lenen :)

18. Hayden

Hayden Actief lid

14 jul 2013
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb er ook behoorlijk last van gehad en heb de kosten van de fysio zelf betaald (€40,- per keer). al ga je maar drie keer of zo het is wel fijn.
    ook scheelde het voor mij heel erg toen mijn bed eenmaal op klossen stond.
    sterkte ermee.

19. mijneerste1

20 mei 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb nog steeds ontzettend veel last van me bekken, toen het begon was ik rond de 34/36 weken geloof ik en het was super erg en ik schrok er zelf van, omdat ik altijd ging fietsen, veel wandelen enz. dus vond het zo raar dat ik opeens last kreeg en niks meer kon doen.

bij het slapen had ik ontzettend veel last, maar wat bij mij een beetje hielp was me verzorgingskussen tussen me benen. pijn was niet weg maar het werd wel minder.

succes!

Deel Deze Pagina